  • 1. Data: 2005-06-22 13:41:00
    Temat: Ograniczenia tanich rejestratorow domen
    Od: Kros <K...@p...onet.pl>

    Witam,
    wielu tanich rejestratorow domen, oprocz tego, ze zdrowo przycina przy
    przedluzaniu, to kaze sobie placic za transfer domeny do innej firmy.
    Tymczasem pod adresem http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html jest
    wyraznie napisane, ze...

    "Możesz przenieść obsługę nazwy domeny od Partnera X do Partnera Y. Na
    Twoje żądanie Partner zobowiązany jest niezwłocznie wydać kod
    "authinfo", który umożliwi przeniesienie obsługi.
    Partner nie może uzależniać wydania kodu od dodatkowych warunków."

    Czy to oznacza, ze tani rejestratorzy domen lamia prawo? Pisze, bo sam
    musze wlasnie zaplacic za authinfo i nie wiem, placic czy nie ;-)
    Pozdrawiam
    Kras

  • 2. Data: 2005-06-22 14:20:04
    Temat: Re: Ograniczenia tanich rejestratorow domen
    Od: "Marek Panek" <mpanekNOSPAM!@lh.pl>

    > Czy to oznacza, ze tani rejestratorzy domen lamia prawo? Pisze, bo sam
    > musze wlasnie zaplacic za authinfo i nie wiem, placic czy nie ;-)

    Nie do końca.

    Ile kosztuje transfer domeny?

    Transfer domeny z NASK do wybranego Usługobiorcy jest bezpłatny. W przypadku
    Transferu domeny do NASK, opłata wynosi 80 PLN/netto. Opłaty u Partnera są
    traktowane indywidualnie przez każdego z nich, więc należy zapoznać się z
    jego ofertą. [powrót]

    źródło: http://www.dns.pl/porozumienie/FAQ.html#10

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Panek

  • 3. Data: 2005-06-22 14:58:20
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

> [...]
    > traktowane indywidualnie przez każdego z nich, więc należy zapoznać się z

    Ten punkt IMHO wymaga doprecyzowania, aby było jasne, czy Partner NASK
    ma prawo do żądania opłaty za authinfo. Z powyższego punktu nie wynika
    jasno o jakie opłaty u Partnera chodzi (opłaty za przyjęcie domeny,
    za oddanie domeny, czy za obie te czynności).

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 4. Data: 2005-06-22 18:58:31
    Od: "koniu" <n...@e...here.so.dont.spam>

    Użytkownik "Mr.FX" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    .biz...

> [...]
    > jasno o jakie opłaty u Partnera chodzi (opłaty za przyjęcie domeny,
    > za oddanie domeny, czy za obie te czynności).

    Ale tutaj mylicie chyba 2 pojecia.

    W kwestii wyjasnienia: Klient podpisujac umowe przez Partnera tak naprawde
    zawiera 2 umowy:
    - o reprezentacje Klineta przez Partnera wobec NASK, oraz wykonywanie przez
    Partnera operacji w bazie NASK na wniosek Klienta (zmiana danych
    teleadresowych, DNSow itd)
    - o utrzymanie domeny pomiedzy NASK i Klientem ktorego reprezentuje Partner

    Aby w pelni zrozumiec cala systuacje nalezy zdac sobie sprawe z faktu iz
    Partner jedynie reprezentuje Klienta i ta reprezentacja moze zostac w kazdym
    momencie odwolana. Poniewaz umowa miedzy Klientem a NASK zawiera jedynie
    utrzymanie domeny w okresie abonamentowym, (bez obslugi) to oplate w
    wysokosci 80zl wnoszona do NASK mozna traktowac jako oplate za korzystanie z
    uslug NASK w tym zakresie. Wydaje mi sie jednak iz sprawa nie jest dokladnie
    przemyslana w NASK i jezeli Klient nie wyrazi woli z korzystania z tej
    uslugi to NASK mimo wszystko bedzie musial swiadczyc usluge utrzymania
    domeny do konca okresu w ktorym zostala zawarta umowa (bez uslug ktore w
    normalnym trybie wykonywalby Partner).

    W przypadku wyrazenia woli Klienta zmiany Partnera reprezentujacego go wobec
    NASK nie ma zadnego uzasadnienia pobierania oplaty za wydanie kodu auth_info
    (co najwyzej koszt jego dostarczenia). Reprezentacje ta jakby sie ktos uparl
    i mial prawnika mozna by rownie dobrze przeprowadzic bez auth_info odwolujac
    pisemnie reprezentacje dla jednego Partnera i przedstawiajac NASK
    upowaznienie dla innego. NASK nie moze przeciez nadpisywac prawa
    nadrzednego.
    Kwestia dziwna jest wiec na jakiej podstawie za wycofanie pelnomocnictwa do
    reprezentacji ktos zada oplaty..?!

    Moja rada - w przypadku problemow z wydaniem authinfo zgloscie sprawe
    pisemnie do NASK zgodnie z procedura na stronie
    http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html

  • 5. Data: 2005-06-22 21:17:34
    Od: Arkadiusz Miskiewicz <a...@d...spam>

    koniu wrote:

> [...]
    > nadpisywac prawa nadrzednego.
    > Kwestia dziwna jest wiec na jakiej podstawie za wycofanie pelnomocnictwa
    Kwestia nie jest dziwna tylko mętne są tłumaczenia wszelakich firm tego
    typu.

    Przykład - masz domenę cos.pl u partnera nasku P1 ale kupioną przez
    resellera R. Z R zawarłeś umowę, że nie wytransferujesz domeny w ciągu np.
    2 lat, a w przeciwnym momencie płacisz ileś zł.

    Jesteś jednak uparty i chcesz wynieść domenę gdzieś indziej. Kontaktujesz
    się z bezpośrednio z P1 prosząc o authinfo - P1 ma obowiązek wydania kodu
    authinfo bezzwłocznie oraz bez stawiania dodatkowych warunków (jeśli coś
    kręci -> pisemnie składasz skargę do NASK).

    Dostajesz authinfo i wytransferowujesz domenę do P2. Łamiesz tym samym umowę
    z R, R wystawia Ci fakturę, R może próbować ciągać Cię po sądach itp.

    Jednak P1 próbują być sprytni i niezgodnie z porozumieniem z NASK tłumaczą,
    że tą fakturę płaci się za wydanie authinfo - w końcu to authinfo jest dla
    nich wygodną formą zmuszania klienta do zapłacenia faktury!

    Oczywiście jak jesteś uparty i zaczniesz męczyć P1 wyjaśniając mu o co
    chodzi to kod authinfo otrzymasz. Ciężko się jednak niektórym to tłumaczy -
    kolega sprawdzał w praktyce jak to wygląda z prywatną domeną w Consulting
    Service wykupioną przez pośrednika. CS jest uparty ale po 1h rozmowy przez
    telefon i edukacji pracownika CS doszli do porozumienia, że authinfo
    zostanie wydane ale pośrednik poinformowany o fakcie.

    > Moja rada - w przypadku problemow z wydaniem authinfo zgloscie sprawe
    > pisemnie do NASK zgodnie z procedura na stronie
    > http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html

    --
    Arkadiusz Miśkiewicz, arekm.jabber.bnet.pl, PLD/Linux

  • 6. Data: 2005-06-22 23:21:59
    Od: "koniu" <n...@e...here.so.dont.spam>

    Użytkownik "Arkadiusz Miskiewicz" <a...@d...spam>
    napisał w wiadomości news:d9ckhe$fm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > telefon i edukacji pracownika CS doszli do porozumienia, że authinfo
    > zostanie wydane ale pośrednik poinformowany o fakcie.

    A czy Klienci Consulting Service maja wogole jakis problem jezeli chodzi o
    zapis wprowadzajacy oplate? Obecny regulamin dostepny na stronie
    http://rejestracjadomen.pl lamie kilka podstawowych przepisow prawa
    polskiego, przez co watpliwy jest spor sadowy na jego podstawie.
    Brakuje w nim m.in.:
    - informacji o uslugodawcy (CS jako reprezentanta, NASK jako strone umowy),
    - informacji o okresie zawarcia umowy,
    - informacji o celu przetwarzania danych osobowych (ustawa o ochronie danych
    osobowych),
    - sposobu wnoszenia reklamacji, niezbednych srodkow do korzystania z uslugi
    (ustawa o swiadczeniu uslug droga elektroniczna),
    - informacji o mozliwosci odstapienia konsumenta od umowy (ustawa
    konsumencka)

    W regulaminach porzadnych Partnerow NASK http://nazwa.pl czy
    http://domeny.onet.pl wszystkie te sprawy sa unormowane i jakos nie widac
    dziwnych zapisow z karami...

  • 7. Data: 2005-06-25 23:19:56
    Od: Andrzej Hołowacz <a...@p...pl>

    Użytkownik koniu napisał:
    > A czy Klienci Consulting Service maja wogole jakis problem jezeli chodzi o
    > zapis wprowadzajacy oplate? Obecny regulamin dostepny na stronie
    > http://rejestracjadomen.pl lamie kilka podstawowych przepisow prawa

    Witam !

    A czy wogóle ta firma jeszcze działa ??
    Od 3-4 dni jak próbuje się zalogowac na swoje konto u nich albo zobaczyć
    jakiekolwiek podstrony poza stroną główną serwisu dostaje komunikat:

    Dostęp zabroniony

    Czyżby w firma się zwinęła ??

    Andrzej Hołowacz