  • 11. Data: 2014-12-21 09:47:10
    Temat: Re: Obudowa microATX podobna do Antec One / Fractal Design Core 1000
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Dec 2014 23:30:38 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Ale jak zasilacz jest pasywny, to to jest bardzo dobre miejsce

    Primo, niby dlaczego? A secundo, po co dawać pasywny zasilacz do obudowy
    która *musi* mieć 2 wiatraki: Na procku i wiatrak wyciągający powietrze
    z obudowy?
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2014-12-21 09:56:24
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-21 o 00:24, Pszemol pisze:

    > A znasz obudowę mATX z pasywnym zasilaczem?

    U mnie pod biurkiem stoi Fractal Design Mini Define z pasywnym Seasonic.
    Czyli znam :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2014-12-21 09:58:41
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    > Primo, niby dlaczego?

    Wydaje mi się że w ten sposób do zasilacza pasywnego dochodzi
    najchłodniejsze możliwe powietrze czyli ma najlepsze warunki do pracy.

    > A secundo, po co dawać pasywny zasilacz do obudowy
    > która *musi* mieć 2 wiatraki: Na procku i wiatrak wyciągający powietrze

    Te 2 wiatraki jeśli są regulowane przez PWM mogą bardzo często być
    praktycznie wyłączone i niesłyszalne. Tak jak jest w moim przypadku.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2014-12-21 10:03:40
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2014-12-19 18:44, j...@g...us wrote:
    > Szukam nieduzej, przeznaczonej dla formatu micro ATX obudowy:
    > - czarna
    > - przewiewna gora (kratki)
    > - wlacznik + porty USB z przodu
    > - min. 1 x USB 3.0
    > - opcjonalnie gniazdo / gniazda minijack
    > - preferowane miejsce na zasilacz na dole
    >
    > Idealem (no, prawie) wydaje sie byc Antec One USB 3.0
    > http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_
    newsy/201202/regist88/Antec_AntecOne_1%281%29.jpg

    > http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_
    newsy/201202/regist88/Antec_AntecOne_2%281%29.jpg

    > Niestety jej wymiary sa za duze (midi tower).

    Mam tę obudowę od ponad roku, jest prawie bez zarzutu (jeśli odpowiada
    takie wymiary) poza bezsensownym panelem z gniazdkami i przyciskami
    Power i Reset: gniazdka USB są za blisko słuchawkowego i mikrofonowego,
    więc jak masz coś szerszego na USB, musisz wyciągać wtyczkę.

    Piotr

  • 15. Data: 2014-12-21 17:17:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Rezmer" <k...@d...pl> wrote in message

    > U mnie pod biurkiem stoi Fractal Design Mini Define z pasywnym Seasonic.
    > Czyli znam :)

    Patrzę właśnie na fotki tej obudowy:
    http://www.fractal-design.com/home/product/cases/def
    ine-series/define-mini
    I widzę że ma dziurę na zasilacz z dołu - ale wygląda jakaś mała ta dziura.
    Czy w tą obudowę wchodzi standardowy zasilacz ATX czy trzeba kupować
    jakiś specjalny standard?

  • 16. Data: 2014-12-21 17:20:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Rezmer" <k...@d...pl> wrote in message

    > U mnie pod biurkiem stoi Fractal Design Mini Define z pasywnym Seasonic.
    > Czyli znam :)

    Czy Twój zasilacz to jeden z tych, może:
    http://www.seasonicusa.com/Platinum_Series_FL2.htm

  • 17. Data: 2014-12-21 18:01:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-12-21 o 17:17, Pszemol pisze:
> [...]
    > dziura.
    > Czy w tą obudowę wchodzi standardowy zasilacz ATX czy trzeba kupować

    Pewnie tylko takie wrażenie na fotkach
    Zobacz CoolerMastera N200, ma zasilacz 1000W, a na fotach bez tak samo
    się mały wydaje otwór:
    http://www.techpowerup.com/183692/cooler-master-anno
    unces-n200-n400-and-n600-cases.html

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2014-12-21 19:35:54
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

> [...]

    > I widzę że ma dziurę na zasilacz z dołu - ale wygląda jakaś mała ta dziura.
    > Czy w tą obudowę wchodzi standardowy zasilacz ATX czy trzeba kupować

    Nie, zwykły. Jedyne wymaganie na długość/głębokość:

    Supports PSUs with a depth of maximum circa 170mm, when using bottom
    120/140mm fan location. When not using the bottom 120mm fan location,
    the case supports also longer PSUs, typically 200-220mm.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2014-12-21 19:36:26
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-21 o 17:20, Pszemol pisze:

    > Czy Twój zasilacz to jeden z tych, może:
    > http://www.seasonicusa.com/Platinum_Series_FL2.htm

    Tak, 460W

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2014-12-21 20:00:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

> [...]
    >>

    > Pewnie tylko takie wrażenie na fotkach
    > Zobacz CoolerMastera N200, ma zasilacz 1000W, a na fotach bez tak samo się

    Jakie oznaczenia dla zasilaczy stosują producenci obudów?
    Innymi słowy - jakie słowa kluczowe trzeba szukać w specyfikacji
    obudowy aby upewnić się, że wchodzi do niej standard lub dziwny zasilacz?

    Ta z Fractal-Design opisuje zasilacz zamiast podać jego standardy:
    oSupports PSUs with a depth of maximum circa 170mm,
    when using bottom 120/140mm fan location.
    When not using the bottom 120mm fan location,
    the case supports also longer PSUs, typically 200-220mm.

    Wygląda więc na to, że aby mieć pewność czy zasilacz jaki mamy
    "wejdzie" bez wpychania go na siłę butem to trzeba użyć linijki... :-(

    Mam zasilacz Silverstone Strider, ST60F, 600W ciągłej mocy, wejdzie tam
    do tego Fractal Design Define Mini czy trzeba będzie go wpychać butem? :-)
    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E
    16817256071
    http://www.tweaks.pl/zasilacze/test-silverstone-stri
    der-st60f-esb-600w/
    Wymiary zasilacza: 150 mm × 86 mm × 140 mm