  • 31. Data: 2018-10-09 20:37:36
    Temat: Re: Paliwo w cale nie jest drogie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Obecnie mam chyba PL bez limitu a EU 1200km - jakieś dodatkowe 1200
    > brakuje abym miał święty spokój.

    A jak kupisz drugą, to nie będzie razem 2400km? Jeden przejedzie 1200km,
    a potem drugi pozostałe 1200km :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2018-10-09 20:39:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 20:31 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Niby dobrze kombinujesz, ale ja bym ten olej wymienił po roku
    > niezależnie czy bym pojechał do Londynu czy nie :-P

    Ty po roku a ja wymieniam 3x w roku. W moim przypadku taki Londyn już robi
    różnicę.

    TG

  • 33. Data: 2018-10-09 20:41:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 20:37 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > A jak kupisz drugą, to nie będzie razem 2400km? Jeden przejedzie 1200km,
    > a potem drugi pozostałe 1200km :-)

    2 x assistance na to samo auto? - nie pomyślałem o tym :-)
    Ale pewnie i tak się nie da.

    TG

  • 34. Data: 2018-10-09 20:53:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chyba blizej jestem kosztow niz Ty. 20 tysiecy kontenerow po 5 ton to akurat 100
    tysiecy ton. Jak by brali 1000 dolcow za tone to by za kurs wychodzilo sto milionow.
    Warto by budowac stutysieczniki na jeden rejs bo pan internet mowi ze taki statek
    kosztuje z 60 milionow dolarow. Zgodnie z wszystkimi znakami na niebie i ziemi statek
    bedzie sie amortyzowal kilka lat. Mnie wychodzi ze przesadzilem z dziesiecioma
    dolarami za tone. To ze jednorazowo od kogos chcieli kilka tysiecy dolarow za
    kontener nic nie znaczy. Jak sie daje to sie kraje. Chociaz chwila moment. W necie
    jest kalkulator kosztow transportu. Wpisalem jakies miasto w Chinach i Gdynie. Wyszlo
    73 dolary za tone. 280 zlotych to chyba raczej niewiele jak ktos niedawno zaplacil za
    przewiezienie wersalki ze sklepu do domu, jakies 6 kilometrow, 50 zlotych.
    Sprawdzilem z ciekawosci inne miasta i miejsca na Ziemi. Od 47$ za tone wolaja. Tutaj
    jest kalkulator https://drobnicamorska.pl Z tym ze to polski kalkulator. W Chinach
    moga miec chinski z cenami polskimi dzielonymi przez cztery.

  • 35. Data: 2018-10-10 09:30:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 października 2018 20:42:34 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > 2 x assistance na to samo auto? - nie pomyślałem o tym :-)
    > Ale pewnie i tak się nie da.
    Da się. U dwóch różnych ubezpieczycieli
    Tym bardziej że niektóre assistance są na kierowcę nie na auto

  • 36. Data: 2018-10-10 09:33:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 października 2018 19:58:54 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    .
    > Tak z ciekawości zapytałem o kontener z Chicago do PL.
    > W tym momencie kosztuje to 3800 dolarów, tylko znowu w Gdyni.

    A co do Krakowa chciałeś żeby kontenerowiec podpłynął?
    ;)

  • 37. Data: 2018-10-10 09:47:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 09:30 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Da się. U dwóch różnych ubezpieczycieli
    > Tym bardziej że niektóre assistance są na kierowcę nie na auto

    To się dopytam przy okazji. AC tak się nie da wykupić.

    TG

  • 38. Data: 2018-10-10 10:17:16
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 09.10.2018 o 19:40 Bolko <s...@g...com> pisze:

    > Airbus A380 pali niecale 3 litry na osobę

    na lot, na kilometr, na 100km?

    --
    SW3
    ----

  • 39. Data: 2018-10-10 20:38:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > AC tak się nie da wykupić.

    Bo byś kupił 5 polis, a potem "miał obcierkę" parkingową.

    W sensie nikt Ci nie zabrania kupić wielu polis AC. Ustawodawca zabrania
    jedynie pobrania świadczenia od więcej niż jednej z nich.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2018-10-10 20:51:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ty po roku a ja wymieniam 3x w roku. W moim przypadku taki Londyn już
    > robi różnicę.

    Wybacz ale nie załapałem. Robisz 3x wymiany w roku i każdą wymianę
    robisz po najdłuższym możliwym okresie, że raptem 3000km robi Ci
    różnicę? I tak rok w rok, że ten Londyn nie trafi na "mniej jeżdżony"
    rocznik?

    Ja wymieniam 1x w roku, przed zimą i w ostatnich 7 latach był to rozrzut
    między 7000 a 18000 km/rok. Przyjąłem jako bazę *zalecenie* raz w roku
    lub co 15000 km.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz