    From: Cezar <c...@t...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Odstraszanie gołębi
    Date: Mon, 23 Feb 2015 09:55:10 +0000

    Cześć,

    Poszukuję najskuteczniejszej (i cichej) metody na odstraszanie gołębii.
    Historia jest taka że założyłem na dość stromym dachu panele słoneczne i
    niestety nie pomyślałem o gołębiach. Obecnie że sytuacja jest taka ze
    pod panelami siedzą nieustannie 3-4 gołębie gruchając od bladego świtu.
    O innych kwestiach nie wspomne gdyz wielu z was może spozywac właśnie
    śniadanie...Dodam że są to gołębie miastowe więc raczej metoda na
    odgrywanie dzwięków drapieżników przez glośniki odpada...

    Może macie jakieś doświadczenie z ultradźwiękami bądź z polem
    magnetycznym (bo podobno gołębie są na nie czułe).

    Chodzi mi o tymczasowe rozwiązanie - docelowo muszę panele zabezpieczyć
    siatką ale na razie nie mam takiej możliwości.

    Wszelkie konstruktywne sugestie mile widziane (ktoś na elektrodzie
    proponuje odtwarzanie Justina Bibera co pewnie działało bo bardziej na
    mnie niz na gołębie :-) )

    c.