  • 1. Data: 2014-10-13 15:19:55
    Temat: [z innej beczki] lutowanie goldpinów
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    problem co prawda nie ze zbawienia zjednoczenia wspólnoty, ale też
    problem...

    jest płytka i są na niej trzypinowe goldpiny do zworek
    http://zsyp.eu/smieci/zworki.jpg

    zagadnienie: jak coś takiego lutować?

    - po włożeniu i obróceniu płytki - wypada
    - po przytrzymaniu ręką i próbie lutowania - lutuje się wykrzywione
    - przy próbie trzymania paluchem - oparzenia palca więc odpada

    istnieją jakieś patenty na lutowanie goldpinów pod zworki?

  • 2. Data: 2014-10-13 15:47:32
    Temat: Re: [z innej beczki] lutowanie goldpinów
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2014-10-13 15:19, platformowe głupki pisze:> problem co prawda
> [...]
    > - przy próbie trzymania paluchem - oparzenia palca więc odpada
    >
    > istnieją jakieś patenty na lutowanie goldpinów pod zworki?

    Nałożyć gniazdo (listwa żeńska) z dolepionym jakimś wygodnym trzymadłem
    i wtedy lutować trzymając paluchem. Jak dobrze wykombinujesz
    gniazdo-trzymadło to będziesz mógł lutować cztery zestawy jednocześnie.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2014-10-13 15:52:35
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    :o) dziękuję w sumie genialny pomysł, szkoda, że nie pomyślałem o tym
    wcześniej podczas tworzenia płytki można było hurtem wszystkie naraz
    wlutować - dzięki,

  • 4. Data: 2014-10-13 19:51:30
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 13.10.2014 15:19, platformowe głupki wrote:
> [...]
    > - przy próbie trzymania paluchem - oparzenia palca więc odpada
    >
    > istnieją jakieś patenty na lutowanie goldpinów pod zworki?

    Ja sobie jednego łapię małą ilością cyny, a potem jadę po kolei resztę i
    na końcu tego pierwszego. Problem jest inny - jak się trafi na ch...
    goldpiny pokryte samym niklem to się to gówno nie che lutować dopóki się
    go nie potraktuje pilnikiem.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2014-10-13 20:11:22
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    w sumie to tego też nie wiem, jak lutować ten 1 pin...
    niby pobieramy trochę cyny na grot lutownicy, ale w nim po 1 sekundzie
    wysycha topnik i cyna nie chce się przyklejać...

    masakra.

  • 6. Data: 2014-10-13 22:15:52
    Od: Adam <b...@a...pl>

    > w sumie to tego też nie wiem, jak lutować ten 1 pin...
    > niby pobieramy trochę cyny na grot lutownicy, ale w nim po 1 sekundzie
    > wysycha topnik i cyna nie chce się przyklejać...
    >
    > masakra.

    Toś się popisał teraz :P

  • 7. Data: 2014-10-13 22:27:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-10-13 19:51, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > na końcu tego pierwszego. Problem jest inny - jak się trafi na ch...
    > goldpiny pokryte samym niklem to się to gówno nie che lutować dopóki się

    Bo masz ch... topnik. A nie śmiem nawet myśleć, że lutujesz techniką
    Naszego Kolegi opisaną w jego poście.

    P.P.

  • 8. Data: 2014-10-13 23:02:50
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 13.10.2014 22:27, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Bo masz ch... topnik. A nie śmiem nawet myśleć, że lutujesz techniką
    > Naszego Kolegi opisaną w jego poście.
    >
    > P.P.

    Niestety to nie kwestia topnika - próbowałem różne, od zwykłej kalafonii
    po jakieś kosmiczne pro no-cleany - tylko tak jak napisałem utlenionego
    stopu niklu z czymś na powierzchni najtańszych chińskich goldpinów.

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2014-10-14 12:41:57
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie no to powiedz jak TO ROBI SIĘ w po?
    bo ja po prostu nie wiem...

  • 10. Data: 2014-10-14 12:56:41
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-14 12:41, platformowe głupki pisze:
    > nie no to powiedz jak TO ROBI SIĘ w po?
    > bo ja po prostu nie wiem...

    Ja ci mogę powiedzieć, ale najpierw napisz od ilu lat lutujesz układy
    elektroniczne.

    --
    pozdrawiam
    MD