  • 1. Data: 2010-01-18 19:41:30
    Temat: 89s52 i bufor
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Mam układ oparty o 89s52, który steruje przekaźnikami. Do portu P2 procka podłączony
    jest bufor
    HC541, którego oba sygnały enable są zwarte podłączone po jednego z bitów portu P3 i
    podciągnięte do
    plusa. Wyjścia bufora sterują transoptorami, do których podłączone są przekaźniki.
    Teoretycznie po resecie na portach powinny być jedynki wiec bufor powinien mieć HiZ
    na wyjściach i
    przez diodę w transoptorze nie powinien płynąć prąd.
    W praktyce wygląda to tak, że czasami po włączeniu zasilania na chwilę zapalają sie
    diody podłączone
    równolegle do cewek. Losowo zapalają się różne. Przekaźniki się nie przełączają,
    chyba z uwagi na
    bezwładność. Jeśli już jest włączone napięcie to można resetować procek i jest OK.
    Wygląda na to, że podczas włączania napięcia na porcie pojawia się na chwilę "0" i
    aktywuje bufor.
    Jeśli odetnę linię enable od procka to diody się nie zapalają.
    Zastanawiam się jak prosto wyeliminować to mruganie LEDów?

  • 2. Data: 2010-01-18 20:23:52
    Temat: Re: 89s52 i bufor
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Elektrolot przemówił ludzkim głosem:

    > Teoretycznie po resecie na portach powinny być jedynki

    Kluczem są tu słowa "teoretycznie" i "po resecie". Zauważyłem, że '51
    atmela miały ten feler, że zanim reset zadziałał, to na portach
    pojawiały się zera.

    > Zastanawiam się jak prosto wyeliminować to mruganie LEDów?

    Podłączyć jedno z wejść enable HC541 do sygnału reset '51. Dodatkowo
    jeśli układ resetu to układ RC+D, to możesz spróbować wstawić tam jakiś
    porządny układ resetujący (np. microchipa).

  • 3. Data: 2010-01-21 18:34:53
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Zbych pisze:
    > Podłączyć jedno z wejść enable HC541 do sygnału reset '51. Dodatkowo
    > jeśli układ resetu to układ RC+D, to możesz spróbować wstawić tam jakiś
    > porządny układ resetujący (np. microchipa).

    Dzięki Zbychu. To rozwiązało problem.