  • 1. Data: 2009-06-12 12:29:36
    Temat: Moc zasilacza a realny pobor
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Mam zasilacz Chieftec 450W, na plecach niesie plyte na P35, Quada 6600
    podkreconego do troche ponad 3 GHz, 4GB RAMu, GF 8600GT, 4 dyski SATA, 1
    dysk ATA, 2 nagrywarki DVD oraz karte dzwiekowa z DSP + wbudowany dzwiek
    Realtek HD 7.1.
    I teraz chcialbym zamienic grafe, ktora ma teoretycznie pobor okolo 50W na
    taka z poborem 180W. Czy ten zasilacz to udzwignie?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-06-12 15:37:56
    Temat: Re: Moc zasilacza a realny pobor
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci
> [...]
    > I teraz chcialbym zamienic grafe, ktora ma teoretycznie pobor okolo 50W na
    > taka z poborem 180W. Czy ten zasilacz to udzwignie?

    Nie wiem, ale jesli zaryzykujesz podlaczenie, to tymczasowo zmniejsz w
    biosie mnoznik CPU na 6x (1200 MHz). I jak komp bedzie stabilny, to dopiero
    wtedy daj default multiplier.

  • 3. Data: 2009-06-15 21:36:18
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 17:37:56 +0200, maX napisał(a):

    > Nie wiem, ale jesli zaryzykujesz podlaczenie, to tymczasowo zmniejsz w
    > biosie mnoznik CPU na 6x (1200 MHz). I jak komp bedzie stabilny, to dopiero
    > wtedy daj default multiplier.

    Zdobylem miernik poboru mocy i:
    - komp biegajacy luzem w WinXP, obciazenie 0-1% pobiera okolo 170W
    - komp obciazony Call of Duty WaW pobiera do 240W
    - komp obciazony dwoma kopiami Orthosa (po jednej na dwa rdzenie) zjada do
    275W
    Czyli jak na dosc sporo urzadzen i podkrecony pradozerny procek nie jest to
    jakos drastycznie blisko teoretycznych mozliwosci zasilacza.
    Teraz rodzi sie pytanie: czy zasilacz 450W posiada realne 450W czy to tylko
    moc chwilowa i stale obciazany np. 400W przez kilka godzin padnie po
    miesiacu?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2009-06-15 22:49:55
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > I teraz chcialbym zamienic grafe, ktora ma teoretycznie pobor okolo 50W na
    > taka z poborem 180W. Czy ten zasilacz to udzwignie?

    Jesli masz ten:
    http://www.komputronik.pl/Zasilacze_do_obudow/ATX_hi
    gh_end/Chieftec/Zasilacz_do_obudowy_Chieftec_GPS_450
    AA_101A_450W/pelny,id,18095/
    to nie sadze by pociagnal te karte. Zauwaz, ze ma tylko 14 i 15 A na liniach
    12V.
    W takich zasilaczach przewaznie jedna linia 12 V idzie do zasilacza
    procesora,
    a druga zasila cala reszte, czyli plyte, karty, dyski itp.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa malpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mala Galeria Fotografii: www.stopa.cso.pl

  • 5. Data: 2009-06-16 13:46:27
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Teraz rodzi sie pytanie: czy zasilacz 450W posiada realne 450W czy to tylko
    > moc chwilowa i stale obciazany np. 400W przez kilka godzin padnie po
    > miesiacu?

    Porzadne zasilacze maja podana moc ciagla, te tanie chwilowa. Nic sie
    nie stanie takiemu np. Taganowi 450W gdy bedzie obciazony 400W
    (ewentualnie bedzie glosniejszy przez szybciej krecacy sie wentylator).

  • 6. Data: 2009-06-16 14:00:47
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 16 Jun 2009 00:49:55 +0200, Arkadiusz Stopa napisał(a):

> [...]
    > W takich zasilaczach przewaznie jedna linia 12 V idzie do zasilacza
    > procesora, a druga zasila cala reszte, czyli plyte, karty, dyski itp.

    Tak, to ten Chieftec. Prawde mowiac nie znam sie na tym zbyt dobrze, nie
    rozumiem np. dlaczego procek czerpie prad z 12V, skoro jego rdzen chodzi na
    1,3V?
    Natezenia pradow dla napiec tego zasilacza:

    natężenie przy napięciu +3.3V 30 A
    natężenie przy napięciu +5V 28 A
    natężenie przy napięciu +12V1 14 A
    natężenie przy napięciu +12V2 15 A
    natężenie przy napięciu -12V 0,5 A

    I teraz niech mi ktos powie czemu 3.3V ma az 30A? Do czego to jest
    wykorzystywane? A 5V ma 28A, po co? Skoro procek i karta graficzna czyli
    podzespoly najbardziej nienajedzone jada na 12V to czemu wlasnie 12V nie ma
    takich duzych natezen?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2009-06-16 14:05:36
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > podzespoly najbardziej nienajedzone jada na 12V to czemu wlasnie 12V nie ma

    Bo w starszych komputerach "wazniejsze" byly linie 3,3 i 5 niz 12V.

  • 8. Data: 2009-06-16 23:24:13
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tak, to ten Chieftec. Prawde mowiac nie znam sie na tym zbyt dobrze, nie
    > rozumiem np. dlaczego procek czerpie prad z 12V, skoro jego rdzen chodzi
    ----------------------------
    Ponieważ układ produkujący napięcie 1,3 V dla procesora zasilany
    jest napięciem 12 V, podobnie jest z procesorem karty graficznej.
    Poza tym większość układów na płycie korzysta z napięć 5 V i 3,3 V.
    Napięcia te dostarczane są też do napędów i kart rozszerzeń.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Fotografii: www.stopa.cso.pl

  • 9. Data: 2009-06-16 23:24:13
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

  • 10. Data: 2009-06-17 07:55:01
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Arkadiusz Stopa pisze:

> [...]
    > Poza tym większość układów na płycie korzysta z napięć 5 V i 3,3 V.
    > Napięcia te dostarczane są też do napędów i kart rozszerzeń.

    Kiedy widziales peceta z JAKAKOLWIEK inna karta rozszerzen no moze poza
    tunerem TV i oczywiscie grafika ?