  • 11. Data: 2009-06-13 23:20:54
    Temat: Re: Obraz partycji dysku
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Ko co?

    > Daj sobie spokój z crackowanymi programami i użyj legalnego BootIt
    > http://www.terabyteunlimited.com .

    Daj sobie spokój z płatnym oprogramowaniem.
    Użyj specjalizowanego linuksowego LiveCD.
    Np. http://www.sysresccd.org/Main_Page

    zyga

  • 12. Data: 2009-06-13 23:29:10
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 14 Jun 2009 00:47:54 +0430, Adax napisał(a):

    > (...)
    >
    > Dzięki, właśnie wysłałem maila z prośbą.

    OK, pliczek wysłałem.

    > Ponadto mam pytanie do kolegi: Acronis tworzy obraz skompresowany (np. moja
    > 12GB dane systemu z 30GB partycji) prawie 3x bo taki obraz zmieścił mi się
    > na płytce 4.5GB. Kiedyś szukałem rozwiązania, żeby program stworzył
    > bootowalny obraz, dodając do plików obrazu partycji swoje pliki.....

    BootIt niestety musi być uruchamiany z osobnego nośnika. Albo z
    partycji, ale wówczas należy się liczyć ze stopniowym ograniczaniem
    funkcjonalności po 30-dniowym okresie przeznaczonym na testowanie.

    > Czy BootIt kompresuje? bo znam go raczej z obsługi bootowania.

    Kompresuje, ale nieco gorzej, średni stopień kompresji partycji
    systemowej to jakieś 2 - 2,5 raza.
    No i pamiętaj, że nie da się przywrócić obrazu na partycję mniejszą niż
    oryginalna.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 13. Data: 2009-06-14 00:40:52
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:
    > Daj sobie spokój z płatnym oprogramowaniem.
    > Użyj specjalizowanego linuksowego LiveCD.
    > Np. http://www.sysresccd.org/Main_Page

    To jest masakra dla kogoś kto nigdy nie miał styczności z Linuksem a tym
    bardziej nie będzie wiedział co i jak zrobić aby pod montować partycje.

  • 14. Data: 2009-06-14 17:00:26
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > To jest masakra dla kogoś kto nigdy nie miał styczności z Linuksem a tym
    > bardziej nie będzie wiedział co i jak zrobić aby pod montować partycje.

    Przecież to jest klikalne!
    BTW są instrukcje dla głupków komputerowych.

    zyga

  • 15. Data: 2009-06-14 17:22:14
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Przecież to jest klikalne!

    Co niby ma być klikane w SysRescue CD?

  • 16. Data: 2009-06-16 00:15:16
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl>

    Adax pisze:
    > Witam! Ostatnio dysk jakoś dziwnie mi dźwięczy, więc tym bardziej ważne są
    > dla mnie backupy i pytanie: kożystam z Acronisa i czy zgrana partycja
    > systemowa dysku 120 GB, spokojnie może być wgrana na nowy dysk np. 250 GB.
    > Czy to jest dowolność, czy jednak są jakieś ograniczenia?

    A może prościej, no może nie prościej, ale napewno skutecznie, dowolne
    livecd z linuxem i narzędzie dd?
    Wcale mastahem nie trzeba być od Linuxa, ja akurat sobie spisałem z
    posta Radosława Sokoła linijkę, odpowiednie hdx/sdx pozmieniałem i śmiga
    już na kolejnym komputerze. Tak samo jak w Twoim przypadku zawsze
    dotyczyło to zgrywania SATA -> SATA.

    Co do "literek", uruchamiasz: fdisk -l i masz wszystko jak na dłoni.
    Nigdy nie musiałem poprawiać nic z bootowaniem, jakąś tablicą partycji,
    czymkolwiek.. (różne systemy, zawsze dyski SATA, no i zawsze na większe).

    Ja używam składni:

    dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512

    gdzie: dd, narzędzie
    if - źródło (sda to pierwszy dysk SATA/SCSI)
    of - miejsce docelowe (--//--)
    bs - tu pewnosci nie mam, bodajże wielkość klastra.. było podane, to
    wpisuję, ale przy różnych wartościach zawsze działało :)

    można dodać count = liczba sektorów (?), ale jeśli pierwszy dysk jest
    mniejszy, "zgra" go po prostu do końca

    Proszę o nie krytykowanie błędów opisu, nie znam się na linux'ie aż
    tak.. jedynie traktuję go użytecznie i powyższy sposób działał
    kilkadziesiąt razy na różnych komputerach.