  • 31. Data: 2016-05-09 08:01:50
    Temat: Re: PCB w małych seriach - gdzie?
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    pawel wrote:

    > Gerbery to jest standard. Nie każda firma produkująca pcb musi wydawać
    > kupę kasy na wszystkie programy do tworzenia pcb
    > Cadstar, Kicad, Eagle, Protel, Altium, Autotrax, Orcad i innych
    > tylko po to żeby otworzyć plik przesłany przez klienta bo mu się nie chce
    > wygenerować gerbera i pliku wierceń.
    >
    > Paweł
    Masz rację!

    Ale ja wybiorę taką gdzie to mi zrobią.

    jp

  • 32. Data: 2016-05-09 08:57:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > Na płytce 2 warstwowej musisz prowadzić po kilka ścieżek pod rezystorem?

    Mi się zdarzyło użyć dwu rezystorów zerowych 1206 aby przeskoczyć nad 9
    ścieżkami na płytce 2 warstwowej (jedna warstwa GND).
    P.G.

  • 33. Data: 2016-05-09 18:29:47
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 09.05.2016 o 08:01, jacek pozniak pisze:

    > Masz rację!
    >
    > Ale ja wybiorę taką gdzie to mi zrobią.
    >
    > jp

    Masz rację. A ja, jak będę chciał wydrukować np. pracę dyplomową to
    poszukam drukarni która przyjmie ode mnie pliki AmiPro, bo PDF tak jakoś
    naftaliną zaciąga.

    --
    Kaczin

  • 34. Data: 2016-05-09 18:48:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 May 2016 18:29:47 +0200, Kaczin <j...@p...interia.pl>
    wrote:
    > Masz rację. A ja, jak będę chciał wydrukować np. pracę dyplomową to
    > poszukam drukarni która przyjmie ode mnie pliki AmiPro, bo PDF tak
    jakoś
    > naftaliną zaciąga.

    :-)
    Ale w ogóle w czym problem, żeby te gerbery wygenerować? Chyba każdy
    wymieniony program umie je wygenerować.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2016-05-09 22:52:19
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Masz rację. A ja, jak będę chciał wydrukować np. pracę dyplomową to
    > poszukam drukarni która przyjmie ode mnie pliki AmiPro, bo PDF tak jakoś
    > naftaliną zaciąga.
    Hmm, zawsze wydawało mi się, że AmiPro jest starszy niż pdf ale mogę się
    mylić.

    Mi chodzi tylko o to, że w dzisiejszych czasach to rynek tak bardziej na
    KLIENTA powinien być nastawiony i jeśli Klient chce to Klient dostaje.
    Do tej pory, jeśli otrzymywałem od projektanta plik zrobiony w jakimś tam
    protelu (albo zdarzyło się mi samemu coś w Eaglu popełnić) to go po prostu
    wysyłem do płytkarni, opisuję czego chcę i oni się martwią o to aby
    poskładać ten projekt do możliwości swoich maszyn czy czego tam używaja do
    zrobienia płytki.
    Jak do tej pory to się sprawdza więc nie zamierzam schodzić poniżej tego
    poziomu bo się po prostu boję, że jak zlecę wykonanie jakichć gerberów to
    projektant zapomni jakiejś warstwy i po prostu poniosę koszty, ot co.

    jp

  • 36. Data: 2016-05-09 23:32:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Masz rację!
    >
    > Ale ja wybiorę taką gdzie to mi zrobią.

    Oczywiście, że znajdziesz producenta który ci zrobi z Autotraxa czy
    Orcada. Nasz klient, nasz per Pan. Ale to nie znaczy że teraz jest rynek
    klienta a kiedyś (gdy królowały gerbery było inaczej). Dawno temu
    zrobili ci płytki z Corela czy z bitmapy. Tylko trzeba było za to
    zapłacić. Teraz płytkarnia przygotowana na kaprysy klienta ma i tak w
    cenie wliczone licencje na te wszystkie programy których formaty obsługuje.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 37. Data: 2016-05-09 23:34:14
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 09.05.2016 o 18:29, Kaczin pisze:

    > Masz rację. A ja, jak będę chciał wydrukować np. pracę dyplomową to
    > poszukam drukarni która przyjmie ode mnie pliki AmiPro, bo PDF tak jakoś
    > naftaliną zaciąga.

    Robiłem sobie jakieś klisze na naświetlarce i o zgrozo przyjęli mi w
    formacie ps. Średniowiecze.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 38. Data: 2016-05-09 23:35:42
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 09.05.2016 o 18:48, Marek pisze:
    > jakoś
    >
    > :-)
    > Ale w ogóle w czym problem, żeby te gerbery wygenerować? Chyba każdy
    > wymieniony program umie je wygenerować.

    Może nie każdy użyszkodnik umie je wygenerować.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 39. Data: 2016-05-09 23:36:43
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 09.05.2016 o 22:52, jacek pozniak pisze:

> [...]
    > poziomu bo się po prostu boję, że jak zlecę wykonanie jakichć gerberów to
    > projektant zapomni jakiejś warstwy i po prostu poniosę koszty, ot co.

    Twój projektant, czy projektant w płytkarni?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 40. Data: 2016-05-09 23:40:55
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Mario wrote:

> [...]
    > zapłacić. Teraz płytkarnia przygotowana na kaprysy klienta ma i tak w
    > cenie wliczone licencje na te wszystkie programy których formaty
    No i gitara!

    Jeśli mnie stać to co za problem.

    Praca w Polsce jest tania więc nie stanowi to wielkiego problemu.

    Dla wprawnego operatora komputera to max godzina pracy=12zł (może nawet
    mniej), linencje pomińmy milczeniem.

    jp