  • 21. Data: 2018-04-19 15:36:23
    Temat: Re: Obudowa E-SATA
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-19, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
    > Już sam standard USB to to dla dysku przeszkadzajka, badziewnie zaprojektowane
    > złączki(może poza 3.1 gen 2).
    > Tylko SATA/Esata lub Thunderbolt.

    Jeszcze było swojego czasu ieee1394. Zawsze mi bardzo stabilnie wszystko
    na tym pracowało. Thunderbolt zdaje się następcą, ale ceny i obudów i
    kart pcie koszmarne.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-04-19 18:20:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-04-19 o 13:53, RadoslawF pisze:
    > I nie jest to problem zasilania bo dopada też dysków 3,5 cala które
    > i tak mają własny zasilacz.

    To kiepsko.
    Pokrywa się z moimi obserwacjami.
    Dysk zewnętrzny jako backup po USB 2.0 wolno ale zazwyczaj działa
    (podłączenie/odłączenie) a jak trzeba szybko i dużo to na pokładzie albo
    po sieci.

  • 23. Data: 2018-04-19 20:51:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/19/2018 12:23 AM, Smok Eustachy wrote:
    > Czemu niby nie?

    Bo i tak wymagają ekstra zasilania. I wtedy cała i jedyną zaletę pesata
    diabli biorą.

    Zaznaczam że w 3 maszynach na 4 jakie miałem z esata na win nie jest
    hotplug (głównie z winy software bo np. na linuxie nie sprawia kłopotu).
    Konkretnie jest hotplug ale już nie hotunplug, dysk wysi w systemie
    kilkanascie minut zanim MS się zorientuje. Wiec to kolejny powód żeby
    wywalić ten kabel i albo poczekać na USB 3.1 Power (i/lub kupic kartę)
    albo zmienić dysk na 2.5, mam obudowę za $3 która przepusciła już
    petabajt danych w te i nazad bez błedów.

  • 24. Data: 2018-04-19 20:51:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/19/2018 12:45 AM, Marcin Debowski wrote:
    > Przeciez on nie napisał, że ma iść wszystko jednym kablem, a wręcz
    > przeciwnie: "No i o to chodzi żeby było oddzielne zasilanie i estetyczna
    > obudowa"

    Wtedy nie ma żadnej zalety stosowania pesata, zwykłe usb 3.0 zjada to na
    śniadanie.

  • 25. Data: 2018-04-19 20:54:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/19/2018 8:53 AM, ń wrote:
    > Nadają, lecz potrzebne osobne zasilanie, czyli osobny zasilacz "cegiełka" (ze $3 od
    Chińczyka)

    Cegiałka $3 od chińczyka ma tendencję do przenoszenia dysku do krainy
    spalonych obwodów. Miałem takich cegielek ze 4 i wszystkie szlag trafił
    co podkreślały za kazdym razem oddając na 5V znacznie więcej niż skromne
    5V. Jakaś wada konstrukcyjna, powielana od lat. W każdym razie bez
    solidnych diod zenera do zwierania takich wpadek już nigdy tego nie
    podepnę pod dysk.

  • 26. Data: 2018-04-19 23:52:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-19, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Wtedy nie ma żadnej zalety stosowania pesata, zwykłe usb 3.0 zjada to na
    > śniadanie.

    Dysk zewnętrzny nie musi być uzywany jako przenośny - tu, przy 3.5" i
    tak ciężar dyskredytuje. Wtedy dodatkowy kabel w niczym nie przeszkadza.
    Ja mam takie dyski np. do okresowych backupów. Zamiast mieć go w środku,
    gdzie zawsze go coś włączy. A i mozna go jednak łatwo przenieść jeśli
    jest taka potrzeba.

    A to usb 3.0 to jak go zjada?

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2018-04-20 00:46:45
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 19.04.2018 o 20:51, Sebastian Biały pisze:

    > Wtedy nie ma żadnej zalety stosowania pesata, zwykłe usb 3.0 zjada to na
    > śniadanie.

    Esata mam, 3.0 ni mam.

  • 28. Data: 2018-04-20 09:08:21
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 19 Apr 2018 13:36:23 GMT
    doszła do mnie wiadomość <rX0CC.352891$iI7.217565@fx06.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    >Jeszcze było swojego czasu ieee1394. Zawsze mi bardzo stabilnie wszystko
    >na tym pracowało. Thunderbolt zdaje się następcą, ale ceny i obudów i
    >kart pcie koszmarne.

    Thunderbolt to magistrala PciExpress x4 plus DisplayPort(plus usb 3.1 w thunderbolt
    3),
    niestety chwilowo tylko posiadacze płyt Intela mogą sobie na to pozwolić(najczęściej
    formie dodatkowej karty).
    Ceny faktycznie powalają.

  • 29. Data: 2018-04-24 21:49:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/19/2018 11:52 PM, Marcin Debowski wrote:
    > A to usb 3.0 to jak go zjada?

    Działa hotplug/unplug. Nie ma numerów że masz esata bez zasilania (sporo
    laptopów miao takie dziadostwo).

  • 30. Data: 2018-04-25 02:17:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-24, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Działa hotplug/unplug. Nie ma numerów że masz esata bez zasilania (sporo
    > laptopów miao takie dziadostwo).

    Zgoda, jesli przyszłoby wybierać wszystko od podstaw. Ale jak już się tę
    esata ma i w dodatku jest hotplug to wydajnościowo/stabilnościowo jeden
    pies ze wskazaniem jednak na esatę.

    Nb. przeciez nie każde gniazdo usb uciągnie zasilaniowo kazdy dysk.

    --
    Marcin