  • 21. Data: 2005-12-19 19:09:48
    Temat: Re: Oferta dostępu do kanalizacji kablowej w sieci TP
    Od: wer <a...@o...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > O to trzeba mieć pretensję do pana urtipa. W UK czy w Niemczech jakoś
    > mogli to zrobić.

    Raczej pretensje do rzadow i poslow. Stworzyli takie prawo, ktore
    premiuje dominujacego operatora. Dopoki nie bedzie ogolnopolskiej
    alternatywy, dopoty beda ceny za dzierzawe, jakby kable byly ze zlota, a
    koncowki z platyny.

    wer

  • 22. Data: 2005-12-19 20:19:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    wer napisał(a):

> [...]
    > premiuje dominujacego operatora. Dopoki nie bedzie ogolnopolskiej
    > alternatywy, dopoty beda ceny za dzierzawe, jakby kable byly ze zlota, a

    Nie. Nasze prawo, mimo tego, że co chwilę z niego wyskakują "...i inne
    rośliny" jest naprawdę niezłe. Tyle, że wyegzekwowanie swoich praw w
    przypadku obecnej wersji URTiP-u jest mało realne ;-(
    Zobaczymy, prawdopodobnie następca (a może następczyni ;-) na stołku
    nowego UKE pokaże, co można zrobić z PT, jak się chce. Bo jak się nie
    chce, to już widzieliśmy.

    Chociażby podstawowa sprawa dla małych operatorów - art. 139 i 140 PT.
    To samo z art. 109 i 110 - te z kolei są ważne dla abonentów. W obecnej
    chwili są praktycznie martwe.

    M.

  • 23. Data: 2005-12-20 07:14:16
    Od: wer <a...@o...pl>

> [...]
    > Zobaczymy, prawdopodobnie następca (a może następczyni ;-) na stołku
    > nowego UKE pokaże, co można zrobić z PT, jak się chce. Bo jak się nie

    Przez dlugi czas chodzilo o to, zeby utrzymac dominujaca pozycje
    (monopol) jednego operatora i jak najdrozej go sprzedac. Konkurenci byli
    wpuszczani na rynki, ktore byly najmniej oplacalne i wymagaly najwiecej
    nakladow. Sam dostep do studzienek tez jest patologia. W sumie
    dominujacy operator moze zawsze powiedziec, ze nie ma miejsca, a to,
    ktore jest bedzie wykorzystane niedlugo na ich potrzeby. W miastach nie
    ma miejsca za bardzo na kopanie wlasnych instalacji, bo jak nie rury z
    woda, to gaz, jak nie gaz, to prad albo cos innego. Samo uzgodnienie
    przebiegu to kilka miesiecy. W dodatku w swoim czasie plany Netii na ZUD
    zatwierdzal w Warszawie przedstawiciel TP SA (nie wiem jak jest w tej
    chwili). Czyli TP S.A. byla informowana o wszystkich inwestycjach
    konkurencji z duzym wyprzedzeniem. To nie bylo zalezne od URTiP tylko od
    prawa, chorego prawa, ktore mialo umocnic TP SA i pozwolic drozej
    sprzedawac akcje.

    wer

  • 24. Data: 2005-12-20 11:56:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik wer napisał:

> [...]
    > konkurencji z duzym wyprzedzeniem. To nie bylo zalezne od URTiP tylko od
    > prawa, chorego prawa, ktore mialo umocnic TP SA i pozwolic drozej

    Ale Ty piszesz o tym, co było kiedyś, a ja o tym, co mamy teraz.
    Przypominam, że pierwsza wersja PT obowiązuje od 1 stycznia 2001, a
    kolejna od 9 wcześnia 2004. I nic się nie dzieje.

    M.