  • 21. Data: 2013-12-31 12:51:07
    Temat: Re: Obroty w Passacie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** anacron pisze tak:

    > Nie wiem, jak się to robi w Pasacie, ale trzeba
    > wyzerować ECU.

    to jest gupi samochód jeszcze.

    --
    Piter

  • 22. Data: 2013-12-31 12:53:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-31, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > to jest gupi samochód jeszcze.

    No coz, anacron chce zerowac ECU w samochodzie ktory ma monowtrysk i aparat zaplonowy
    z przyspieszeniem sterowanym podcisnieniowo... A LPG na pewno w nim to full sekwencja
    z kompem ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 23. Data: 2013-12-31 13:05:22
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 31.12.2013 12:53, AZ pisze:

> [...]
    zaplonowy
    > z przyspieszeniem sterowanym podcisnieniowo... A LPG na pewno w nim to full

    Przykład Vectra (A) z silnikiem C16NZ o ile kojarzę z 91, konstrukcja
    prosta jak cep, a mimo to komputer był i powyżej opisywane objawy
    identyczne. Tam aby wyzerować ECU trzeba było odpiąć klemy na dłużej niż
    (chyba) 30 min.

    --
    anacron
    aba/

  • 24. Data: 2014-01-01 19:18:12
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-31 11:35, Lewis pisze:

    > Miałem podobny przypadek w sienie 1.2 na monowtrysku, poluzował się
    > korpus przepustnicy i ssał lewizne.

    Nie był pod tym kątem sprawdzany, jutro sprawdzimy. Dzięki za sugestię.

  • 25. Data: 2014-01-01 19:22:32
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-31 11:53, AZ pisze:

    > <http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_vw-golf-iii-mono
    wtrysk-wswzystki-1275412.jpg>

    > Takie cos tam masz? Jezeli tak to odkrecasz 3 sruby na klucz 10 i zdejmujesz
    > ta obudowe, w srodku masz OIDP 3 sruby na klucz 8 i zdejmujesz calosc.

    Prawie identyko... Tylko na wierzchu ma ma jedną śrubę, a nie trzy, jak
    w Golfie..

    > Mozesz zdjac i zobaczyc w jakim stanie jest gumowa podstawa wtrysku, lubi sie
    > toto rozsypac jak stary woz i ssie lewe powietrze.
    >
    > <http://www.motocom.pl/media/part_pictures/pie-35000
    1300.jpg>

    > Tak to wyglada.

    Ta gumowa podstawa jest prawie na pewno dobra - osobiście widziałem jak
    niedawno mechanik ja sprawdzał.

  • 26. Data: 2014-01-01 19:24:16
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-30 22:01, N1 pisze:

    > Ford też był stary i miał sondę :-)

    Nie w tym rzecz - już przed zakupem tego auta przez brata ktoś usunął z
    niego katalizator, a wiec pewnie także sondę lambda żeby nie robiła
    zamieszania.

  • 27. Data: 2014-01-01 19:25:01
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-31 11:55, AZ pisze:

    > Ma sonde ale to taka bieda sonda i reguluje sklad w waskim zakresie.
    > Ja bym stawial na lewe powietrze.

    Nie ulega wątpliwości że fabrycznie na pewno miał taką sondę założoną,
    ale dzisiaj ma on, o ile sie nie mylę 18 lat. A brat nie było jego
    właścicielem od nowego. Katalizator poprzedni właściciel wyrzucił.

    Możliwe jest wszystko, choć są przesłanki że to jednak może być
    elektronika. Np. przedwczoraj znowu mu odbiło no i wyje bez opamiętania.
    Nic nie pomagało - wielokrotnie włączany i wyłączany. Aż brat postanowił
    go na parę minut odłączyć od akumulatora. Podłącza powrotem do baterii,
    zapuszcza i silnik chodzi jak pszczółka. A więc wygląda to na to że coś
    związanego z elektryką zawodzi.

  • 28. Data: 2014-01-01 19:25:20
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-31 12:36, anacron pisze:
    > Bo mechanicy są idiotami. Obstawiam, że źle ustawiona (rozregulowana)
    > instalacja gazowa. Nie wiem, jak się to robi w Pasacie, ale trzeba
    > wyzerować ECU. Objaw będzie taki, że po wyzerowaniu, będzie problem z
    > uruchomieniem, gdy się już uruchomi, będzie bardzo nierówno pracował i
    > trzeba go zostawić, aż się "nauczy", trwa to około 3-5 min. W końcu
    > zacznie równiutko pracować na Pb. Wtedy trzeba ustawić LPG dopiero.
    > Przerabiałem to z 4 różnymi autami znajomych (w sensie ja im ustawiałem
    > LGP, bo mieli STAGA a ja mam i przewód i soft do tego).

    Możesz mieć rację, gdy się odłączy akumulator i podłączy ponownie to na
    jakiś czas silnik pracuje normalnie. Być może odłączenie na dłużej prądu
    zresetuje ustawienia komputera i naprawi sytuację. Ciekawy pomysł, dzięki.

  • 29. Data: 2014-01-01 20:01:26
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com>

    > Nie w tym rzecz - już przed zakupem tego auta przez brata ktoś usunął z
    > niego katalizator, a wiec pewnie także sondę lambda żeby nie robiła
    > zamieszania.

    A to ma jakiś związek ?

  • 30. Data: 2014-01-02 12:46:00
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-01 20:01, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com>

    > A to ma jakiś związek ?

    Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.