  • 71. Data: 2015-04-10 08:49:36
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-09 o 15:28, a pisze:
    > Jak wcześniej czytałem, ja też uważam że trzeba lać olej najtańszy który
    > spełnia normy zalecane, ważniejsze jest zmiana oleju i filtra co rok lub
    > co 10 000km.
    > od wielu tal tak robię i nigdy nie miałem problemów z olejem
    >
    > Dobrym tanim olejem jest również Opel GM, produkowany ( mieszany) w
    > Niemczech.
    > za 5 litrów 10w40 zapłacisz ok 60 zł.
    > Castrole , Mobile niech leją na wyścigach rajdach i szpanerzy

    A znasz kogoś takiego co to miał problemy z olejem, z racji tego że
    kupił tańszy?

    Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma
    oleju o parametrze 10w40. A tak w ogóle jest to pełny syntetyk?, bo
    właśnie za radą użytkowników pms na taki chciałbym zrobić wymianę.

  • 72. Data: 2015-04-10 09:20:49
    Od: a <...@a...aa>

    W dniu 2015-04-10 o 08:49, Trybun pisze:

> [...]
    > oleju o parametrze 10w40. A tak w ogóle jest to pełny syntetyk?, bo
    > właśnie za radą użytkowników pms na taki chciałbym zrobić wymianę.

    syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
    http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
    inal-5l-i5039795300.html

  • 73. Data: 2015-04-10 09:21:30
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu piątek, 10 kwietnia 2015 08:48:43 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma

    Jasne, że się nada, spełnia odpowiednie normy ACEA i API.

    > oleju o parametrze 10w40. A tak w ogóle jest to pełny syntetyk?, bo
    > właśnie za radą użytkowników pms na taki chciałbym zrobić wymianę.

    To kup 5w40 Shell Helix Ultra - syntetyk, a poniżej 70zł za 4l.

    pozdr
    AA

  • 74. Data: 2015-04-10 09:54:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA47829AD4BDFAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Mi tez kiedys pekł.
    > Jakei z tego wnioski?

    Wniosek taki, że kupowanie mniej wytrzymałych części może spowodować awarie,
    wydatki i stratę czasu.

    Osobnym problemem jest możliwość ocenienia przez klienta czy kupowana rzecz
    jest dobrej czy złej jakości. Oleju, paska, świec czy filtrów nie ocenisz po
    wyglądzie. Chyba, że już taki badziew, który rozłazi się w rękach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 75. Data: 2015-04-10 09:59:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
    > "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...

    Chyba we wszystkich w miarę współczesnych samochodach są paski wielorowkowe
    i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek nie ma za bardzo
    miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse być wciągniętym przez
    najbliższe kółko.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 76. Data: 2015-04-10 11:22:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości

> [...]
    >wielorowkowe i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek
    >nie ma za bardzo miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse

    Co gorsza - on sie "rozwarstwia", tzn "odwija" od brzegu waskim
    paskiem.
    Rozwinie sie na pare metrow i na pewno cos uszkodzi, i nie wystarczy
    uciac farhocla, bo pomoze na kilometr ...

    J.

  • 77. Data: 2015-04-10 11:31:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > rzecz jest dobrej czy złej jakości. Oleju, paska, świec czy filtrów
    > nie ocenisz po wyglądzie. Chyba, że już taki badziew, który rozłazi

    Gwarantuje ci ze mechanik ktory serwisował tamten samochód zadnego
    badziewnego paska nie włożył.

  • 78. Data: 2015-04-10 11:31:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ...

    > Że jakość paska ma jednak znaczenie?

    Ale ja nigdy nie oszczedzałem na tego typu sprawach.

  • 79. Data: 2015-04-10 11:31:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ...

    > Taka awaria wywoła podobne skutki w większości współczesnych aut. Nie
    > wspominając o tym, że większość nowych aut bez prądu i tak nie pojedzie.

    To na szczescie był stary poczciwy ford courier 1,9D, wyłączyłem swiatła,

  • 80. Data: 2015-04-10 11:55:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA478718C1744Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Gwarantuje ci ze mechanik ktory serwisował tamten samochód zadnego
    > badziewnego paska nie włożył.

    Zawsze jest ryzyko awarii, nawet w najlepszych jakościowo częściach dla
    lotnictwa. Nie ma jednak sensu zwiększanie prawdopodobieństwa awarii poprzez
    wkładanie gorszych jakościowo części.
    Jeśli kiepski pasek wielorowkowy kosztuje np. 50 zł, a dobry 100 zł. To nie
    ma sensu oszczędzać 50 zł i narażać się na spustoszenie w silniku. Nawet jak
    nic nie zdemoluje, to samemu trudno go założyć.
    W starszych samochodach z paskiem klinowym awaria nie była tak dokuczliwa.
    Na prawie każdej stacji benzynowej można dokupić pasek klinowy i wymienić
    samemu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba