  • 11. Data: 2019-01-25 11:58:36
    Temat: Re: Orange Neofon i bramka SIP
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 23.01.2019 16:43, Adam wrote:

    > Atlantis, miałeś czas aby obejrzeć konfigurację?

    Pobrałem, rzuciłem okiem, ale jeszcze nie przeglądałem dokładnie.
    Sęk w tym, że bramka w dokładnie tej same konfiguracji (przywrócenie do
    ustawień fabrycznych zrobiłem dopiero w trakcie eksperymentów) działała
    z usługą Freeconet. Tak samo VoIP-owy Gigaset.

  • 12. Data: 2019-01-25 12:00:37
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 23.01.2019 18:48, t-1 wrote:

    > A bramka nie jest zablokowana tylko dla freeconet?

    Nie, obydwie bramki zostały kupione na Allegro parę lat temu, właśnie z
    myślą o Freeconet. Nie pochodziły od operatora tej sieci i z tego co mi
    wiadomo nie były zablokowane. Tak samo zresztą jak wspomniany wcześniej
    Gigaset. No i ta hipoteza nie tłumaczy czemu softphone'y też nie chcą
    działać...

  • 13. Data: 2019-01-31 08:29:34
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Na próbę podłączyłem FunBox od Orange, do niego podpinając
    telefon stacjonarny. Po chwili od włączenia zadziałała autokonfiguracja,
    kontrolka w panelu konfiguracyjnym zaświeciła się na zielono, a telefon
    zaczął działać. Nie musiałem nawet podawać żadnych danych konfiguracyjnych.

    Czyli wygląda na to, że usługa po stronie Orange działa, tylko nie mogę
    się do niej zalogować za pomocą standardowej
    bramki/telefonu/oprogramowania SIP.

    Widzę tutaj następujące możliwości:
    1) Zmienili dane konfiguracyjne, nikogo o tym nie informując. Nie sądzę,
    żeby zmieniali sam login i hasło - te w końcu są podawane na umowie.
    2) Konfiguracja mojego routera w czymś przeszkadza. Spróbuję podłączyć
    bramkę albo softphone'a przez FunBoksa, celem sprawdzenia tej hipotezy.
    3) Serwer sprawdza coś jeszcze, chociażby adres MAC routera. Ktoś
    orientuje się do którego interfejsu odnosi się MAC podany na obudowie?
    Jeśli nie jest to WAN po VDSL, to istnieje możliwość jego sprawdzenia?