  • 1. Data: 2017-10-20 11:45:56
    Temat: Opony - tym razem bieżnikowane
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Będzie flejm...

    Czy ktoś z was jeździ na zimówkach bieznikowanych?
    Porównuję parametry różnych opon zimowych, rzeźbę bieżnika itp. Na oko np.
    Equipe wydają się byc rasowymi gumami śnieżnymi. Winter Extrema mają od lat
    grono wyznawców. Brak jednak porządnych porównań i informacji, jak się tego
    rodzaju opony zachowują na asfalcie, w kałużach itd.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-10-20 14:00:41
    Temat: Re: Opony - tym razem bieżnikowane
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Extrema mają od lat grono wyznawców. Brak jednak porządnych porównań
    > i informacji, jak się tego rodzaju opony zachowują na asfalcie, w

    Ja kupiłem kilka razy bieznikowane.
    Jeżeli chodzi o własciwości jezdne - bajka! Miekka guma, super trzymały
    się w trudnych warunkach.
    Ale niestety zdarzyło mi się uszkodzenie boku opony (a nic takiego nei
    zrobiłem), teraz na jednej znalazłem fałdke na boku i musze odesłać na
    gwarancje.
    Z nowymi oponami juz mi się dawno nic takiego nei zdarzyło, wiec chyba z
    dalszych eksperymentów zrezygnuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 3. Data: 2017-10-20 15:51:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 października 2017 11:45:57 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > grono wyznawców. Brak jednak porządnych porównań i informacji, jak się tego
    > rodzaju opony zachowują na asfalcie, w kałużach itd.

    Własnie miałem zadać podobne pytanie;)

  • 4. Data: 2017-10-20 22:29:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 20 Oct 2017 11:45:56 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    > grono wyznawców. Brak jednak porządnych porównań i informacji, jak się tego
    > rodzaju opony zachowują na asfalcie, w kałużach itd.

    Jeździłem na kilku różnych bieżnikowanych zimówkach.
    Wszystkie działały tak samo - bardzo dobra przyczepność na śniegu póki
    bieżnik był nowy.
    Tragiczna przyczepność na mokrym - subiektywne odczucie że po wodzie gorzej
    niż po śniegu ;)

    Do tego ciężkie i zawsze bardzo dużo ciężarków żeby to wyważyć, a i tak
    nigdy nie były tak do końca dobrze wyważone.

    Jak zużyjesz je trochę, tak że będą miały z 6-7mm bieżnika, to zacznają być
    słabe również na śniegu.

  • 5. Data: 2017-10-20 22:39:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 października 2017 22:31:18 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Jak zużyjesz je trochę, tak że będą miały z 6-7mm bieżnika, to zacznają być
    > słabe również na śniegu.

    Chyba nigdy na bieżnikowanych nie jeździłem to praktyki nie mam ale zaciekawiło mnie
    to co piszesz.
    Jak bieżnik 8 mm to na śniegu niby ok a jak bieżnik 6 mm to na śniegu słabe?
    Przecież wzór bieżnika się nie zmienia z jego wysokością więc na chłopski rozum nie
    powinno to tak działać.

  • 6. Data: 2017-10-20 22:45:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 20 Oct 2017 13:39:38 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    > Przecież wzór bieżnika się nie zmienia z jego wysokością więc na chłopski rozum nie

    No ale tak właśnie działa.

    O ile zimowe Bridgestony aż mnie zdziwiły tym że całkiem nieźle dają radę
    pomimo że bieżnika było 4mm (i to na początku zimy), to te bieżnikowane
    dobrze dają radę na początku.

    Trudno powiedzieć co się tam dokładnie zmienia i o co chodzi.

  • 7. Data: 2017-10-20 22:49:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-10-2017 o 22:39, Kris pisze:

> [...]
    > Przecież wzór bieżnika się nie zmienia z jego wysokością więc na chłopski rozum nie

    Ale to samo dotyczy tanich zimówek i wielosezonówek, więc może być tak
    jak Tomek pisze.

  • 8. Data: 2017-10-20 23:10:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 października 2017 22:49:16 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
    > Ale to samo dotyczy tanich zimówek i wielosezonówek, więc może być tak
    > jak Tomek pisze.

    Nie neguję ze tak może być ale moja wrodzona dociekliwość pyta "dlaczego tak jest"
    Wzór bieżnika bez zmian i te 1-2 mm mają tak kluczowe znaczenie czy może np twardość
    gumy w czasie się zmieniła?

  • 9. Data: 2017-10-20 23:12:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 20 Oct 2017 14:10:45 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    jest"
    > Wzór bieżnika bez zmian i te 1-2 mm mają tak kluczowe znaczenie czy może np

    Może być tak że na początku z racji że bieżnik jest wyższy, to łatwiej się
    układa (klocki się bardziej odkształcają).

    Jak bieżnika dużo, to nawet na nówkach letnich się daje jechać po śniegu.

  • 10. Data: 2017-10-21 13:53:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-20 o 22:39, Kris pisze:

> [...]
    > Przecież wzór bieżnika się nie zmienia z jego wysokością więc na chłopski rozum nie

    Patrz jak działa opona zimowa, od 30-tej sekundy ładnie to widać.
    https://www.youtube.com/watch?v=zLMwF5WR-us
    I może być tak, że 6mm to za mało na wygięcie/odkształcenie rowków
    bieżnika a 8mm jest akurat.