  • 21. Data: 2020-01-29 13:02:17
    Temat: Re: Ostrość
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-29 o 11:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > a) tabelka, lub
    > b) zauwazyli, ze dla odpowiedniej nitki sila w gramach odpowiada
    > szerokosci w nm ..
    > c) zauwazyli jak wyzej, ale malo sie nm przejmuja i wszystko mierza i
    > porownuja w g

    Są różne noże, również samoostrzące się.

    https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4136
    080/Nasa-creates-KNIFE-never-need-sharpened.html

    WM

  • 22. Data: 2020-01-29 13:04:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-29 o 12:44, robot pisze:
    > A dlaczego żyletka ma mniejsza powierzchnię ostrza?
    Lepsze metody ostrzenie i lepszy materiał.

    Robert

  • 23. Data: 2020-01-29 13:09:45
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Lepsze metody ostrzenie i lepszy materiał.

    A nie da się tych metod i materiału zastosować do noży?

  • 24. Data: 2020-01-29 13:30:34
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-29 o 13:09, robot pisze:

    > A nie da się tych metod i materiału zastosować do noży?

    Karel Drbal opatentował piramidkę ostrzącą żyletki :)
    http://amasci.com/freenrg/tors/drbl.html

    WM

  • 25. Data: 2020-01-29 14:52:05
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-29 o 13:30, WM pisze:

    > Karel Drbal opatentował piramidkę ostrzącą żyletki :)
    > http://amasci.com/freenrg/tors/drbl.html

    Rozumiem, że to działa na zasadzie takiej jak piramidka uleczająca
    i wprowadzająca dobre samopoczucie.

  • 26. Data: 2020-01-29 17:48:28
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-29 o 14:52, robot pisze:

    > Rozumiem, że to działa na zasadzie takiej jak piramidka uleczająca
    > i wprowadzająca dobre samopoczucie.

    Autor patentu przyznał się po latach, że to był żart i sprawdzanie
    odporności systemu na głupotę.
    Głupota okazała się niestety znacznie odporniejsza na racjonalne argumenty.
    Ukazały się liczne relacje osób, które podobno goliły się zdecydowanie
    więcej razy po użyciu piramidki.
    To oczywiście efekt sugestii, którego powinni się wystrzegać osoby
    robiące pomiary.
    Ludzie podświadomie dopasowują wyniki do spodziewanej wartości.

    WM

  • 27. Data: 2020-01-29 19:34:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Autor patentu przyznał się po latach, że to był żart i sprawdzanie
    >odporności systemu na głupotę.
    >Głupota okazała się niestety znacznie odporniejsza na racjonalne
    >argumenty.

    Zart zartem, ale moze dziala ?

    Patrzac na whiskersy - cuda potrafia sie robic w materiałach.
    Na szczescie stal chyba odporna :-)

    >Ukazały się liczne relacje osób, które podobno goliły się
    >zdecydowanie więcej razy po użyciu piramidki.
    >To oczywiście efekt sugestii, którego powinni się wystrzegać osoby
    >robiące pomiary.

    Ja sie tu niedawno pytalem ile wam wytrzymuja tzw jednorazowe nozyki.
    Bo mnie jakos bardzo dlugo.
    I nie wiem - tak dlugo ostre, czy nie odrozniam kiedy juz sa tępe ...

    Piramidki nie uzywam.

    J.

  • 28. Data: 2020-01-29 23:21:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-29 o 19:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zart zartem, ale moze dziala ?

    Są podobno na świecie rzeczy, które się nie śniły filozofom. :)
    Kiedyś hartowano podobno miecz wbijając w ciało silnego niewolnika.
    Wierzono, że jego siła spływa do miecza.
    Ktoś to sprawdził i okazało się, że ciało zawiera związki azotu
    powodujące azotowanie powierzchni (czyli utwardzanie).
    W Bizancjum hartowano stal w moczu małego ryżego chłopca.
    To z powodu magii płomiennego koloru, ale może trzeba sprawdzić,
    czy skład moczu rudzi mają inny.

> [...]
    > Bo mnie jakos bardzo dlugo.
    > I nie wiem - tak dlugo ostre, czy nie odrozniam kiedy juz sa tępe ...

    Też nie używam piramidki i też jednorazowe nożyki starczają mi na długo.

    WM