  • 11. Data: 2016-11-12 17:58:35
    Temat: Re: Osuszacz
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Pomalowałem całe piętro w mieszkaniu, i woda zaczęła
    > ciec po oknach. A że mam taki duży przemysłowy osuszacz to go wtachałem
    > i włączyłem. Ma funkcję grzania, to się zacząłem zastanawiać, czy jest
    > ona po to, aby było cieplej, czy po to, aby sprawniej osuszał.

    Stopień osuszenia powietrza zależy od temperatury,
    do której uda się je schłodzić.
    Im ta temperatura niższa, tym mniej wody zostaje w jednostce objętości
    powietrza. Łatwiej oczywiście schładzać zimne powietrze.

    Jeżeli jednak chcesz osuszyć zawilgocone ściany, to im powietrze
    cieplejsze, tym lepiej. Do tego celu właśnie dodano funkcję grzania.

    WM

  • 12. Data: 2016-11-12 23:19:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 listopada 2016 17:58:36 UTC+1 użytkownik WM napisał:
    > Łatwiej oczywiście schładzać zimne powietrze.

    Paczpan, w życiu bym nie pomyślał!

  • 13. Data: 2016-11-12 23:26:36
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-12 o 23:19, Konrad Anikiel pisze:

    > Paczpan, w życiu bym nie pomyślał!

    No widzisz, a taki Mpemba jednak pomyślał i wymyślił Efekt Mpemby.

    WM

  • 14. Data: 2016-11-12 23:35:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    WM wrote:

    > No widzisz, a taki Mpemba jednak pomyślał i wymyślił Efekt Mpemby.

    który to efekt mówi o szybszym zamarzaniu wody ciepłej :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2016-11-13 00:11:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-12 o 23:35, masti pisze:

    > który to efekt mówi o szybszym zamarzaniu wody ciepłej :)

    No właśnie. Nie zawsze intuicja jest dobrym podpowiadaczem. :)

    WM

  • 16. Data: 2016-11-13 11:32:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 listopada 2016 00:12:15 UTC+1 użytkownik WM napisał:
    > No właśnie. Nie zawsze intuicja jest dobrym podpowiadaczem. :)

    A co mają wspólnego paradoksy naturalnej konwekcji z wymuszonym przepływem przez
    wymiennik lamelowy?

  • 17. Data: 2016-11-13 13:06:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-13 o 11:32, Konrad Anikiel pisze:

    > A co mają wspólnego paradoksy naturalnej konwekcji z wymuszonym przepływem przez
    wymiennik lamelowy?

    Ty sobie stroisz żarty to ja też.

    WM

  • 18. Data: 2016-11-13 13:35:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 listopada 2016 13:06:59 UTC+1 użytkownik WM napisał:

    > Ty sobie stroisz żarty to ja też.

    No to może podkreślaj wężykiem te swoje żarty, bo wyglądało na zwykłą brednię.

  • 19. Data: 2016-11-13 14:13:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-11 o 23:49, Konrad Anikiel pisze:

    > Wtedy kiedy wilgotność bezwzględna jest najwyższa, czyli musisz fest nagrzać.
    Wszyztko jedno czym nagrzejesz, kaloryferami czy grzałką w osuszaczu.

    Bzdura.
    Wilgotność bezwzględna nie rośnie po podgrzaniu powietrza.

    WM

  • 20. Data: 2016-11-13 14:22:05
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-13 o 13:35, Konrad Anikiel pisze:

    > No to może podkreślaj wężykiem te swoje żarty, bo wyglądało na zwykłą brednię.

    Starałem się delikatnie uporządkować to co namieszałeś,
    a Ty zareagowałeś agresywnie.
    Próbę obrócenia tej agresji w żart komentujesz jako bzdurę.
    To teraz ja nie będę się więcej bawił w dyplomację.

    WM