  • 1. Data: 2010-01-18 10:56:49
    Temat: sprawdzone opaski zaciskowe
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    witam! wlazłem dziś na komin i widzę, że z 10 opasek zaciskowych (takich
    kupionych za 5 pln) zostały 2... czy to reguła, że wszystkie pękają na
    morozie i słońcu? jeśli nie to czy Ktoś może mi polecić dobre i SPRAWDZONE W
    BOJU!!! opaski zaciskowe?
    na allegro znalazłem takie
    http://allegro.pl/item884175057_opaski_zaciskowe_kab
    lowe_200_mm_x4_8mm_opak_100szt.html
    co to jest warte?

  • 2. Data: 2010-01-18 10:58:51
    Temat: Re: sprawdzone opaski zaciskowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał
    > witam! wlazłem dziś na komin i widzę, że z 10 opasek zaciskowych
    > (takich kupionych za 5 pln) zostały 2... czy to reguła, że
    > wszystkie pękają na morozie i słońcu?

    Wszystkie to moze nie, ale dziwic nie powinno.
    Mroz plus UV robia swoje.

    J.

  • 3. Data: 2010-01-18 11:48:23
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 18, 11:56 am, "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>
    wrote:
    > witam! wlaz em dzi na komin i widz , e z 10 opasek zaciskowych (takich
    > kupionych za 5 pln) zosta y 2... czy to regu a, e wszystkie p kaj na
    > morozie i s o cu?

    tak. Zasadniczo nie ma dobrych tworzyw wytrzymujących (pod
    obciążeniem) UV, niskie i wysokie temparatury długo.
    Dlatego lepiej do mocowania przewodów użyj np. drutu w plastikowej
    osłonie albo opasek z blachy (uwaga na izolację).
    Dobrze sprawdził się mi kiedyś drut powlekany do ogrodzeń z siatki
    (cienki) dostępny w dziale ogrodniczym większości supermarketów.
    Dzięki powłoce ochronnej nie rdzewieje za szybko, trzyma wiele lat i
    wygodnie się go skręca/przycina byle kombinerkami.

    Marek

  • 4. Data: 2010-01-18 12:18:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl>
    >tak. Zasadniczo nie ma dobrych tworzyw wytrzymujących (pod
    >obciążeniem) UV, niskie i wysokie temparatury długo.

    Zajrzyj do samochodu ... albo ten UV taki szkodliwy, albo sa dobre
    tworzywa :-)

    >Dobrze sprawdził się mi kiedyś drut powlekany do ogrodzeń z siatki
    >(cienki) dostępny w dziale ogrodniczym większości supermarketów.

    Musial byc dobrym tworzywem pokryty.

    J.

  • 5. Data: 2010-01-18 13:27:47
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:

    > Musial byc dobrym tworzywem pokryty.

    Tak i jeszcze jak pod osłonką jest drut ocynkowany ponieważ ogladając
    siatke sąsiada a moją zwykłą ocynkowaną po kilku latach to nie ma nic
    bardziej popekanego i pordzewiałego od UV i warunków jak tworzywo na
    drucie NIE ocynkowanym. Ale jak tworzywo peka to nic nie pomoże. Czy to
    pasek zaciskowy czy drut powlekany.

    Są w sklepach instalacyjnych paski aluminiowe tzw bednarka na kilogramy
    moze tego spróbuj. Jak zależy Ci na dodatkowej izolacji i nie wystarcza
    ta na kablu to moze na bednarke alu naciągać termokurczliwe ?. Ale to
    takie dywagacje moje.

    pozdr
    AK

  • 6. Data: 2010-01-18 14:30:41
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    albo numer z kablem koncentrycznym...

    zarobiłem go latem ładnie na końcówkę F... niedwno straciłem przejście,
    zaglądam, a w kablu koncentrycznym środek teflonowy ochraniający żyłę
    środkową jakby schował się do środka i zostały tylko gołe kable środkowy i
    oplot...

    nie wiem czy ja kupiłem jakiś marny kabel, czy to normalne zjawisko i po
    prostu źle zarobiłem wtyk F?

