  • 21. Data: 2014-12-21 20:12:23
    Temat: Re: Obudowa microATX podobna do Antec One / Fractal Design Core 1000
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-21 o 20:00, Pszemol pisze:
    > Ta z Fractal-Design opisuje zasilacz zamiast podać jego standardy:
    > oSupports PSUs with a depth of maximum circa 170mm,
    > when using bottom 120/140mm fan location.
    > When not using the bottom 120mm fan location,
    > the case supports also longer PSUs, typically 200-220mm.

    > Mam zasilacz Silverstone Strider, ST60F, 600W ciągłej mocy, wejdzie tam
    > do tego Fractal Design Define Mini czy trzeba będzie go wpychać butem? :-)
    > http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E
    16817256071
    > http://www.tweaks.pl/zasilacze/test-silverstone-stri
    der-st60f-esb-600w/
    > Wymiary zasilacza: 150 mm × 86 mm × 140 mm

    Bazując na podstawach arytmetyki oraz danych które podałeś, śmiem
    twierdzić że zarówno 140 mm < 170 mm jak i 150 mm < 170 zatem wniosek
    jest taki, że ten zasilacz będzie pasować w każdej konfiguracji ww
    obudowy (tzn. z lub bez przednich wentylatorów)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2014-12-21 20:33:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Rezmer" <k...@d...pl> wrote in message

> [...]
    > twierdzić że zarówno 140 mm < 170 mm jak i 150 mm < 170 zatem wniosek jest
    > taki, że ten zasilacz będzie pasować w każdej konfiguracji ww obudowy

    Zabawne... :-)
    Z tym że oni piszą tylko o wymiarach w jednej osi X.
    Skąd wnioskujesz o tym czy zmieści się w osiach Y i Z ?

  • 23. Data: 2014-12-21 20:49:41
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    W dniu 20.12.2014 o 22:10 BartekK <s...@d...org> pisze:

> [...]
    > wentylator wolniej kręcić. I na tyle teoretycznych plusów.
    > Minusy:
    > - silne zbieranie kurzu znad podłogi/dywanu
    > - do kitu akustyka (zwłaszcza na kafelkach/panelach) - odgłos
    > wentylatora z zasilacza dużo bardziej słyszalny, bo się od podłogi
    > wprost odbija
    > -/+ konieczność zamontowania dodatkowego wiatraka w obudowie, do jej
    > przewietrzania...
    >
    > No i "jest inaczej" - a wszystko co inne to modne, bo zwykłe ATXy się
    > już tak przejadły, że jak widać ludzie kombinują jak mogą...

    A mnie się wydaje to bardzo dobrym pomysłem. Nie wiem jakie macie obudowy,
    ale cała idea takiego rozwiązania polega na tym, że instaluje się filtry
    przy podłodze i wolnoobrotowe wentylatory, których praktycznie nie słychać.
    Dochodzi do tego regulowany wentylator w zasilaczu i robi się chłodniej i
    ciszej. Z moich obserwacji wynika, że nawet kilka cichych wentylatorów
    jest lepsze niż jeden głośny :)
    Przypominam, że wysoka temperatura w zasilaczu występująca przy "górnej"
    wersji jest "skracaniem życia zasilacza" (a raczej kondensatorów
    znajdujących się w nim), co eliminuje w dużym stopniu wersja "dolna".

    --
    WiesłaW

  • 24. Data: 2014-12-21 21:18:30
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-21 o 20:33, Pszemol pisze:

    > Zabawne... :-)
    > Z tym że oni piszą tylko o wymiarach w jednej osi X.
    > Skąd wnioskujesz o tym czy zmieści się w osiach Y i Z ?

    Pozostałe wymiary Wysokość, szerokość są standardowe. Cytat z wikipedii:

    ATX

    Physical characteristics

    ATX power supplies generally have the dimensions of 150 × 86 × 140 mm
    (5.9 × 3.4 × 5.5 in)[12]:23-24 and share a common mounting layout of
    four screws arranged on the back side of the unit. That last dimension,
    the 140 mm depth, is frequently varied, with depths of 160, 180, 200 and
    230 mm used to accommodate higher power or modular connectors.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2014-12-21 21:38:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > mm depth, is frequently varied, with depths of 160, 180, 200 and 230 mm
    > used to accommodate higher power or modular connectors.

    A to się chyba nie zrozumieliśmy, bo mi nie chodziło o różnice
    pomiędzy rozmiarami standardowych zasilaczy ATX, bo w tym
    wypadku wiadomo że tylna ściana z 4 otworami pod śruby
    determinuje Y i Z i pozwala na zmianę tylko tego X'a.

    Ja się bałem że ta obudowa może wymagać czegoś takiego:
    http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E
    16811108065&cm_re=micro_atx_desktop_case-_-11-108-06
    5-_-Product

  • 26. Data: 2014-12-21 21:48:56
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-21 o 21:38, Pszemol pisze:

    > Ja się bałem że ta obudowa może wymagać czegoś takiego:
    > http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E
    16811108065&cm_re=micro_atx_desktop_case-_-11-108-06
    5-_-Product

    Spoko, wbrew nazwie "mini" ta obudowa nie jest taka mała. Standardowy
    zasilacz ATX wchodzi bez problemu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 27. Data: 2014-12-23 13:52:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    16811108065&cm_re=micro_atx_desktop_case-_-11-108-06
    5-_-Product

    > Spoko, wbrew nazwie "mini" ta obudowa nie jest taka mała.
    > Standardowy zasilacz ATX wchodzi bez problemu.

    No właśnie zauważyłem, że tam gdzie mogę ją kupić online
    skategoryzowana jest w grupie "midi-tower" a nie "mini-tower".
    Dziwne... Wydawało mi się, że microATX właśnie do mini-tower
    jest projektowana...

    Czy znasz coś fajnego jeszcze mniejszego niż Define Mini?
    Interesuje mnie coś najchętniej "slim" ale z normalnym zasilaczem.

  • 28. Data: 2014-12-23 15:33:51
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-23 o 13:52, Pszemol pisze:

    > Czy znasz coś fajnego jeszcze mniejszego niż Define Mini?
    > Interesuje mnie coś najchętniej "slim" ale z normalnym zasilaczem.

    Ja planuję wymienić inny stary komputer na obudowę (jeszcze nie wiem
    dokładnie którą) firmy Akasa, np:

    http://www.akasa.com.tw/update.php?tpl=product/produ
    ct.detail.tpl&no=181&type=Fanless%20Chassis&type_sub
    =Fanless%20Thin%20Mini%20ITX&model=A-ITX10-A1B

    Oczywiście, konieczna wymiana płyty (mini-ITX). Bardzo podoba mi się
    takie minimalistyczne, bezwentylatorowe podejście.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2014-12-24 10:00:38
    Od: <j...@g...us>

    > Swoją drogą - bardzo zacna obudowa, polecam. Gdyby nie te
    > akcesoria-gniazdka z boku, które czemuś ci przeszkadzają (rozumiem, np
    > komputer w biurku itp.).

    Nowsze wersje maja 2 x USB 3.0?
    W koncu...
    Stosowanie gniazd USB 2.0 IMHO w ogole nie ma sensu.

    Gdyby ten panel byl z lewej... a najlepiej z przodu.
    Obudowa pierwotnie miala stac po prawej
    (bo tak ew. latwiej grzebac w komputerze + inne wzgledy).

    Ew. panel z gory (jak nie z przodu):
    http://img.ktr.pl/o/obfrdcor3300usb3bl_bz/db6.jpg
    Tyle, ze Fractal 3300 to juz "duza" buda :)

    Ladna wymiarowo zblizona do Core 1000 jest Aerocool QS-200:
    http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/48/74/27/
    23/4874272383
    Tyle, ze znalazlem taka tylko z jednym USB 3.0,
    no i rowniez nie ma kratki na gorze i zasilacza na dole.

    Straszna bieda z obudowami microATX- pozostaje albo midi albo ITX :/

  • 30. Data: 2014-12-24 10:01:57
    Od: <j...@g...us>

    > http://www.coolermaster.com/case/mini-tower/n200/
    > Mam, fajna zadowolony jestem.

    Niebrzydka i porty USB w przyzwoitej odleglosci od siebie.