  • 11. Data: 2014-10-08 13:23:00
    Temat: Re: Odłączony pin masy a uszkodzenie scalaka
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 08 Oct 2014 11:59:11 +0200, "Andrzej W."
    <a...@w...pl> wrote:
    > Zresztą w dużych też będzie przydatny, choć raczej "serwera" to się
    na
    > tym nie zbuduje.

    Co masz nas myśli? Weźmy taki przykład: teraz mam stronę, która
    zawiera kilka obrazków, przycisków, statyczny kontent (html, css, js,
    obrazki) to ok 50kB. Strona generuje asynch. requesty cgi o pewne
    dane do "serwera" (pic32+ stos mchp) poprzez ajax. Pytałem o liczbę
    możliwych otwartych gniazd na raz, bo ajax domyślnie asynchronicznie
    (tak jest szybciej) potrafi otworzyć kilka połączeń równolegle do
    serwera, jeśli po stronie serwera jest mało gniazd dostępnych to
    komunikacja się blokuje. Oprócz "serwowania" tej strony układ robi w
    tle obsługę sntp, ddns, pobiera po tcp dane z innych miejsc w sieci
    oraz odtwarza strumień mp3 z radia internetowego.
    Czy takie rozwiązanie warto zamieniać na taki zintegrowany chip? Bo
    wtedy można by było zastosować prostszy mcu...

    --
    Marek

  • 12. Data: 2014-10-08 18:50:21
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-10-08 13:23, Marek pisze:
> [...]
    > Czy takie rozwiązanie warto zamieniać na taki zintegrowany chip? Bo
    > wtedy można by było zastosować prostszy mcu...

    Standardowo układ obsługuje osiem gniazd, z tego co piszesz to trochę
    mało, podobno dowolną ilość potrafi w trybie MACRAW, ale nie używałem
    nie wypowiadam się.
    Mi W5500 wystarcza do DHCP, SNTP, sysloga i wymiany danych z serwerem.

    Jeśli chcesz się pobawić W5500 to jest Wiz550IO do dostania w TME.
    Ja zamierzam przeprogramować mu PICa i zrobić z Wiz550IO "WOL router
    traveler" czy jak to nazwać. W tej chwili trzymam RPI z sshd by móc
    wybudzać zdalnie sprzęt w domu co jest raczej mocnym przerostem formy
    nad treścią.

    --
    AWa.

  • 13. Data: 2014-10-08 21:10:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-08 18:50, Andrzej W. pisze:

    > Standardowo układ obsługuje osiem gniazd, z tego co piszesz to trochę
    > mało, podobno dowolną ilość potrafi w trybie MACRAW, ale nie używałem
    > nie wypowiadam się.

    Tylko wtedy układ udostępnia czyste ramki Ethernetowe, które trzeba
    obrabiać jakimś programowym stosem TCP/IP. Tak więc rezygnujemy z
    największej zalety tego scalaka. Równie dobrze można by po prostu użyć
    ENC28J60.

  • 14. Data: 2014-10-09 10:22:36
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-08 o 09:54, Marek pisze:
    > Pytam tak z ciekawości bo szczerze mówiąc ethernet troszkę porzuciłem
    > przechodząc na moduły wifi,

    A jakich modułów wifi używasz?
    Ja próbowałem Redpine Signals, ale po tym jak się okazało, że protokół
    komunikacyjny jest zamknięty a biblioteki (binarki) są tylko do jednej
    wersji jądra trochę przyhamowałem. Propozycja Redpine dorzucenia kilku
    tyś. $ za przekompilowanie tego pod mój system też jakoś nie poprawiła
    mi humoru.

    --
    AWa.

  • 15. Data: 2014-10-09 10:34:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 09 Oct 2014 10:22:36 +0200, "Andrzej W."
    <a...@w...pl> wrote:
    > A jakich modułów wifi używasz?

    mrf24wg microchipa

    --
    Marek

  • 16. Data: 2014-10-09 11:09:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    jednej
    > wersji jądra trochę przyhamowałem. Propozycja Redpine dorzucenia

    O jakiej wersji jądra piszesz? Mrfy działają ze stosem mchp, są
    "przezroczyste" dla kodu "głównego". Stos mogę przełączyć na mrf lub
    encj i nic w ludzie głównym programu nie muszę zmieniać.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-10-09 13:35:42
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-09 o 11:09, Marek pisze:
> [...]
    > "przezroczyste" dla kodu "głównego". Stos mogę przełączyć na mrf lub
    > encj i nic w ludzie głównym programu nie muszę zmieniać.

    Pisałem o modułach Redpine Signals, wersja którą kupiłem miała
    biblioteki w wersji binarnej, producent ujawniał tylko API do
    biblioteki, nie było możliwości otrzymania informacji na temat protokołu
    używanego przez moduł do komunikacji.

    --
    AWa.