  • 7. Data: 2010-01-18 15:41:46
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    identifikator: 20040501 wrote:
    > witam! wlazłem dziś na komin i widzę, że z 10 opasek zaciskowych
    > (takich kupionych za 5 pln) zostały 2... czy to reguła, że wszystkie

    sa, sa, mam takie - amphenola chyba? Czarne, odporne na UV, 10lat i nic nie
    dzieje sie na oko (na kominie to mam...). Biale to faktycznie syf i na
    przewieszki czy instalcje na dworze sie nie nadaje.

  • 8. Data: 2010-01-18 16:03:56
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 18, 1:18 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zajrzyj do samochodu ...  albo ten UV taki szkodliwy, albo sa dobre
    > tworzywa :-)

    Hmmm, jak na mój spojrzę, to mało widzę tworzyw sztucznych
    wystawionych na naprężenia (obciążenie), które oświetlane byłyby
    dziennym UV. Na zewnątrz to głównie guma i lakier, plastiki są
    wszyskie polakierowane poza grillem chłodnicy, ale ten z kolei nie
    jest w żaden sposób mechanicznie obciążony. We wnętrzu UV odfiltrowane
    jest w dużym stopniu przez szklane szyby, ale i tak - elementy
    widoczne nie są nośne, a nośne (obciążone mechanicznie) są pod spodem,
    albo w cieniu (pod deską rozdzielczą itd).

    Natomiast nielakierowane plastikowe elementy jak np. osadzenie
    bocznych lusterek wstecznych zwłaszcza w starych samochodach są kruche
    i trzymają się często dobrze tylko dzięki temu, że tworzywa jest na
    tyle solidnie nawalone, że nawet osłabione wytrzymuje mechanicznie.

    Pewnie da się wydłużyć życie tworzywa sztucznego do jakiegoś stopnia,
    ale czy stoi coś na przeszkodzie zastosować opaskę z drutu, która bez
    kombinacji wytrzyma dużo dłużej, niż opaska plastikowa?

    Marek

  • 9. Data: 2010-01-18 16:59:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Hmmm, jak na mój spojrzę, to mało widzę tworzyw sztucznych
    >wystawionych na naprężenia (obciążenie), które oświetlane byłyby
    >dziennym UV.

    Ale sa narazone na mroz i upal, czasem nieznosny - zdeformowal mi
    sie kompas z polistyrenu :-)

> [...]
    >na
    >tyle solidnie nawalone, że nawet osłabione wytrzymuje

    Ale to z kolei mowisz o elementach schowanych i nie narazonych na
    UV ?

> [...]
    >bez
    >kombinacji wytrzyma dużo dłużej, niż opaska plastikowa?

    Oczywiscie - w amatorskim uzytku metal, chyba ze nas stac na
    wymienianie plastiku w miare potrzeby.

    Ja tylko polemizuje z ta dostepnoscia wytrzymalych plastikow -
    niektore wytrzymuja krotko, inne dlugo, jak widac sa dostepne,
    tylko szary czlowiek nie ma pojecia ktore to :-)
    Szczegolnie jak mu sprzedadza czarne opaski - dla estetyki, dodatek
    polepszajacy, czy z odpadowego tworzywa :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-01-19 19:04:01
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 18 Jan 2010 11:56:49 +0100, identifikator: 20040501 napisał:
> [...]
    > morozie i słońcu? jeśli nie to czy Ktoś może mi polecić dobre i SPRAWDZONE W

    Ja to wychodze z założenia, że ktoś kiedyś przetnie Tą Najważniejszą Trytytke
    i świat sie zawali.
    Lepszego patentu (no może poza klejem silikonowym na gorąco) ludzkość nie zna
    ;-)

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB