  • 1. Data: 2010-07-12 16:36:56
    Temat: OTV - proporcje ekranu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Cześć
    W miom telewizorze na pilocie jest przycisk którym można sekwencyjnie
    wybierać jedne z kilku proporcji boków ekranu. Ale jest również ustawienie
    Auto. Ostatnio zaobserwowałem że na niektórych kanałach kablówki, jeśli się
    na nie wejdzie to po kilku sek. proporcje boków samoistnie się ustawiają
    poprawnie o ile na starym kanale były inne. Towarzyszy temu komunikat z
    menu OTV. Skąd się bierze sygnał do tego procesu? Jest przesyłany od stacji
    nadawczej? W jakiej formie? A może jest wyliczany na miejscu w OTV z
    parametrów tradycyjnego PAL?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2010-07-12 19:52:14
    Temat: Re: OTV - proporcje ekranu
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > menu OTV. Skąd się bierze sygnał do tego procesu? Jest przesyłany od stacji
    > nadawczej? W jakiej formie? A może jest wyliczany na miejscu w OTV z

    Jest przesyłany ze stacji nadawczej. Gógluj za "WSS".

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 3. Data: 2010-07-13 06:06:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 12 Jul 2010 21:52:14 +0200, MKi napisał(a):

    > Jest przesyłany ze stacji nadawczej. Gógluj za "WSS".

    Dzięki :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2010-07-13 06:56:33
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Ciekaw jestem jak to jest z WSS jest aktualnie.
    Mój starszy TV zmienia proporcje na podstawie obrazu jak sądzę. Widać, że
    się potrafi pomylić jak na górze i dole jest ciemno.

    Swoją drogą wkurzające jak na reklamach (wkurzających) się przełącza co
    chwilę.

    http://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=27&t=7469
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2010-07-13 07:50:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 Jul 2010 08:56:33 +0200, EM napisał(a):

    > http://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=27&t=7469

    Czyli krótko mówiąc, sprawa jest niedopracowana i należy wrócić do starego
    zwyczaju ustawiania ręcznie proporcji.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2010-07-13 17:11:18
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Czyli krótko mówiąc, sprawa jest niedopracowana i należy wrócić do starego
    > zwyczaju ustawiania ręcznie proporcji.

    Kompletnie niedopracowana.

    Przykład, świeży.
    Mecze z mundialu 2010 - w TVP1 mój telewizor elegancko sam
    usuwał górny i dolny czarny pas, zaś gdy był mecz w TVP2
    - automat nie działał.
    Gdańsk, analogowa kablówka UPC.

    Inny przykład, Cyfra+ z jej firmowym dekoderem HD.
    Dekoder podłączony po HDMI z telewizorem.
    Ogólnie zazwyczaj na prawie wszystkich programach
    automat działa dobrze. Ale na przykład TVN jest ustawiony
    na sztywno w proporcji 4:3. I jak leci tam jakiś film
    panoramiczny (z pasami z góry i dołu) to na ekranie
    obraz jest w dobrych proporcjach, ale pomniejszony -
    widać czerń no wszystkich stronach - bo górę i dół
    nadaje TVN, a prawo i lewo dodaje sam dekoder, no bo
    telewizor panoramiczny, a program 4:3... i nijak nie
    idzie tego przełączyć, dekoder wie lepiej!

    Pozdrowienia,
    MKi