  • 11. Data: 2018-04-19 10:49:31
    Temat: Re: Obudowa E-SATA
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 19 Apr 2018 00:23:37 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ad7c569$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
    od Smok Eustachy <s...@w...pl> :
    >/.../

    >Czemu niby nie?

    Upierdliwe jest stosowanie kieszeni z dodatkowym zasilaniem, plątaniny kabli wiją się
    jak
    wije.
    To już lepiej kup stację dokującą, jest bardziej uniwersalna.

  • 12. Data: 2018-04-19 11:00:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-19, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
    > Esata to External Sata, zawsze ma włączoną opcję hotswap, przynajmniej
    > teoretycznie. Porty na MB nie muszą tego obsługiwać.

    Z tym to bardzo różnie bywa. Często spotyka się śledzie z gniazdami
    eSATA i zwykłą wtyczką sata wchodzącą w MB lub kartę kontrolera.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-04-19 11:52:18
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 19.04.2018 o 10:49, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    się jak
    > wije.
    > To już lepiej kup stację dokującą, jest bardziej uniwersalna.

    Mnie to nie przeraża, bo sobie kable elegancko porządkuję. A nie chcę
    montować kolejnego dysku w obudowie kompa i się z tym zmagać i obciążać
    zasilacza.

  • 14. Data: 2018-04-19 12:05:44
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    A może coś takiego?

    https://www.morele.net/kieszen-inline-59959l-931583/

    To do kieszeni 5-calowej się nada?

  • 15. Data: 2018-04-19 12:24:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-19, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:
    > A może coś takiego?
    >
    > https://www.morele.net/kieszen-inline-59959l-931583/
    >
    > To do kieszeni 5-calowej się nada?

    Tak, ale po co? To jast adapter 5.25->3.5. Tego sie używa aby wpakować
    dysk w miejsce typu CDRom. Na stałe.

    To już lepiej tego typu:
    https://www.bhphotovideo.com/images/images500x500/is
    tarusa_bpu_350sata_bpl_3x5_25_5x3_5_sata_raid_cage_1
    002329.jpg

    wkładasz w to gołe dyski.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2018-04-19 12:30:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-04-19 o 10:47, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Pod warunkiem, że taki port fizycznie posiadamy, bo inaczej to tragedia.

    Dołożenie kontrolera USB 3.0 to też tragedia?
    Pytam bo nie miałem jeszcze takiej przyjemności :-)

  • 17. Data: 2018-04-19 13:23:22
    Od: ń <ń@ń.ń>

    U mnie przejściówka USB potrafiła robić błędy (skutkujące narastaniem błędów w SMART
    dysku), podczas gdy eSata to nie jest przejściówka, a po prostu kabel.
    Główny kłopot z tym eSata/Sata taki, że są ze trzy różne wtyczki/gniazdka niepasujące
    do siebie, przez co trzeba mieć ze trzy różne kable, przykładowo do lapka potrzebuję
    jeden kabel, a do NAS-a inny (różnią się jak wróbelek jeden ząbek bardziej).

    -----

  • 18. Data: 2018-04-19 13:35:04
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

  • 19. Data: 2018-04-19 13:40:28
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 19 Apr 2018 12:30:43 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ad86fd5$0$31355$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :

    >Dołożenie kontrolera USB 3.0 to też tragedia?
    >Pytam bo nie miałem jeszcze takiej przyjemności :-)

    Już sam standard USB to to dla dysku przeszkadzajka, badziewnie zaprojektowane
    złączki(może poza 3.1 gen 2).
    Tylko SATA/Esata lub Thunderbolt.

  • 20. Data: 2018-04-19 13:53:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-19 o 12:30, z pisze:

    > Dołożenie kontrolera USB 3.0 to też tragedia?
    > Pytam bo nie miałem jeszcze takiej przyjemności :-)

    Często tak.
    Po jakimś czasie przestaje współpracować z HD jako 3.0
    i masz transfer jak przy USB 2.0. Co ciekawsze z pendrivami
    pracuje poprawnie. Jest teoria że to wina systemu (czyli windowsa)
    ale nikt jeszcze tego nie udowodnił.

    I nie jest to problem zasilania bo dopada też dysków 3,5 cala które
    i tak mają własny zasilacz.