  • 1. Data: 2018-04-07 21:09:44
    Temat: HP DeskJet D1660 po wydrukowaniu pliku PDF przestała drukować
    Od: "The Ghost" <m...@a...pl>

    Witam!

    Otóż problem jest następujący:

    Drukarka HP DeskJet D1660 działała sobie na komputerze z Win XP wpiętym do
    sieci i czasem zdarzało się, że korzystał z niej przez sieć inny. Ogólnie
    poza tym, że kartridże dość drogie i była dość hałaśliwa nie było z nią w
    sumie problemu.

    Raz zdarzyło się, że chciałem wydrukować plik PDF (w załączniku). Plik
    wydrukował się tak jak na załączonym obrazku (jakieś dziwne linie na dole
    przy polu podpis). Po jego wydrukowaniu drukarka przestała drukować. Cały
    czas po włączeniu miga lampka zasilania i nic się nie dzieje. Można ją
    włączyć/wyłączyć. Wózek po otwarciu klapy normalnie wysuwa kartridże. Zmiana
    kartridży nie pomaga. Przed zdarzeniem drukowała normalnie (nie było żadnych
    oznak np. kończącego się tuszu).

    Dzień później podłączyłem ją znów do sieci (do prądu). Wyjąłem z tyłu wtyk
    USB, wyłączyłem i włączyłem i... znów zaczęła normalnie drukować.
    Wydrukowałem plik *.DOC - bez zarzutu. Potem z ciekawości znów ów feralny
    PDF... i znów to samo. Co gorsza sterownik drukarki działa, ale w programie
    do obsługi HP nie widać nic poza czarnym ekranem

    Obecnie drukarka zachowuje się tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=b1ama-2tvt0

    Styki na kartridżach wydają się być ok. Podłączenie drukarki też
    (czyszczenie prowadnicy papieru uruchamia się normalnie. Czyżby uwalony
    któryś kartridż? Wymiana na inny też nie pomaga. Czy plik PDF może uszkodzić
    drukarkę?

    Czy ktoś wie, o co może chodzić? Tak jak wspomniałem nawet za bardzo nie mam
    możliwości sprawdzić z komputera co jej dolega, bo sterownik jest tak
    badziewny, że po uruchomieniu Centrum Obsługi HP nie wyświetla się nic poza
    czarnym okienkiem. Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2018-04-07 22:47:25
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-04-07 o 21:09, The Ghost pisze:
    > Czy plik PDF może uszkodzić drukarkę?

    Pamięć już nie ta, ale coś mi się smętnie kojarzy, że ktoś-gdzieś-kiedyś
    jakaś dyskusja o podobnym problemie była. Jakiś zestaw znaków
    sterujących wyp***lał firmware w maszynie. Chałupnicze metody
    rewitalizacji nic nie dawały, trzeba było wgrywać do drukarki soft od nowa.

    Niestety, żadnymi słowami kluczowymi wujka Googla nie nakarmię, bo już
    mi wszystkie uleciały z pamięci. Ale podobne problemy, prócz drukarek,
    dotykają podobno też i innych urządzeń: wystarczy im zapodać jakiś
    magiczny pasztet z kilku raptem znaków, i... padlina!

  • 3. Data: 2018-04-08 01:25:53
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > tak badziewny, że po uruchomieniu Centrum Obsługi HP nie wyświetla się
    > nic poza czarnym okienkiem. Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc

    Odinstaluj tę drukarkę oraz jej program i ponownie zainstaluj stosując
    się do poleceń przy instalacji.
    Nie wiem czy masz program instalacyjny ze strony HP stosowny do tej
    drukarki.
    Instaluj najpierw z zastosowaniem kabla USB.
    Sprawdź w preferencjach jak sobie ustawiłeś drukowanie, papier itp.

    https://support.hp.com/pl-pl/product/hp-deskjet-d160
    0-printer-series/3811065/model/3811074/drivers

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-04-08 02:27:12
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-04-08 o 01:25, Animka pisze:

> [...]
    >
    > https://support.hp.com/pl-pl/product/hp-deskjet-d160
    0-printer-series/3811065/model/3811074/drivers

    https://allegro.pl/kategoria/zamienniki-do-hp-147690
    ?string=Tusz%20zamiennik%20do%20HP%20DeskJet%20D1660
    &order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp
    -ele-1-1-0328

    Kadridże możesz sobie sam napełniać strzykawką. Do każdego koloru
    oddzielna strzykawka z igłą. Na Allegro kupisz buteleczki z tuszem.

    --
    animka

  • 5. Data: 2018-04-08 11:41:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/8/2018 1:25 AM, Animka wrote:
> [...]
    > Instaluj najpierw z zastosowaniem kabla USB.
    > Sprawdź w preferencjach jak sobie ustawiłeś drukowanie, papier itp.

    Zrobiłabyś karierę w dziale kontaktu z klientem dowolnej firmy. Masz
    wszystko co niezbędne i poszukiwane u kandydatów.

  • 6. Data: 2018-04-08 19:33:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Taka żywana na Allegro za 27 złotych.
    >
    > Nowa najtańsza Canona za 75 złotych w Carrefourze...

    ważne ile taka czy inna drukarka w momencie zakupu tuszu
    ToMasz

  • 7. Data: 2018-04-08 19:49:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/8/2018 7:33 PM, ToMasz wrote:
    > ważne ile taka czy inna drukarka w momencie zakupu tuszu

    Nie lepiej kupić używany i naprawde stary [1] laser? Kosztuje grosze a
    wydruki kosztuja ułamki gorszy. Kolorowe też bywają za grosze.

    [1] W starych maszynach napełnienie toneru < 30zł przy ręcznej robocie a
    w jednej z drukarek nie uzupełniałem toneru od 10 lat drukując kilka
    kartek co tydzień.

  • 8. Data: 2018-04-10 01:19:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" padmdu$f4o$...@n...news.atman.pl

    > Miałem podobną HP, która zachowywała się także dziwnie przy

    HP DJ D1460 -- mam nadal; dostałem za freeko i trochę na niej drukowałem:

    - próba drukowania pewnego (stale tego samego) PDF
    blokuje drukarkę (na nic próby kasowania kolejki
    czy wyłączanie drukarki -- już nie pamiętam, jak
    sobie z tym poradziłem, ale sposób znalazłem)

    - pierwsza strona tego samego PDF ciemna, ładna,
    wyraźna, kolejna już blada, jakby brakowało
    atramentu (początkowo myślałem, że różnie
    ustawiam -- raz drukuję oszczędnie, raz nie,
    raz standardowo, innym razem roboczo... lub
    po prostu kończy się atrament, ale problem
    leży w innym miejscu...)

    - kolorowy tusz nie jest mile widziany (pomaga
    wyjęcie kartridża lub zaklejenie styków, bo
    drukarka potrafi drukować, mając tylko tusz
    czarny; Canon bez kolorowego nie chce ani
    drukować, ani nawet skanować i podaje
    kod błędu inny niż w manualach)

    > wydruku pewnego pliku (akurat związanego z jpk-vat)

    Chyba bardzo długiego w poziomie.

    > i zastąpiłem tę drukarkę drukarką Canona...

    Co mnie cieszy, bo Canon nie sprawia problemów,
    ale smuci zarazem, bo przepłaciłem -- dałem za
    drukarkę niemal stówę, a (jak już pisałem)
    Carrefour sprzedawał za 75.

    > Ale ja straszliwie przepłaciłem-- dałem w Auchan stówę...
    > [chlip, chlip...]

    > (z tą HP miałem także inne problemy)

    Cała masę problemów, ale podziwiam tę drukarkę -- ponoć
    wydrukowała ponad 22 (dwadzieścia dwa) tysiące stron!

    -=-

    Canonem nie drukowałem zbyt wiele -- około 50 stron czarnego druku.
    Nie wiem, na ile starczy atrament startowy, ale kilkanaście lat temu
    na dolewkach wydrukowałem (oczywiście inną drukarką) co najmniej (tyle
    naliczyłem) 8 (osiem) tysięcy stron.

    W necie są filmy pokazujące przeróbkę CPMG2550S
    w drukarkę z ciągłym zasilaniem atramentowym. ;)

    Mnie nie zależy na masowym drukowaniu, ale na tanim. :)
    Ryzę (w Auchan kupioną za dychę) zamierzam zużyć w rok,
    lub nawet w półtora roku...

    Skanuje dobrze, drukuje dobrze, kopiowania
    bez podłączania do komputera nie sprawdzałem...

    > -=-

    > Mój telefon został czymś zainfekowany włącza się samoistnie BT...

    > Pomaga włĄczenie BT...

    Chyba różnie z tą pomocą bywa...
    BT żre deficytowy prąd!

    Potrafi uruchomić się, gdy ekran jest
    wyłączony, aby wYłączyć się, gdy ekran włĄczę.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 9. Data: 2018-04-10 01:42:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" padjpb$5vg$...@d...me

    > ważne ile taka czy inna drukarka w momencie zakupu tuszu

    Do masowego drukowania kupiłbym Epsona (ogólnie od 5 do 8 stów)
    ze stałym zasilaniem, zaś do sporadycznego drukowania IMO taki
    Canon jest dobrym rozwiązaniem. IMO nawet nie trzeba dziurawić
    pojemnika z czarnym tuszem, aby go uzupełnić.

    W galeriach są ,,drukarki do wynajęcia'' -- nie próbowałem...
    Kiedyś drukowałem tam, gdzie kserowałem... (35 groszy za stronę)

    W wypadku takich drukarek:

    https://www.centrumdruku.com.pl/epson/l310.cd?utm_so
    urce=gmc&creative=166429057643&gclid=Cj0KCQjwnqzWBRC
    _ARIsABSMVTMnFfrH4tdR7B2igNfK2VhzXreU1Te8JdBxZErWV6x
    G_0-TRJ4xSpkaAqjuEALw_wcB

    to chyba tusz nie jes zbyt drogi. ;)

    W zestawie zapas tuszu na dwa lata1: 12 000 stron
    w trybie monochromatycznym i 6500 stron w trybie kolorowym

    Gwarancja na 12 miesięcy lub 30 tysięcy stron.
    (więc chyba nie na 2 lata)

    Cena? -- 450 złotych.
    Obecnie drukarki są raczej ;) tanie.

    Ale i długopisy po 18 groszy nie są słabe. :)
    I ołówki automatyczne po 50 groszy...
    Kiedyś takie kupowałem po 35 czy 38 groszy -- mam
    jeden (resztę rozdałem) do dzisiaj mimo kilku lat używania. :)

    Teraz nawet domy można budować tanio -- kilka tysięcy USD za surowy dom...
    Dom z drukarki -- rzecz jasna. ;)

    http://archiwum.radiozet.pl/Technologia-i-motoryzacj
    a/Dom-z-drukarki-3D-w-24-godziny-za-40-000-zl-stworz
    yla-firma-Apis-Cor-00037080

    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2018-04-14 01:09:00
    Temat: Re: Re:Re: HP DeskJet D1660 po wydrukowaniu pliku PDF przestaxYJhIGRydWtvd2HEhw==
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pano1b$nh3$...@n...news.atman.pl

    > Przeniosłem na razie inny numer, ale do Play -- 200 PLN, 60 dni,
    > chyba 20 GB i na pewno bardzo miła obsługa w dwóch (w Białej
    > i Jurowieckiej) salonach...

    > [Imo to dobra zmiana]

    Numer przenosił się etapami...

    - najpierw (na długo przed północą)
    zniknął z Klubu w VM
    - następnie (około północy)
    SIMka VM wyrejestrowała się
    - wreszcie (około 2 nad ranem)
    zaskoczyła SIMka Play
    [aby mnie zbudzić radośnie ;)
    o 6 nad ranem -- myślałem, że
    oszaleję, bo do tej pory boli
    mnie głowa po pracowitym czwartku,
    choć przespałem od powrotu około 26 godzin]

    > W jednym Orange (w Białej) było OK,
    > w innym Orange (w Alphie) było makabrycznie...

    Alpha... Pytam o promocję -- Pomarańczowy twierdzi,
    że promocja skończona... Kiedy? -- pytam.
    - Chyba na początku miesiąca.
    - Kwietnia?
    - Jakoś tak.

    Obok Orange jest T-Mobile -- nawet nie chcę pytać. :)

    Idę do parku... Z nudów zaglądam do Maxa, a tam wszystkie
    drogi prowadzą do Orange... Wracam, ale w Alphie za freeko
    tylko 2 godziny parkowania/garażowania, więc czasu mało...
    Pokazuję Pomarańczowemu Pomarańczową stronę i pytam go, czy
    w pół godziny przeniesie dwa numery. Odpowiada twierdząco.

    Po ponad 20 minutach poddaje się...
    [mam dodać, że wypytuje mnie podchwytliwie ;) i łapie mnie na
    powtarzaniu tego, co wcześniej mu powiedziałem? -- wnioskując
    zapewne, że jestem istotą żyjącą w rzeczywistym świecie...
    szkoda czasu na ,,pełne'' opisy... -- MAKABRA]

    Jadę do Białej... Tam już nie pytam o promocję, ale
    bardzo sympatyczna Pomarańczowa (miast wypytywać mnie
    o wszystko) sama zauważa, że jeśli mi przeniesie numer
    w salonie, nie otrzymam bonusa, dlatego mi proponuje
    przeniesienie via net...

    Ale w Białej obok Pomarańczy jest Fioletowy...
    Pytam Fioletowego o ewentualny bonus i otrzymuję
    informację, że owszem, ale nie 100, lecz 200
    i nie na miesiąc, ale na dwa... Pytam, czy mi
    przeniesie dwa numery -- nie, bo nie ma SIMek...

    Proponuje mi przeniesienie w innym Fioletowym
    salonie lub w poniedziałek...

    Jeszcze rzut oka do Plusa -- kolejka zniechęca...

    Jadę do Jurowieckiej... Tam bardzo sympatyczna
    Fioletowa przenosi mi numer, ale jestem już
    bardzo zmęczony...

    Nudy, nudy, nudy -- czytam na grupie o gadziej promocji...
    Jedna strona podaje 18 jako kres gadziej pracy, inna
    strona -- 17... Normalnego numeru telefonicznego do
    Gada nie widzę, a 801 mnie nie interesuje... Sprawdzam
    w necie, że Agora nie daje gadziej reklamy -- szkoda
    by było ominąć wisienki Agory...

    Długo (jestem piekielnie zmęczony -- wszelkie procesy
    myślowe pożerają masę czasu) rozmyślam i podejmuję :)
    decyzję -- jadę do Gada w Pałacu... Mam mało czasu do
    gAdziny 17... Chcę, jak zazwyczaj, zaparkować na lewo,
    choć akurat dziś na prawo jest miejsce -- na parkingu
    hotelowym... Niestety popełniam błąd -- na lewo nie ma
    wolnego miejsca, a poszukiwania dookoła zajmują zbyt
    wiele cennego czasu, dlatego wycofuję się (niemal
    ocierając się o samochody zaparkowane na osiedlowym
    parkingu, gdzie nie wolno mi wjeżdżać) i obieram qrs
    ,,do domq'', oglądając otwarte drzwi, za którymi gadają
    zielone zimnokrwiste...

    > Ten numer z jednym groszem przyniosę innym razem...

    [szkoda mi tego grosza...]

    > Tak oto zamiast 2 numery w jednym salonie -- 1 w dwóch salonach...