  • 1. Data: 2011-05-11 09:40:17
    Temat: Odszkodowanie
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

    Witam
    Pisałem kiedyś że miałem kolizję - dostałem w d..
    Dostałem kosztorys z TU
    Biorę kasę.
    I teraz mam pytanie czy jeżeli coś jeszcze wyjdzie dodatkowo podczas naprawy
    to czy mogę sie starać o dodatkowe środki.
    mają fakturę na to czy dostanę zwrot.
    Chodzi o to że w kostorysie nie zostały uwzglednione pewne pozycję -
    samochód ściaga, pojawiły się szpary w osłonie tapicerskiej dochu
    odsuwalneho
    CZy poprostu oddać do warsztatu i niech oni się martwią.
    DArek

  • 2. Data: 2011-05-11 10:17:30
    Temat: Re: Odszkodowanie
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Dostałem kosztorys z TU
    > Biorę kasę.
    > I teraz mam pytanie czy jeżeli coś jeszcze wyjdzie dodatkowo podczas naprawy
    > to czy mogę sie starać o dodatkowe środki.

    A co, jesli zostana Ci pieniądze z odszkodowana po naprawie? :)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 3. Data: 2011-05-11 10:22:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ArekM" <a...@j...com> napisał w wiadomości

    > A co, jesli zostana Ci pieniądze z odszkodowana po naprawie? :)

    Tu chyba ważne jest co innego - czy kosztorys zawierał naprawę uszkodzonej
    części i czy faktycznie uległa ona uszkodzeniu podczas wypadku.
    Jeśli nie przewidywał, a została uszkodzona w wyniku wypadku - oczywiście
    masz prawo uderzać do ubezpieczyciela jeszcze raz i wnosić o powtórną
    wycenę.

  • 4. Data: 2011-05-11 10:23:41
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-11 09:40, Darek pisze:
    > Witam
    > Pisałem kiedyś że miałem kolizję - dostałem w d..
    > Dostałem kosztorys z TU

    Ile było oględzin, tzn czy rzeczoznawca był po zdjęciu zderzaka,
    plastików itd? TU zwykle robią wstępne oględziny a potem dokładne. Tyle
    że trzeba o to zadbać.
    > Biorę kasę.
    No skoro bierzesz kasę to się dogadaliście co do wyceny szkody. Koniec
    tematu.
    > I teraz mam pytanie czy jeżeli coś jeszcze wyjdzie dodatkowo podczas naprawy
    > to czy mogę sie starać o dodatkowe środki.
    Raczej nie.
    > mają fakturę na to czy dostanę zwrot.
    A wykażesz bezdyskusyjny związek między uszkodzeniem a wypadkiem?
    > Chodzi o to że w kostorysie nie zostały uwzglednione pewne pozycję -
    > samochód ściaga, pojawiły się szpary w osłonie tapicerskiej dochu
    > odsuwalneho
    Czyli nie sprawdziłeś geometrii podczas oględzin? Niestety może być ciężko.
    > CZy poprostu oddać do warsztatu i niech oni się martwią.

    Warsztat "się martwi" jak robi bezgotówkowo. Jeśli wziąłeś kasę i
    oddałeś do warsztatu to oni się nie martwią tylko robią co klient każe a
    potem podsumowują dokonania w formie rachunku i Ty się zaczynasz
    martwić. Biorąc kasę albo zaoszczędzisz (jeśli znajdziesz tani warsztat
    i tanie używane lub zamienniki części) albo będziesz do tyłu jeśli
    właśnie coś przegapiłeś. Tak to działa. Jak już kolega zapytał - czy
    jeśli Ci zostanie pieniędzy z odszkodowania to oddasz TU ?:)

    --
    MZ

  • 5. Data: 2011-05-11 11:02:25
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

    > Ile było oględzin, tzn czy rzeczoznawca był po zdjęciu zderzaka,
    > plastików itd? TU zwykle robią wstępne oględziny a potem dokładne. Tyle
    > że trzeba o to zadbać.

    Jedna - bez zdjęcia zderzaka, - a moge to sam zrobić i wezwać rzeczoznawcę

    > No skoro bierzesz kasę to się dogadaliście co do wyceny szkody. Koniec
    > tematu.
    > Raczej nie.
    Wczoraj rzomawiałem telefonicznie z TU i dostałem informację że tak

    > A wykażesz bezdyskusyjny związek między uszkodzeniem a wypadkiem?
    Jeżeli po sprawdzenie geometrii ma winna tylna oś to chyba to wskazuje

    > Czyli nie sprawdziłeś geometrii podczas oględzin? Niestety może być
    > ciężko.
    Nie oględziny były na placu

> [...]
    > właśnie coś przegapiłeś. Tak to działa. Jak już kolega zapytał - czy
    > jeśli Ci zostanie pieniędzy z odszkodowania to oddasz TU ?:)
    To dla mnie jasne, ale nie biorę kasy i odaje samochód do ASO i co wtedy
    (chyba najbliższy nie ma umowy z TU)
    Darek

  • 6. Data: 2011-05-11 11:05:01
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

> [...]
    > Jeśli nie przewidywał, a została uszkodzona w wyniku wypadku - oczywiście
    > masz prawo uderzać do ubezpieczyciela jeszcze raz i wnosić o powtórną
    Właśnie o to chodzi.
    Tylko czy muszą być oględziny czy wystarczy faktura
    Darek

  • 7. Data: 2011-05-11 11:08:42
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 11 May 2011 09:40:17 +0200, "Darek" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    >I teraz mam pytanie czy jeżeli coś jeszcze wyjdzie dodatkowo podczas naprawy
    >to czy mogę sie starać o dodatkowe środki.

    tak
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-05-11 11:12:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Darek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Właśnie o to chodzi.
    > Tylko czy muszą być oględziny czy wystarczy faktura

    Raczej muszą być oględziny.
    Jeśli to jakieś drobne sumy, to możesz spróbować się dogadać z
    ubezpieczycielem, ale wątpię żeby na to poszli.

  • 9. Data: 2011-05-11 12:19:13
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 11 May 2011 10:23:41 +0200, MZ napisał(a):

    > Warsztat "się martwi" jak robi bezgotówkowo.

    Warsztat może też powiedzieć: zabieraj ten złom.

    Warsztat o nic się nie martwi, zaczyna naprawiać dopiero jak uzyska od
    likwidatora akceptację kosztorysu.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 10. Data: 2011-05-11 21:37:08
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

> [...]
    > naprawy
    > to czy mogę sie starać o dodatkowe środki.

    sąsiad zarysował mi auto, ubezpieczony w hdi asekuracja (ja w sumie też).
    dostałem wycene, kaske na konto i informacje, ze w ciągu 2 lat gdy naprawie
    auto i bede miał wyższą fakture niż wyceme, to wyrównają koszta.

    Jacek