eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Oleje 'firmowe"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 127

  • 101. Data: 2015-04-13 10:27:35
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Na karcie charakterystyki:
    >
    > http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
    65006.pdf
    >
    a co konkretnie jest nie tak?
    od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.


    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z


  • 102. Data: 2015-04-13 16:00:35
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: a <...@a...aa>

    W dniu 2015-04-13 o 10:27, Marek pisze:
    >> Na karcie charakterystyki:
    >>
    >> http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
    65006.pdf
    >>
    > a co konkretnie jest nie tak?
    > od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.
    >
    >
    kolega uważa, że tylko oleje które kosztują więcej niż 100 zł za bańkę
    są dobre i nigdy nie dają się podrobić :)

    zastanawiające jest, że serwisy ASO także wymuszają na klientach tylko
    olej który jest u nich na stanie, choć instrukcja obsługi samochodu
    zaleca zupełnie coś innego, sam tego doświadczyłem ale nie pozwoliłem
    się zteroryzować, wolałem wlać olej naszej produkcji, niż proponowany z
    beczki Mobil niewiadomego pochodzenia


  • 103. Data: 2015-04-13 20:46:31
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 10:28:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > > Na karcie charakterystyki:
    > >
    > > http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
    65006.pdf
    > >
    > a co konkretnie jest nie tak?

    Chyba mnie nie zrozumiałeś, czemu coś miałoby być nie tak?

    Napisałem tylko, że GM 5w30 nie jest olejem syntetycznym - bo nie jest - jest olejem
    na bazie mineralnej...

    > od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.

    Jaka znowu opinia?

    Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a około 50kkm na Opel 0w30 (wycofany z
    oferty, jest tylko na allegro jeszcze). Oleje jak każde inne, spełniają normy, setki
    tysięcy Opli na tym jeździ bez problemów.

    Polecam wszystkie trzy pomimo, że tylko Opel 0w30 z tej trójki jest olejem
    syntetycznym - zmieniane na czas smarują i chłodzą silnik tak samo dobrze, jak Motule
    za 300zł bańka.

    --
    pozdr
    AA


  • 104. Data: 2015-04-13 20:47:59
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 16:00:40 UTC+2 użytkownik a napisał:
    > W dniu 2015-04-13 o 10:27, Marek pisze:
    > >> Na karcie charakterystyki:
    > >>
    > >> http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
    65006.pdf
    > >>
    > > a co konkretnie jest nie tak?
    > > od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.
    >
    > kolega uważa, że tylko oleje które kosztują więcej niż 100 zł za bańkę
    > są dobre i nigdy nie dają się podrobić :)

    Taa, a ekran niżej poleca Shella 5w40 za 70zł bańka, normalnie schizofrenik jakiś...

    --
    pozdr
    AA


  • 105. Data: 2015-04-14 09:55:49
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-12 o 19:29, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    > news:55291b0e$0$8377$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2015-04-10 o 09:59, yabba pisze:
    >>>
    >>>> Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
    >>>> "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...
    >>>
    >>> Chyba we wszystkich w miarę współczesnych samochodach są paski
    >>> wielorowkowe i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek
    >>> nie ma za bardzo miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse
    >>> być wciągniętym przez najbliższe kółko.
    >>>
    >>>
    >>
    >> Ale wszystkie te kółka, za wyjątkiem jednego, to statyści napędzani
    >> właśnie tym paskiem... ;-)
    >
    > To jedyne kółko najczęściej jest na samym dole, a zgodnie z prawem
    > ciążenia można przypuszczać, że porwany pasek opadnie na dół.
    >
    >

    Zasadniczo to taki pasek nie znajduje się w osłonie, a więc siła rozpędu
    może go rzucić wszędzie, ale w aucie nie ma przecież ruchomych, nie
    osłoniętych części napędowych, a więc zerwany pasek niewiele złego może,
    przynajmniej teoretycznie, zrobić. W Lagunie pewnie jest jakoś inaczej.


  • 106. Data: 2015-04-14 09:56:05
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-11 o 23:14, AA pisze:
    > W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:01:58 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
    >> W dniu 2015-04-10 o 20:42, AA pisze:
    >>>> syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
    >>>> http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
    inal-5l-i5039795300.html
    >>> syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.
    >> Można wiedzieć na czym opierasz swoje zdanie?
    > Na karcie charakterystyki:
    >
    > http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
    65006.pdf
    >
    > pozdr
    > AA

    "Prawie" syntetyczny... ;-)


  • 107. Data: 2015-04-14 09:57:30
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-11 o 23:21, AA pisze:
    > W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:03:09 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
    >> W dniu 2015-04-10 o 09:21, AA pisze:
    >>>> Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma
    >>> Jasne, że się nada, spełnia odpowiednie normy ACEA i API.
    >> Ale producent auta nie rekomenduje olejów o takich parametrach...
    > To jakie rekomenduje, przynajmniej ACEA A3, czy A5?
    >
    Zaleca, ACEA B4, w wyszczególnieniu nie ma oleju o parametrze 5W-40.


  • 108. Data: 2015-04-14 10:16:43
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 13.04.2015 20:46, AA wrote:
    > W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 10:28:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    >>> Na karcie charakterystyki:
    >>>
    >>> http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
    65006.pdf
    >>>
    >> a co konkretnie jest nie tak?
    >
    > Chyba mnie nie zrozumiałeś, czemu coś miałoby być nie tak?
    >
    > Napisałem tylko, że GM 5w30 nie jest olejem syntetycznym - bo nie jest - jest
    olejem na bazie mineralnej...
    >
    >> od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.
    >
    > Jaka znowu opinia?
    >
    > Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a około 50kkm na Opel 0w30
    (wycofany z oferty, jest tylko na allegro jeszcze). Oleje jak każde
    inne, spełniają normy,
    setki tysięcy Opli na tym jeździ bez problemów.
    >
    > Polecam wszystkie trzy pomimo, że tylko Opel 0w30 z tej trójki jest olejem
    syntetycznym -
    zmieniane na czas smarują i chłodzą silnik tak samo dobrze, jak Motule
    za 300zł bańka.
    >

    Dzieki za zwrocenie mojej uwagi. Od lat myslalem, ze to olej syntetyczny
    - za sprawa sprzedawcow, reklamujacych go jako syntetyk.
    Dzis przyjrzalem sie etykiecie i faktycznie nie ma slowa ze to syntetyk.


    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z


  • 109. Data: 2015-04-14 11:17:35
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    news:552cc7f8$0$8384$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2015-04-12 o 19:29, yabba pisze:
    >> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    >> news:55291b0e$0$8377$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2015-04-10 o 09:59, yabba pisze:
    >>>>
    >>>>> Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
    >>>>> "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...
    >>>>
    >>>> Chyba we wszystkich w miarę współczesnych samochodach są paski
    >>>> wielorowkowe i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek
    >>>> nie ma za bardzo miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse być
    >>>> wciągniętym przez najbliższe kółko.
    >>>>
    >>>>
    >>>
    >>> Ale wszystkie te kółka, za wyjątkiem jednego, to statyści napędzani
    >>> właśnie tym paskiem... ;-)
    >>
    >> To jedyne kółko najczęściej jest na samym dole, a zgodnie z prawem
    >> ciążenia można przypuszczać, że porwany pasek opadnie na dół.
    >>
    >>
    >
    > Zasadniczo to taki pasek nie znajduje się w osłonie, a więc siła rozpędu
    > może go rzucić wszędzie, ale w aucie nie ma przecież ruchomych, nie
    > osłoniętych części napędowych, a więc zerwany pasek niewiele złego może,
    > przynajmniej teoretycznie, zrobić. W Lagunie pewnie jest jakoś inaczej.

    Pasek wielorowkowy podobno nie pęka jak pasek klinowy, tylko strzępi się
    paseczkami, które mogą wkręcić się w kółeczka lub koło pasowe wału. Jak na
    koło pasowe nawinie się za dużo resztek paska, to zaczną one niszczyć osłonę
    rozrządu. Taki układ widziałem w kilku samochodach, więc nie tylko Laguna
    jest narażona na takie usterki.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 110. Data: 2015-04-14 14:50:48
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: a <...@a...aa>


    >
    > Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a

    możesz powiedzieć na jakim silniku?

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 . 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: