  • 21. Data: 2018-06-19 14:41:08
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, June 19, 2018 at 10:26:03 PM UTC+10, Myjk wrote:

    > Ale przecież tak samo zbierasz prąd w domu, więc nie problem auto ładować z
    > druta w nocy. Są straty oczywiście, ale nadal to badziej opłacalne niż
    > montowanie paneli na dachu.

    To zalezy ile kosztuja te panele na dachu. Wiecej niz prad z sieci czy mniej?
    No i latanie z kablem juz nie jest takie atrakcyjne jak samochod ladujacy sie
    bezobslugowo na parkingu :)

  • 22. Data: 2018-06-19 15:00:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Jun 2018 05:41:08 -0700 (PDT), Iguan_007

    > To zalezy ile kosztuja te panele na dachu.
    > Wiecej niz prad z sieci czy mniej?

    Panele na dachu samochodu z pewnością będą droższe niż typowe panele
    dachowe. Do tego jeszcze urządzenia obsługujące. No i trzeba uwzględnić, że
    zwracać się będzie tylko różnica w kosztach uzyskania energii na miejscu a
    w domu -- a to tylko 20% przy prosumencie i to tylko przez pół roku, może
    przez 8 miesięcy (bo na zaś nie wyprodukujesz jak z paneli na dachu).

    > No i latanie z kablem juz nie jest takie atrakcyjne jak
    > samochod ladujacy sie bezobslugowo na parkingu :)

    I tak lepsze to niż jeżdżenie na stację. ;) Ja tam nie widzę problemu,
    wysiadam, po drodze do drzwi łapię kabel i podpinam. Zresztą z druta także
    chłodzę auto przed jazdą, a i w zimie będę grzać kabinę z druta (bo taniej
    niż z paliwa). Panele na dachu pewnie by nie wyrobiły z mocą w lato, w
    zimie można zapomnieć w ogóle o uzysku do jechania/grzania... Może do
    jakiejś kaliforni to ma sens, a my jak zwykle w ciemnej dupie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2018-06-19 16:42:15
    Od: Bok <a...@g...com>

    W dniu 2018-06-18 o 18:30, Janusz pisze:
    > A jakby samochód posiadał swoją Baterię PV?
    > https://img.joemonster.org/images/vad/img_44648/ae7b
    075422c49840c9b90f8d9fd4c2bf.jpg

    a co z tym genialnym solarnym lakierem który wymyśliła jakaś polka,
    gdyby tak pomalować samochód i uzyskać z 1kW na ładowanie można by juz
    coś zdziałać

  • 24. Data: 2018-06-19 16:58:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Jun 2018 16:42:15 +0200, Bok

    > a co z tym genialnym solarnym lakierem który wymyśliła jakaś polka,

    To perowskity. Obecnie ponoć firma (Saule Tech.) kleci prototypową linię
    produkcyjną która ma ponoć działać z końcem tego roku. Jednak te ogniwa
    zawierają ołów, nie są odporne na wilgoć i na temperatury.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2018-06-19 17:04:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To juz zrobili takie co dzialaja dluzej niz kilka minut?

  • 26. Data: 2018-06-19 19:56:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.06.2018 o 11:20, Myjk pisze:
    > Tue, 19 Jun 2018 10:30:14 +0200, T.

    > Nie ma być, tylko jest.
    (..)
    Myjku szanowny
    Cieszymy się razem z Tobą, że masz fajne auto, fajny dom, ale większości
    nas na to nie stać. OBawiam się że większości kierowców nawet to nie
    interesuje. Spróbuj sam przeczytać co napisałeś, i wyłuskać z tego
    konkrety. Potem się nie dziw, że ktoś ma jakieś "ale".
    ToMasz

  • 27. Data: 2018-06-19 20:02:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.06.2018 o 13:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Silnik ma sprawnosc ok 30%, a piec w domu - rzedu 100%.
    > Elektrownia tez ma ok 30%, ale pali tani wegiel :-)

    Benzyniak jest dostosowany do spalania LPG ale nie stworzony, więc pali
    go więcej. nie przejmujesz się klimą, dodatkowymi odbiornikami prądu.
    masz silnik o zdecydowanie większej niż potrzebujesz mocy, bo tak się
    wygodniej jedzie.

    Elektryki mają maleńkie siliki, ale za to z dużo korzystniejszą
    charakterystyką, więc "palą mniej". PRąd do ładowania ich akumulatorów
    jest z taniej taryfy.

    A licząc w specyficzny sposób, to faktycznie grzanie pradem w tańszej
    taryfie z podłogówką, wyjdzie na to samo jak grzanie gazem w starym
    piecu z kaloryferami.

    ToMasz

  • 28. Data: 2018-06-19 20:36:55
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-19 o 12:27, Myjk pisze:
    > Tue, 19 Jun 2018 03:12:35 -0700 (PDT), Iguan_007

    e-solar-roof/ Laduje

    > Ale zapewne koszt inwestycji w panele na dachu jest nieproporcjonalny do
    > zysków. To już lepiej podpiąć auto do prądu raz na tydzień.

    To dla wygody jest a nie kasy.

    Albo zrobić
    > ładowanie indukcyjne w garażu. hmmm... :P

    Jak ? W deskach na kanale ? I to będzie w ogóle tańsze od panela ? Taki
    panel jak do Twizy kosztuje 500zł.

  • 29. Data: 2018-06-19 21:04:27
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-19 o 15:00, Myjk pisze:
> [...]

    > zimie można zapomnieć w ogóle o uzysku do jechania/grzania... Może do
    > jakiejś kaliforni to ma sens, a my jak zwykle w ciemnej dupie. :P

    Twizy zimą ? Nie świruj :-)

  • 30. Data: 2018-06-20 10:08:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Jun 2018 19:56:02 +0200, ToMasz

    > Myjku szanowny
    > Cieszymy się razem z Tobą,

    Ilu WAS obsługuje jedną klawiaturę?

    > że masz fajne auto, fajny dom, ale większości
    > nas na to nie stać.

    Obstawiam, że ciebie nie stać, bo notorycznie wydajesz jałowo kasę na swoje
    nieprzemyślane pomysły, np. budowanie banków energii na samochodowych
    akumulatorach rozruchowych.

    > OBawiam się że większości
    > kierowców nawet to nie interesuje.
    > Spróbuj sam przeczytać co napisałeś, i wyłuskać z tego
    > konkrety. Potem się nie dziw, że ktoś ma jakieś "ale".

    Jakby nie interesowało, to by nie pytali. Policzyć sobie każdy może, bo
    dane są powszechnie dostępne. Wystarczy usiąść i to zrobić. Trzeba tylko
    chcieć. Jak ktoś nie umie albo nie chce, to niech pyta, pod warunkiem że go
    to faktycznie interesuje. W przeciwnym razie nie warto marnować czasu.

    --
    Pozdor
    Myjk