  • 61. Data: 2015-04-09 21:50:34
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA47299ACB492budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
    .
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...
    >

    > Pasek od alternatora - bez znaczenia.

    Koledze w Lagunie II pasek od alternatora pękł, zawinął się na kole pasowym
    wału,
    połamał plastikową osłonę rozrządu, która poszarpała pasek rozrządu.
    Koszty: holowanie, nowa osłona, kompletny rozrząd, robocizna, stracony dzień
    w pracy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 62. Data: 2015-04-10 05:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

> [...]
    > połamał plastikową osłonę rozrządu, która poszarpała pasek rozrządu.
    > Koszty: holowanie, nowa osłona, kompletny rozrząd, robocizna, stracony

    Mi tez kiedys pekł.
    Jakei z tego wnioski?

  • 63. Data: 2015-04-10 07:39:29
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    wiadomości news:XnsA47829AD4BDFAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Mi tez kiedys pekł.
    > Jakei z tego wnioski?

    Że jakość paska ma jednak znaczenie?

    Wiwo

  • 64. Data: 2015-04-10 08:43:22
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-09 o 14:49, Adam pisze:

    > Ale mam wrażenie, że piszesz o nowszych modelach Sony.
    > Ja mam na myśli porównanie Rubina z odpowiadającymi mu rocznikowo
    > Soniakami, JVC, czy innymi Necami - więc początek lat 80-tych. Czyli
    > sprzęt jeszcze prawdziwie japoński.
    >
    > Jeśli rzeczywiście chodzi o Sony z tamtego okresu, to podaj więcej
    > informacji (modele, usterki, jakieś linki) - chętnie się dowiem.

    Nie, piszę właśnie o latach późnej komuny, i telewizorach Sony kupionych
    w Pewexie. Niestety dzisiaj już nie pamiętam jaki to był model, o ile
    dobrze pamiętam to miał on ekran 29", i poza tym przebiciom na ekranie
    sprawował się bez zastrzeżeń. Jednak i sama jakość obrazu była dużo
    niższa niż w innym telewizorze który był w tamtych czasach domu - Toshiba.

  • 65. Data: 2015-04-10 08:44:26
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 07:39, Wiwo pisze:
    > Koledze w Lagunie II pasek od alternatora pękł, zawinął się na kole

    > Że jakość paska ma jednak znaczenie?
    >
    > Wiwo

    Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
    "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...

  • 66. Data: 2015-04-10 08:47:16
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-09 o 08:34, Marcin N pisze:

    > 4 litry oleju do automatycznej skrzyni biegów - 50 zł.
    > Tyle w detalu potrafi kosztować 1 litr. Masakra...

    To sprzedawcy detaliczni aż tyle zarabiają na olejach??

  • 67. Data: 2015-04-10 08:47:48
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-09 o 09:00, babel77 pisze:

    > co innego gdy oleum jest otwarte i ma styczność z elementami np
    > silnika, a co innego zapieczętowana butelka, kanister

    Pewnie w jakimś stopniu masz rację, ale tak naprawdę nie możne być aż
    takich różnic w wartości zapakowanego oleju do bańki, a tym wlanym już
    do silnika.

  • 68. Data: 2015-04-10 08:47:49
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
    > "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...

    Taka awaria wywoła podobne skutki w większości współczesnych aut. Nie
    wspominając o tym, że większość nowych aut bez prądu i tak nie pojedzie.

    Wiwo

  • 69. Data: 2015-04-10 08:48:04
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-09 o 08:37, Marcin N pisze:

    > Jak to nikt? Napisałem ci w pierwszym poście - lej tańsze, nie jesteś
    > rajdowcem, nie przemęczasz silnika. Byle jaki olej spełni wymagania.

    Sorry, zginął mi gdzieś początek wątku, a tam faktycznie była twoja
    sugestia.

  • 70. Data: 2015-04-10 08:48:59
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-09 o 11:55, Miroo pisze:

> [...]
    > samo zaufanie do produktu. To takie złudne wrażenie większego
    > bezpieczeństwa.
    >
    > Podobnie jest np z parkingami strzeżonymi. Płacisz miesięcznie 1xxzł
    > za to, żeby spać spokojnie* i nie użerać się z ubezpieczycielem. Ale
    > równie dobrze przez 20 lat nikt Ci samochodu nie okradnie, nie
    > zarysuje itp.
    > Tracisz powiedzmy 120*12*20 = 28800zł. To sporo JDanielsów :)
    >
    > *równie dobrze mogą Ci samochód uszkodzić na parkingu strzeżonym, ale
    > 3 świadków "ciecia" zaświadczy, że tak już było jak parkowałeś :)

    No nie wiem, zdaje się że nikt nie wie za co płaci kupując droższy olej,
    za spokój duchowy czy za coś więcej. Paradoksalnie jeszcze jakieś 20 lat
    temu śmiało można było kupować droższe rzeczy z pewnością że one są
    istotnie lepszej jakości od tych tańszych. Dzisiaj może to być wręcz coś
    przeciwnego.