  • 1. Data: 2019-03-11 11:03:23
    Temat: Odczyt CID karty sd
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Może ktoś przerabiał taki temat, wcale nie trywialny, i zna jakiś sposób
    pod win? Wszelkie informacje mile widziane.
    Podobno da się jakąś apką w smartfonie. Pod linuksem udało mi się przez
    cat /sys/block/mmcblk1/device/serial
    ale nie mam pewności czy nie ma przekłamania, bo podobo cały problem
    polega na tym jak fizycznie "podłączony" jest kontroler takiego czytnika.
    Dlatego z takiego czytnika pod usb nie da rady poprawnie, czy też w
    ogóle.

  • 2. Data: 2019-03-11 11:08:15
    Temat: Re: Odczyt CID karty sd
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Mon, 11 Mar 2019 11:03:23
    From: pueblo
> [...]
    > polega na tym jak fizycznie "podłączony" jest kontroler takiego czytnika.
    > Dlatego z takiego czytnika pod usb nie da rady poprawnie, czy też w

    A do czego się przydaje CID?

    I czy to nie będzie jednak cat /sys/block/mmcblk0/device/cid ?
    serial też mam, ale zawartość jest dużo krótsza i nie jest podzbiorem
    cid.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 3. Data: 2019-03-11 12:31:57
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dominik 'Rathann' Mierzejewski, 11 mar 2019 w
    news:q65c2f$mg3$1$rathann@news.chmurka.net napisałeś/aś:

> [...]
    >
    > I czy to nie będzie jednak cat /sys/block/mmcblk0/device/cid ?
    > serial też mam, ale zawartość jest dużo krótsza i nie jest

    Źle napisałem, ale serial jest zawarty w CID, który można zdekodować
    np.
    https://goughlui.com/2014/01/02/project-read-collect
    -decode-sd-card-
    cid-register-data/

    A mi to potrzebne, bo "robię" bratu karte do nawigacji w aucie. No i
    potrzebny ten serial karty. ZTCW to po prostu dłubanie w CID jest
    potrzebne, kiedy jakieś urządzenie nie akceptuje karty, np. jak się
    nie ma oryginalnej - strzelam, bo temat odkryłem wczoraj.

  • 4. Data: 2019-03-11 14:21:27
    Od: pueblo <n...@n...pl>

> [...]

    > I czy to nie będzie jednak cat /sys/block/mmcblk0/device/cid ?
    > serial też mam, ale zawartość jest dużo krótsza i nie jest

    Zapomniałem o najważniejszym. Jaka karta - SD, micro, w adapterze? W czym
    miałeś kartę kiedy to odczytywałeś: laptop, tablet, czytnik? I jestem
    ciekaw, czy jak dekodujesz uzyskany CID na stronie:
    https://goughlui.com/2014/01/02/project-read-collect
    -decode-sd-card-cid-
    register-data/

    to zgadzają się dane np. producent?

  • 5. Data: 2019-03-11 23:35:04
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Mon, 11 Mar 2019 14:21:27
    From: pueblo
    > Witaj Dominik 'Rathann' Mierzejewski, 11 mar 2019 w

    > Zapomniałem o najważniejszym. Jaka karta - SD, micro, w adapterze? W czym
    > miałeś kartę kiedy to odczytywałeś: laptop, tablet, czytnik?

    Laptop, wbudowany czytnik kart SD. Karta SD 1GB SanDisk.

    > I jestem
    > ciekaw, czy jak dekodujesz uzyskany CID na stronie:
> [...]

    Manufacturer ID: Controlled and assigned by SD Card Association
    0x03
    OEM/Application ID: Identifies OEM or card contents, set by Toshiba, SanDisk and MEI
    0x5344
    Product Name: 5 ASCII Characters
    0x5344303147 [ASCII: SD01G]
    Product Revision: 2 BCD Characters
    0x80 [BCD: 8.0]
    Product Serial Number: 32-bit unsigned integer
    ........ (wykropkowałem :>)
    Manufacturing Date: 3 BCD Characters YYM where actual year is is 2000+YY (although it
    seems some don't follow!)
    0x071 [BCD: 0 7/1]
    CRC7 Checksum + always 1 in LSB:
    0x01

    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 6. Data: 2019-03-12 01:08:20
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    news:q66nqo$75o$1$rathann@news.chmurka.net napisałeś/aś:

> [...]

    > Manufacturing Date: 3 BCD Characters YYM where actual year is is
    > 2000+YY (although it seems some don't follow!) 0x071 [BCD: 0 7/1]

    thnx
    producent się zgadza. Ale mnie zastanawia to na końcu CRC7.
    Mi w 2 przypadkach wyszło 0x00. Więc nie wiem, czy to u mnie czy u ciebie
    jest jakieś przekłamanie. Ciekawe to "+always 1"