  • 1. Data: 2014-10-14 01:05:26
    Temat: znowu problemy z atmegą...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Zapodane na elce, powielam tutaj, licząc na życzliwąpomoc kolegów;

    Chodzi o atmegę128.
    Fusy 3F D4 FF (lata na kwarcu 14Mhz).
    Do tego jest bootloader 1kb na wejściu (przerobiony MCS bootloader do
    bascoma), no i sam program "główny" w bascomie.

    "normalna" procedura wygrywania softu jest taka:

    Za pomocą AVRDRAGON, spod Atmel Studio ustawiam sobie fusy.
    Następnie wgrywam plik HEX bootloadera. Wgrywa się OK, weryfikacja OK (z
    ISP clock 2Mhz) - bootloader działa poprawnie.

    Potem, spod bascoma , już z użyciem bootloadera, przez RS232 wgrywam
    "główny" program. No i gitara - wszystko hula.

    No i dalej zaczynają się cuda;
    Chciałbym zrobić sobie "zrzut" całego flasha, żeby go potem wgrywać "w
    całości".
    Zatem znowu z użyciem AVRDRAGONA odczytuję sobie zawartość flasha. Dla
    pewności z wolniejszym ISP clock - np. 250 kHz.

    Odczytuje się ok, zapisuje mi pliczek.

    Jednak próba weryfikacji już nie jest OK :
    "Verifying Flash...Failed! address=0x0000 expected=0xff actual=0x0c"

    Kiedy to samo robię z pamięcią EEPROM - problemu nie ma. Dane odczytane
    się poprawnie weryfikują. Nawet przy ISP clock 2 Mhz.
    Czyli nie jest to problem z programatorem raczej.

    Aha, oczywiście lockbity są powyłączane...

    Żeby było śmieszniej, to pod adresem 0x0000 POWINNO być 0C.
    Kiedy zaglądam do pilku hex - tak właśnie jest zarówno w pliku wynikowym
    z bascoma, jak i w pliku odczytanym z flasha. Oczywiście plik z "samym
    programem głównym" jest krótszy niż plik odczytany z MCU już z
    bootloaderem.

    Ale akurat początki są oczywiście takie same - i w obu plikach jest pod
    adresem 0000 wartość 0C.

    Zatem skąd on bierze to "expected=0xff" podczas weryfikacji ??

  • 2. Data: 2014-10-14 10:43:05
    Temat: Re: znowu problemy z atmegą...
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2014-10-14 01:05, sundayman pisze:
> [...]
    > adresem 0000 wartość 0C.
    >
    > Zatem skąd on bierze to "expected=0xff" podczas weryfikacji ??

    No i prawidłowo twierdzi. Ładujesz bootloader, dogrywasz bootloaderem
    właściwy program. Atmel Studio weryfikuje zawartość względem samego
    bootloadera. 0xff - pusty flash, 0x0c to kawałek opcodu jmp'a