  • 11. Data: 2009-01-14 11:24:27
    Temat: Re: PS (proste (?) pytanie
    Od: d...@g...com

    On 13 Sty, 17:28, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
    > Zabierasz się za to od dupy strony. Przenieś fragmenty zdjęcia do
    > jednego pliku, na jednej z warstw zrób interesującą Cię elipsę i
    > załaduj ją jako maskę. Później tylko skopiowanie maski do reszty
    > layerów i voila. Jako bonus będziesz mógł sobie dowolnie przesuwać
    > zdjęcie w masce (po rozlinkowaniu), zmniejszać/zwiększać niezależnie
    > itede.

    ja zrobilbym podobnie tylko, ze IMO jeszcze troche prosciej
    Wszystkie warstwy za zdjeciami wrzucilbym do jednego folderu i
    maskowalbym ten folder
    Gdybys chcial zmienic ksztalt, rozmiar czy moze rozmycie krawedzi to
    masz tylko jedna maske do zmiany
    Potem tylko wyswietlasz lub nie warstwe wewnatrz folderu i zapisujesz
    jako jpeg czy co tam sobie chcesz

    Dan

    P.S. Moze nie jestem odkrywczy i nic nowego nie wnosze, ale dla mnie
    to byla nowosc albowiem odkrylem ostatnio skrot klawiszowy ktory
    ulatwil mi wielce zycie. A mianowicie mowie o Shift+Ctrl+C [Shift+Mac
    +C]. Jest to kowpiowanie zaznaczenia w pliku psd bez koniecznosci jego
    splaszczania. na chlopski rozum: kopiuje wszystko co widzi w
    zaznaczeniu
    Moze sie komus przyda

  • 12. Data: 2009-01-14 16:00:18
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-14 12:24:27 +0100, d...@g...com said:

> [...]
    > maskowalbym ten folder
    > Gdybys chcial zmienic ksztalt, rozmiar czy moze rozmycie krawedzi to

    Noooo, a gdybyś chciał przesunąć zdjęcie, to musisz osobno przesuwać
    warstwę, a pożniej jeszcze maskę. Zmienić kształt ->Transform Again lub
    zrobić na jednej i skopiować (np. przeciągając z altem) i dopasować do
    lokalizacji zdjęcia. Rozmycie krawędzi -> Blur i command/ctrl-F na
    kolejnych maskach. Wrzucanie wszystkiego na jedną maskę wcale nie jest
    specjalnie wygodniejsze, a bywa wręcz przeciwnie.

    > Potem tylko wyswietlasz lub nie warstwe wewnatrz folderu i zapisujesz
    > jako jpeg czy co tam sobie chcesz

    To nie ten kejs. Przeczytaj jeszcze raz oryginalnego posta.

    > A mianowicie mowie o Shift+Ctrl+C [Shift+Mac+C]

    Ten klawisz nie nazywa się "Mac" tylko "Command" lub "Apple". Japko po
    naszemu ;-)

    > Jest to kowpiowanie zaznaczenia w pliku psd bez koniecznosci jego
    > splaszczania.

    Menu Edit -> Copy Merged. W PS od początku świata.

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-01-14 16:01:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-14 00:41:52 +0100, "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> said:

    > A można też narysować ścieżkę, przenosić ją na kolejne zdjęcia,
    > zamieniać na selekcję i tą selekcją wycinać elipsy z obrazków.

    Na pewno są jeszcze jakieś sposoby utrudnienia sobie życia :->

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-01-14 17:11:06
    Od: d...@g...com

    On 14 Sty, 16:00, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
> [...]
    > kolejnych maskach. Wrzucanie wszystkiego na jedną maskę wcale nie jest
    > specjalnie wygodniejsze, a bywa wręcz przeciwnie.

    No ale koles pyta o fragment ilus tam zdjec o tym samym ksztalcie
    elipsy, wiec jedna maska dla wszystkich zdjec jest dobrym
    rozwiazaniem.
    Jesli w folderze maskujacym masz powiedzmy 10 zdjec to latwiej jest
    manewrowac tymi zdjeciam niz maskami dla kazdego z nich zeby zlapac
    odpowiedni kadr

    Takie moje zdanie. Ale oczywiscie kazdy pracuje inaczej i inne sposoby
    sa dla owej osoby latwiejsze/wygodniejsze :)

    > To nie ten kejs. Przeczytaj jeszcze raz oryginalnego posta.

    Ten, ten. Ja przynajmniej tak to zrozumialem

    > Ten klawisz nie nazywa się "Mac" tylko "Command" lub "Apple". Japko po
    > naszemu ;-)

    Oczywiscie. Ja go nazywam Mac key i wszyscy wiedza o co chodzi. Do
    ciebie tez dotarlo ;)

    > Menu Edit -> Copy Merged. W PS od początku świata.

    Nigdy nie zauwazyle. Ale jak wczesniej napisalem - nie jestem pewien
    czy jestem odkrywczy ;)
    Kilku grafikow u mnie w robo tez pominelo ten skrot jaskims cudem choc
    z PS maja doczynienia "od poczatku swiara" :)

    pzdr
    Dan

  • 15. Data: 2009-01-14 19:43:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-14 18:11:06 +0100, d...@g...com said:

    > No ale koles pyta o fragment ilus tam zdjec o tym samym ksztalcie
    > elipsy, wiec jedna maska dla wszystkich zdjec jest dobrym
    > rozwiazaniem.

    Co nie znaczy że jedno jest pod drugim, jak sugerowałeś teorią o
    eksporcie. Co jeśli mają być obok siebie?

    > Jesli w folderze maskujacym masz powiedzmy 10 zdjec to latwiej jest
    > manewrowac tymi zdjeciam niz maskami dla kazdego z nich zeby zlapac
    > odpowiedni kadr

    No. A później spróbuj np. rozsunąć kompozycję 12 zdjęć w takim folderze
    z jedną maską. Świta?

    Bez komentarza ;-)

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-01-14 20:13:17
    Od: d...@g...com

    On 14 Sty, 19:43, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    > No. A później spróbuj np. rozsunąć kompozycję 12 zdjęć w takim folderze
    > z jedną maską. Świta?

    Moze zrozumiałem pytanie zbyt dosłownie, ale dla mnie dokument to
    plik .doc
    "Nowy" to chyba kluczowe słowo... :D

    Ale jesli mowimy o pozniejszym edytowaniu tych zdjęc to oczywiscie
    maskowanie kazdej warstwy osobno, nie inaczej ;)

  • 17. Data: 2009-01-15 17:24:17
    Od: "Kamil" <k...@w...pl>

> [...]
    > bonus będziesz mógł sobie dowolnie przesuwać zdjęcie w masce (po
    > rozlinkowaniu), zmniejszać/zwiększać niezależnie itede.

    Nie chce Cie bynajmniej obrazic, ale Twoje tlumaczenie jest dokladnie od tej
    samej strony co moje "zabieranie sie za to".
    Wytlumaczyles problem tak jakbys mial do czynienia z kims tylko niewiele
    mniej wiedzacym na ten temat od Ciebie, a tak nie jest.
    Nie uzywam czesto PS (wylacznie obrobka zdjec) by byc bieglym w roznego
    rodzaju graficznych sprawach i dlatego moja prosba bys przetlumaczyl na ciag
    polecen PS ( w formie np. image->mode->...) swoje polecenia w rodzaju
    "załaduj ją jako maskę" oraz "skopiowanie maski do reszty layerów"
    prowadzace do szybkiego rozwiazania problemu. Mam nadzieje ze tym razem
    zrozumiem o co Ci chodzilo.

    Na marginesie wyjasniam (bo w dyskusji niektorzy mieli watpliwosci) ze
    tworze nowy dokument/plik jpg w PS (nie chodzi o dokument (doc) word'a) i
    do niego chce wstawic identyczne co ksztaltu i wymiaru eliptyczne wycinki z
    kilkunastu zdjec (jpg) rozmieszczone w roznych miejscach na roznych
    zdjeciach, zeby nie bylo juz zadnych watpliwosci o co mi chodzi.

    Pozdrawiam

    Miej ceirpliwosc dla mniej wtajemniczonych

  • 18. Data: 2009-01-15 18:26:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-15 18:24:17 +0100, "Kamil" <k...@w...pl> said:

    > Nie chce Cie bynajmniej obrazic, ale Twoje tlumaczenie jest dokladnie
    > od tej samej strony co moje "zabieranie sie za to".

    To Ty jesteś w końcu Kamil czy Tadeusz? ;-)

    > Wytlumaczyles problem tak jakbys mial do czynienia z kims tylko
    > niewiele mniej wiedzacym na ten temat od Ciebie, a tak nie jest.

    Eeee, przecież to totalnie proste czynności... Dobra, nieważne.

> [...]
    > oraz "skopiowanie maski do reszty layerów" prowadzace do szybkiego
    > rozwiazania problemu. Mam nadzieje ze tym razem zrozumiem o co Ci

    Ech, kupić program za taką kasę i nie zajrzeć nawet do helpa... ;-)

    Tworzysz nowy (bądź otwierasz docelowy dokument) nazwijmy go X,
    otwierasz wybrane zdjęcia A--E, ustawiasz widok tak, aby gdzieś tam z
    boku wystawał X i teraz: albo narzędziem Move przeciągasz zawartość
    zdjęcia A (zakładam że wszystkie są płaskie) do okna dokumentu X, albo
    na palecie Layers łapiesz za warstwę (pewnie Background albo Layer 0) i
    wrzucasz na okno X; można też przerzucić tylko fragmenty zdjęć, robiąc
    najpierw selekcję i posługując się clipboardem . To samo z B-E. W ten
    sposób masz dokument X z 5 warstwami. Wybierasz pierwszą lepszą z
    wierzchu, rysujesz sobie na niej elipsę narzędziem do selekcji, czy
    jaki tam fikuśny kształt chcesz i klikasz Add Mask na palecie Layers
    lub w stosownym menu. Teraz wystarczy bądź złapać maskę na palecie
    layers i przeciągnąć z altem na inną warstwę (działa od bodaj CS2),
    bądź kliknąć w nią z Japkiem (czyli na pcujach pewnie controlem),
    przejś na kolejną warstwę i znów kliknąć Add Mask.
    Conajmniej połowa z tych czynności ma jeszcze kilka innych wariantów
    osiągnięcia tego samego celu, jak to w PS.
    Jeśli to co powyżej dalej jest niezrozumiałe, to powinieneś:
    - zacząć od czegoś prostrzego
    - kupić jakąś książkę o PS
    - poświęcić więcej czasu na poznanie różnych podstawowych funkcji
    - jakakolwiek kombinacja powyższych.

    de Fresz

  • 19. Data: 2009-01-15 19:07:28
    Od: "Kamil" <k...@w...pl>

    > To Ty jesteś w końcu Kamil czy Tadeusz? ;-)

    W pracy Tadeusz a jak pisze z domu to Kamil.

> [...]
    > - zacząć od czegoś prostrzego
    > - kupić jakąś książkę o PS
    > - poświęcić więcej czasu na poznanie różnych podstawowych funkcji

    No, teraz wszystko jasne, dziekuje.

    Po napisaniu powyzszego myslalem ze sie obrazisz i nie odpowiesz, ale
    odpisales wiec tym bardziej dziekuje.
    Twoja wypowiedz bedzie odtad wskazowka zeby Twoje posty czytac bo znasz PS.
    Czy w zakresie obrobki zdjec (zwlascza raw'ow) tez jestes dobry ?

    Pozdrawiam
    Kamil/Tadeusz

  • 20. Data: 2009-01-15 23:39:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-15 20:07:28 +0100, "Kamil" <k...@w...pl> said:

    > Twoja wypowiedz bedzie odtad wskazowka zeby Twoje posty czytac bo znasz
    > PS. Czy w zakresie obrobki zdjec (zwlascza raw'ow) tez jestes dobry ?

    Po zajrzeniu do lodówki, muszę chyba nieskromnie zauważyć, że raczej tak... ;-)
    Ale nigdy nie lubiłem robić za helpdesk dla ludzi, którym nie chce się
    najpierw samym trochę pogłówkować, więc raczej nie spodziewaj się, że
    bedę zdalnym podręcznikiem programów graficznych :->

    de Fresz