  • 41. Data: 2014-11-21 16:04:01
    Temat: Re: Op-amp, sztuczna masa, rezystory
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-11-21 12:49, Gof pisze:
    [...]
    > Ok. A jaka jest w ogóle zaleta i wada podłączenia C3 do masy lub sztucznej
    > masy (zakładając alternatywę w postaci dodania np. 10u równolegle do C5)?

    Wzmacniacze operacyjne bardzo nie lubią pojemności na wyjściu, robią
    wtedy dziwne rzeczy. Dodanie 10uF to niedobry pomysł.

    > I z ciekawości - czemu generator? Co by oscylowało i dlaczego?

    Dodatnie sprzężenie zwrotne przez dzielnik pojemnościowy C3/C5.
    Przy okazji: w szereg z R6 wpakuj kondensator przynajmniej 10u aby
    wyeliminować stałoprądowe sprzężenie na IC2C.

    P.P.

  • 42. Data: 2014-11-22 16:10:15
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

    > Wzmacniacze operacyjne bardzo nie lubią pojemności na wyjściu, robią
    > wtedy dziwne rzeczy. Dodanie 10uF to niedobry pomysł.

    Z ciekawości - jakie dziwne?

    Całkowicie wyeliminowałem kondensator na wyjściu sztucznej masy,
    teraz C3 może być podłączony do niej, czy nadal lepiej, żeby był
    do prawdziwej masy?

    Zmieniłem też trochę koncepcję:

    http://www.chmurka.net/r/lpf2.png

    Zastanawiam się jaki dławik dać na wejściu (chodzi o odfiltrowanie syfu
    z zasilania)... nie mam kompletnie pojęcia, jak to się dobiera.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 43. Data: 2014-11-22 21:31:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-11-22 16:10, Gof pisze:

    > Z ciekawości - jakie dziwne?

    Niestabilność. Zrobisz generator.

    > Całkowicie wyeliminowałem kondensator na wyjściu sztucznej masy,
    > teraz C3 może być podłączony do niej, czy nadal lepiej, żeby był
    > do prawdziwej masy?

    Poszukaj w datasheecie jaki kondensator można bezpiecznie podłączyć na
    wyjściu tego opampa i taki wstaw. A C3 podłącz do masy, tej prawdziwej,
    nie sztucznej.

    Ja też :-)

    P.P.

  • 44. Data: 2014-11-22 22:23:20
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    > Poszukaj w datasheecie jaki kondensator można bezpiecznie podłączyć na
    > wyjściu tego opampa i taki wstaw. A C3 podłącz do masy, tej prawdziwej,
    > nie sztucznej.

    50pF... wydaje się strasznie mało...

    Capacitive loads which are applied directly to the output of the amplifier
    reduce the loop stability margin. Values of 50 pF can be accommodated
    using the worst-case non-inverting unity gain connection. Large closed
    loop gains or resistive isolation should be used if larger load
    capacitance must be driven by the amplifier.