  • 21. Data: 2016-05-12 10:04:52
    Temat: Re: OZE
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 maja 2016 09:35:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Mozna. Ale standard 12V to tylko "zapalniczka samochodowa" - takie
    > malo przyjemne te gniazdka.
    > No i kable grube :-)

    Karawaniarze mają swój standard gniazdek na 12V. Dwa płaskie bolce, jeden szerszy.
    Zawsze też można użyć jakiegoś niepolskiego standardu. Angielska wtyczka (BS1363)
    poradzi sobie z 13A, to daje 156 wat, duża część domowych odbiorników się w tym
    mieści.

    > A moze jednak od razu przetwornice?
    > Fakt, ze taka synchroniczna i wiekszej mocy (na przyszlosc) to dosc
    > droga ...

    Zależy jaki kto ma budżet i zapał. Ludzie w domach mają różne urządzenia, jedni mogą
    się spokojnie przestawić na 12V i całkowicie zrezygnować z 230, inni- tylko w bardzo
    małym stopniu. Najłatwiej jest zacząć od oświetlenia, to na ogół oddzielny obwód,
    najmniejsza przeróbka, jednocześnie najmniej krytyczna w wypadku awarii, bo zawsze
    można włączyć lampkę do gniazdka jak żyrandol nie chce świecić i jakoś przeżyć
    wieczór.

  • 22. Data: 2016-05-12 12:03:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 maja 2016 09:35:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Ponoc jakies przepisy gazowe.
    > Instalacja ma byc szczelna i sprawdzona - to nie mozna klientowi
    > zostawic kawalka rurki w kuchni "tu sobie pan podlaczy".
    >
    > W przypadku mieszkan - jedna instalacja mniej i cala masa papierow
    > mniej.

    Pomieszczenie w którym jest urządzenie zasilane gazem nie może być otwarte (musi mieć
    drzwi). Lepiej sie sprzedają mieszkania i domy w których kuchnia jest aneksem
    otwartym na salon. Technicznie nie ma żadnego problemu zrobić kuchnię gazową, ale po
    pierwsze mniej klientów będzie zainteresowanych, po drugie trzeba przejść więcej
    odbiorów.

  • 23. Data: 2016-05-12 13:50:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >otwarte (musi mieć drzwi).
    >Lepiej sie sprzedają mieszkania i domy w których kuchnia jest aneksem

    Ja tam widze, ze wystarczy aby pomieszczenie "duza kuchnia z jadalnia"
    mialo drzwi :-)

    Ale to czasem w domkach przeszkoda, bo drzwi z korytarza nie
    przewidziano, a byc moze sa dodatkowe wymagania co rozmieszczenia
    wentylacji.
    Czy zrodel otwartego ognia - a klienci kominki lubia ...

    >Technicznie nie ma żadnego problemu zrobić kuchnię gazową, ale po
    >pierwsze mniej klientów będzie zainteresowanych, po drugie trzeba
    >przejść więcej odbiorów.

    Ale mowimy o domku, w ktorym gaz juz jest i piec do grzania. Wiec
    odbiory i tak sa.

    J.