  • 91. Data: 2013-10-12 01:10:43
    Temat: Re: PICowanie
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-10-11 23:19, Marek Borowski pisze:
    > To jest wylacznie kwestia gustu. Ja tam wlasnie bardzo lubie C
    > za mozliwosc bardzo zwiezlego zapisu. To jest wylacznie
    > kwestia przyzwyczajenia.
    >
    > v++; v+=5; *p = v ? v : v+1; while(f); sa bardzo ok.
    >
    > zato niedobrze mi sie robi na mysl ze mialbym to zapisywac w postaci:

> [...]

    Masz rację, kwestia przyzwyczajenia. Zaczynałem od Pascala (uczono w
    szkole) i niedobrze mi się robiło widząc C. Taki switch/case na przykład:
    switch(c)
    {
    case 'a':fun1();
    break;
    case 'b':fun2();
    break;
    }

    case pascal of
    'a': proc1;
    'b': fun1(7);
    end;

    i sporo innych dziwactw i pułapek C ( if(a=b) ). Ale przesiadłem się na
    C i przyzwyczaiłem.

    --
    Michał

  • 92. Data: 2013-10-12 02:04:12
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-10-11 16:57, J.F pisze:
    > Bo ja wiem czy taki wydumany ... robisz np sterownik silnika spalinowego.
    > Albo windy, czy serwonapedu, albo plottera, UPS, ... czy np sterownik
    > PLC (tzn nie uzyc gotowego, tylko robic wlasny).

    Winda: główna logika działania stała, albo lepiej - odrębna, bo można
    zmienić logikę bez zmiany sprzętu i odwrotnie. Maszyna stanów otrzymuje
    sygnały typu wciśnięto przycisk n kasety, impuls z m czujnika położenia,
    teraz ma załączyć bieg 1 silnika (czy podać napięcie na falownik),
    wysłać do displeja/ów że jest na piętrze takim, porusza się góra/dół
    itp. Może warto podzielić na kilka maszyn. Osobno mamy funkcję czytania
    powiedzmy kasety windy - może każdy klawisz jest na osobnym kablu, może
    jakiś RS485, CAN, czy inny - tym się zajmie zestaw funkcji, które będą
    zależały od sprzętu. Program główny robi init urządzenia czytającego
    przyciski, jakie by ono nie było. W ten sposób można zmienić logikę
    działania już istniejącej windy zrealizowanej na innym (starszym) sprzęcie.
    PLC? tak samo. Masz jakiś interpreter kodu programu, który nie zależy od
    sprzętu. Masz I/O zależne od sprzętu więc te funkcje przerabiasz pod
    konkretny uC.

    > Ale dawniej ... trzeba sie bylo zmiescic w rynkowej cenie i
    > znacznie mniejszym hardware. I na HAL nie bylo miejsca.

    Zgadzam się w 100%. Tylko że wtedy (rok '90 +/- 4) nie było w
    urządzeniach dotykowych wyświetlaczy lcd kolorowych, nie było ethernetu,
    USB, kart SD. Wszystko było mocno ograniczone. Pewne zastosowania
    wymagały żyłowania sprzętu, teraz byle nowszy procek za 15zł zrobi to
    samo z użyciem 20% jego zasobów. Teraz każdy chce bezprzewodowo,
    szyfrowane, kompatybilne z pozostałymi urządzeniami itd. Procesory się
    zmieniają, są coraz lepsze, szybsze, tańsze i kto nie nadąży za tym
    galopującym postępem zostanie w tyle, niezauważony.

    --
    Michał

  • 93. Data: 2013-10-12 09:15:57
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 11.10.2013 17:28, Sebastian Biały pisze:

    > Rozróżnij:
    >
    > a) implementacje funckjonalności od idiomu RAII.

    A ty spróbuj rozróżnić krytykę przykładu, od krytyki idei.

    > b) implementacje w C++ od impelmentacji w "czymś" nieprzenośnym.

    To coś nieprzenośne ma taką samą przenośność jak gcc, czyli i tak sporą.

    > ad a) Muszę wypełnić idiom RAII jakimś kodem, cli/sei nadawało się
    > najlepiej.
    >
    > ad b) Pisanie w wynalazkach kończy się nieprzenosnym kodem, a na
    > horyzoncie sprintem zapierd... clang.

    Clang i tak powoli implementuje różne wynalazki z gcc, bo jest ciśnienie
    na kompilowanie tym kernela, który nie stroni od różnych rzeczy
    specyficznych dla gcc.

  • 94. Data: 2013-10-12 23:53:10
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Po 10 latach pisania kodu. Taki system operacyjny i GUI w asm nie
    > istnieje *nigdzie* jako działający poważnie produkt. Nie dlatego że się
    > nie da tylko dlatego że nie ma to żadnego sensu.

    Sens jest, ale nakład pracy niewspółmierny zwłaszcza że są to obecnie
    produkty na rok góra 2 a nie 10 jak dawniej. Widzę taki głupi trend w
    komórkach że nawet poprawek się unika bo produkt przechodzi phase out
    szybciej niż cykl wprowadzenia poprawki. A pamiętam sprzed bodaj 8 lat
    SE T68i gdzie po zmianie parametrów sieci operatora (chyba era)
    wypuszczono nowy soft i był wgrywany na koszt producenta mimo że model
    już dawno był po gwarancji i nie produkowany.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 95. Data: 2013-10-15 19:56:25
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > W C przenosimy kod, mając nadzieję, że on się skompiluje po prostu innym
    > kompilatorem i na dodatek będzie działał.

    W przypadku kompilatorów asemblera jest dużo gorzej. Przynajmniej było
    jak pisałem na '51 w asemblerze.

    --
    Michał