  • 41. Data: 2018-10-10 21:29:28
    Temat: Re: Paliwo w cale nie jest drogie
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 10, 2018 at 8:38:36 PM UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:

    > Bo byś kupił 5 polis, a potem "miał obcierkę" parkingową.
    >
    > W sensie nikt Ci nie zabrania kupić wielu polis AC. Ustawodawca zabrania
    > jedynie pobrania świadczenia od więcej niż jednej z nich.

    Dokladniej pobierania swiadczenia przekraczajacego wartosc ubezpieczanego
    przedmiotu... chyba, ze taka umowe podpiszemy ;)

    https://prawo.money.pl/kodeks/cywilny/dzial-ii-ubezp
    ieczenia-majatkowe/art-824

    Art. 8241. § 1. O ile nie umówiono się inaczej, suma pieniężna wypłacona przez
    ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia nie może być wyższa od poniesionej szkody.

    § 2. Jeżeli ten sam przedmiot ubezpieczenia w tym samym czasie jest ubezpieczony od
    tego samego ryzyka u dwóch lub więcej ubezpieczycieli na sumy, które łącznie
    przewyższają jego wartość ubezpieczeniową, ubezpieczający nie może żądać świadczenia
    przenoszącego wysokość szkody. Między ubezpieczycielami każdy z nich odpowiada w
    takim stosunku, w jakim przyjęta przez niego suma ubezpieczenia pozostaje do łącznych
    sum wynikających z podwójnego lub wielokrotnego ubezpieczenia.

    § 3. Jeżeli w którejkolwiek z umów ubezpieczenia, o jakich mowa w § 2, uzgodniono,
    że suma wypłacona przez ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia może być wyższa od
    poniesionej szkody, zapłaty świadczenia w części przenoszącej wysokość szkody
    ubezpieczający może żądać tylko od tego ubezpieczyciela. W takim przypadku dla
    określenia odpowiedzialności między ubezpieczycielami należy przyjąć, że w
    ubezpieczeniu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, suma ubezpieczenia równa jest
    wartości ubezpieczeniowej.

  • 42. Data: 2018-10-10 21:40:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 20:51 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Wybacz ale nie załapałem. Robisz 3x wymiany w roku i każdą wymianę
    > robisz po najdłuższym możliwym okresie, że raptem 3000km robi Ci
    > różnicę? I tak rok w rok, że ten Londyn nie trafi na "mniej jeżdżony"
    > rocznik?

    Robię wymiany co 15k. zazwyczaj wychodzi mi lekko ponad 50k km rocznie.
    Taki "Londyn" może spowodować, że będę musiał w danym roku zrobić czwartą
    wymianę.

    TG

  • 43. Data: 2018-10-10 23:08:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Bo byś kupił 5 polis, a potem "miał obcierkę" parkingową.
    >
    > W sensie nikt Ci nie zabrania kupić wielu polis AC. Ustawodawca zabrania
    > jedynie pobrania świadczenia od więcej niż jednej z nich.

    Wręcz przeciwnie - każdy z ubezpieczycieli będzie zobowiązany do wypłaty
    (po 1/n)

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2018-10-11 04:28:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-10 o 20:38, Mateusz Bogusz pisze:

    >Wręcz przeciwnie - każdy z ubezpieczycieli będzie zobowiązany do
    >wypłaty (po 1/n)

    A jak jeden z nich zdazy zbankrutowac przed wyplatą/szkodą ?

    J.

  • 45. Data: 2018-10-11 08:33:36
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2018.10.09 o 16:54, Cavallino pisze:

    > Ja takie porównanie zrobiłem podczas tegorocznego wyjazdu do Chorwacji.
    > I samolot tańszy nie był, mimo że płaciłem za niego TYLKO opłaty lotniskowe, coś
    > koło 70 zł w jedną stronę.
    > Czasowo tez wyszło bardzo podobnie, jeśli chodzi o sam dojazd.
    > A ogólnie z przejazdami na miejscu, samolot było wolniejszy.

    Mogę tylko potwierdzić, gdyby ktoś nie chciał uwierzyć. Do Chorwacji po prostu
    musi się jechać autem. Nie dość, że wszystkie połączenia lotnicze są z
    przesiadkami trwającymi po 12h, to jeszcze na miejscu praktycznie nie istnieje
    transport publiczny. Ciężko dotrzeć gdziekolwiek poza bliską okolicą airportu. O
    ile do Splitu/Dubrovnika jakoś można dolecieć, potem na wyspy promem też, to
    potem już chyba tylko na nogach albo taxi.

  • 46. Data: 2018-10-11 08:36:32
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 października 2018 17:44:28 UTC+2 użytkownik Tom N napisał:

    > Było pite?
    >
    > Postawiłes teze i z nia dyskutujesz
    >
    > Po czwarte: masz w dupie komu odpisujesz, byle zabłyszczeć

    Rację ma, ironii nie rozpoznajesz. Co to znaczy "w cale" ?

    --
    Pozdro.
    Jimiasty

  • 47. Data: 2018-10-11 14:35:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-11 o 04:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > A jak jeden z nich zdazy zbankrutowac przed wyplatą/szkodą ?

    To nie wypłaci.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2018-10-11 14:36:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-11 o 14:35, Liwiusz pisze:

    > To nie wypłaci.

    Chyba że przed szkodą zbankrutuje, a umowa się rozwiąże - wówczas nie
    bierzemy go pod rozważania.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2018-10-11 17:18:55
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-10-2018 o 08:33, ks pisze:

    > Mogę tylko potwierdzić, gdyby ktoś nie chciał uwierzyć. Do Chorwacji po
    > prostu musi się jechać autem. Nie dość, że wszystkie połączenia lotnicze
    > są z przesiadkami trwającymi po 12h,

    Eeee, aż tak to nie, LOT lata bezpośrednio, przynajmniej z Warszawy.
    Czartery też są.

> [...]
    > bliską okolicą airportu. O ile do Splitu/Dubrovnika jakoś można
    > dolecieć, potem na wyspy promem też, to potem już chyba tylko na nogach

    Zabił mnie autobus z Korculi do Dubrownika.
    Jeden dziennie rano, plus drugi po południu.
    Do tego w cenie wodolotu.

    To już PKS-y taniej i częściej jeżdżą.

  • 50. Data: 2018-10-11 20:20:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 10.10.2018 o 23:08, Liwiusz pisze:
    > Wręcz przeciwnie - każdy z ubezpieczycieli będzie zobowiązany do wypłaty
    > (po 1/n)

    Z takimi szczegółami zahaczamy już o pl.soc.prawo

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz