  • 61. Data: 2014-01-06 12:39:56
    Temat: Re: Pani lat 30-40, trzeźwa, w dobrym, służbowym samochodzie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Smok,

    > 1. Podać się do dymisji.
    > 2. Ogłosić wolne wybory.
    > 3. Udać się do prokuratury aby zdać sprawę ze swych występków.

    W 1981 roku? Za wcześnie - żył jeszcze Breżniew. Dobry czas nastał
    dopiero w 1989 roku, gdy gospodraka (nie poprawiać) była już tak
    zrujnowana, że nawet beton partyjny musiał przyznać, że nie da rady z
    tym nic zrobić. Breżniewa już nie było a Gorbaczow sam mocno musiał
    trzymać się własnego stołka.

    Nasze komuchy miały nadzieję, że gospodarka pierdyknie po oddaniu
    władzy i za parę lat będą mogli władzę przejąć z powrotem, "ratując"
    kraj. A tu niespodzianka - Balcerowicz urządził nam jazdę kolejką
    górską przez rok i jakoś ludzie, otumanieni "demokracją" nie poszli z
    władzą na noże. Dzięki temu zamiast $30 miesięcznie zarabiamy obecnie
    $1000 (średnio) na rękę.
    Komuchy rzeczywiście wrócili do władzy kilka lat później ale już w tak
    zmienionej rzeczywistości wokół, że powrót do realnego socjalizmu był
    po prostu nierealny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2014-01-06 12:52:07
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-06 11:33, the_foe pisze:

    > chcesz mi powiedziec, ze wladza była tak nieodpowiedzialna, ze nie
    > ztobiła wczesniej pokaznych zapasów wegla?

    Ty chyba żartujesz. Tamta władza sprzedałaby własną matkę (kurwę, bo
    kurwami ich matki były...) za 10 centów (wymienialnych!) gdyby tylko
    Zachód chciał dać. Zapasy węgla sprzedano już wcześniej. Przypominam:
    był wtedy poważny kryzys.
    Pracowałem wtedy w kopalni. Żartowaliśmy, że tzw. zwały (czyli
    kopalniane składowisko węgla) są wybrane tak dokładnie, że spychacze
    zaczynają już zbierać najpłycej zalegający pokład węgla.
    A strzelano do górników na "Wujku" nie dlatego, że brakowało węgla (i
    nie tylko, był tylko ocet), ale dlatego, że oni ośmielili się nie
    usłuchać waaadzy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 63. Data: 2014-01-06 15:55:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 12:39:56 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > W 1981 roku? Za wcześnie - żył jeszcze Breżniew. Dobry czas nastał
    > dopiero w 1989 roku,

    Ale Brezniew zmarl w 83, a od 85 na Kremlu rzadzila glasnost'.
    Co chyba wladza zaczela dostrzegac, bo zaczela sobie przygotowywac
    druga przyszlosc.

    > gdy gospodraka (nie poprawiać) była już tak
    > zrujnowana, że nawet beton partyjny musiał przyznać, że nie da rady z
    > tym nic zrobić.

    Ale partyjny beton to sprawa wewnetrza. Byla tez jak widac frakcja
    bardziej postepowa i to u wladzy.

    Tak nawiasem mowiac to mam watpliwosci co do zrujnowania tej
    gospodarki, produkcja przemyslowa chyba siegnela szczytow.
    raczej jak piszesz - gospodraka, nikt juz nie wiedzal co sie oplaca,
    co nie.

> [...]
    > kraj. A tu niespodzianka - Balcerowicz urządził nam jazdę kolejką
    > górską przez rok i jakoś ludzie, otumanieni "demokracją" nie poszli z

    Skleroza ? Juz w 93 wybory wygrala SLD.

    > Dzięki temu zamiast $30 miesięcznie zarabiamy obecnie $1000 (średnio) na rękę.

    Brutto chyba a nie na reke ?

    > Komuchy rzeczywiście wrócili do władzy kilka lat później ale już w tak
    > zmienionej rzeczywistości wokół, że powrót do realnego socjalizmu był
    > po prostu nierealny.

    Zle im nie bylo, to co mieli zmieniac :-)

    J.

  • 64. Data: 2014-01-06 16:01:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 06 Jan 2014 11:27:17 +0100, Trybun napisał(a):

    > Przegrał nawet z p. Benderem, ktory to go nazywał Goebbelsem stanu
    > wojennego. Wiem wiem, pozwami, zażaleniami na krytykę osób publicznych
    > sądy nie powinny się zajmować,ale mimo tego wyroku uniewinniającego,
    > każdy rozsądnie myślący Polak wie że p. Bender przeholował.

    Bo ja wiem ... minister propagandy totalitarnego rezimu to chyba
    adekwatne okreslenie dla Urbana :-)

    J.

  • 65. Data: 2014-01-06 16:33:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    >>> 2. Ogłosić wolne wybory.
    > Ale Brezniew zmarl w 83, a od 85 na Kremlu rzadzila glasnost'.

    Bez przesady - Gorbaczow objął władzę (jako przewodniczący Rady
    Najwyższej) dopiero w 1988. Wcześniej jeszcze ostro musiałbronić
    stołka i głowy.

    > Co chyba wladza zaczela dostrzegac, bo zaczela sobie przygotowywac
    > druga przyszlosc.

    Dokładnie.

> [...]
    > gospodarki, produkcja przemyslowa chyba siegnela szczytow.
    > raczej jak piszesz - gospodraka, nikt juz nie wiedzal co sie oplaca,

    Dlatego piszę gospodraka, bo absurdów było mnóstwo.

    > Skleroza ? Juz w 93 wybory wygrala SLD.

    Ależ czytaj ze zrozumieniem. Chodzi o rozlew krwi. Balcerowicz zrobił
    nam w 4 lata parę tysięcy % inflacji. Ci, co mieli oszczędności
    stracili strasznie. Ja zyskałem - miałem kredyt MM, który spłaciłem
    jedną wypłatą zanim go zrewaloryzowali :)

    > Brutto chyba a nie na reke ?

    Średnio - na rękę. "Przeliczając to na pensję "do ręki" (po uwzględniu
    podatków i m.in. składki ZUS) okazuje się, że czerwcowa średnia
    krajowa wyniosła ok. 2720 zł miesięcznie."
    http://biznes.newsweek.pl/srednia-krajowa-znow-zacze
    la-rosnac-,106478,1,1.html
    Od czerwca trochę minęło. Powiedzmy, że pisząc z kapelusza pomyliłem
    się o kilka procent. Nieistotne dla skali, o której tu piszemy.

    > Zle im nie bylo, to co mieli zmieniac :-)

    Beton się tak łatwo nie przystosował. Na szczęście poodchodzili na
    emerytury.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2014-01-06 17:32:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 16:33:11 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Ależ czytaj ze zrozumieniem. Chodzi o rozlew krwi. Balcerowicz zrobił
    > nam w 4 lata parę tysięcy % inflacji. Ci, co mieli oszczędności
    > stracili strasznie.

    Ci co mieli oszczednosci to od dawna mieli je w dolarach.
    A zreszta to jacys spekulanci byli, bo inni stracili je w poprzedniej
    dekadzie.

    > Ja zyskałem - miałem kredyt MM, który spłaciłem
    > jedną wypłatą zanim go zrewaloryzowali :)

    Nie ty jeden, inni kredyt na dom tak splacili.
    Najgorzej na tym wyszli ci, co nie byli w stanie splacic, np Lepper.

> [...]
    > podatków i m.in. składki ZUS) okazuje się, że czerwcowa średnia
    > krajowa wyniosła ok. 2720 zł miesięcznie."

    Widze tu pewna rozbieznosc danych
    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=24

    > Od czerwca trochę minęło. Powiedzmy, że pisząc z kapelusza pomyliłem
    > się o kilka procent. Nieistotne dla skali, o której tu piszemy.

    Ok, w kwestii skali nieistotne. Inflacja dosiegla i dolara, wiec te
    800-900$ to nie jest to samo co w 1989, wiec zarabiamy powiedzmy $400.

    Tylko zauwaz ze polowa to nie zasluga Balcerowicza, ale tego ze
    bezrobotni maja gdzie emigrowac :-(
    25 lat nowych rzadow, a mlodziez marzy tylko o emigracji.

    Wysokie.

    J.

  • 67. Data: 2014-01-06 18:29:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

> [...]
    > Ok, w kwestii skali nieistotne. Inflacja dosiegla i dolara, wiec te
    > 800-900$ to nie jest to samo co w 1989, wiec zarabiamy powiedzmy $400.

    Nie - zarabiamy $900. Bo za komuny ten przelicznik wynikał z
    czarnorynkowego kursu dolara, który nijak miał się do rzeczywistej
    siły złotówki.
    Jeśli koniecznie chcesz rewaloryzować, to jednak raczej ówczesne płace
    do powiedzmy $60. Tylko, że to nic nie zmienia, bo wzrost zarobków
    jest liczony w znacznie wyższej skali.

    > Tylko zauwaz ze polowa to nie zasluga Balcerowicza, ale tego ze
    > bezrobotni maja gdzie emigrowac :-(
    > 25 lat nowych rzadow, a mlodziez marzy tylko o emigracji.

    Ale mi nie chodzi oto, czy jest dobrze czy źle, tylko o to, że
    Balcerowiczowi udało się zrobić to, za co komunistów powywieszano by
    na latarniach.
    Duża emigracja to nie kwestia przemian ustrojowych w 1989 roku tylko
    kryzysu ostatnich lat. A kryzys się kończy i konsumpcja rośnie. I
    niedługo na zmywakach w Polsce będziemy Rumunów zatrudniać. I szybko
    odezwą się głosy, czy na pewno ną tę ósemkę dzieci w Rumunii Polska ma
    wypłacać zasiłki rodzinne ;)

    > Wysokie.

    Cóż... Nic na to nie poradzimy. Już wymierają, wytrzymamy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 68. Data: 2014-01-06 18:43:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 18:29:30 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > siły złotówki.
    > Jeśli koniecznie chcesz rewaloryzować, to jednak raczej ówczesne płace

    Tylko tyle ? Owczesne place wystarczaly na zywnosc (a jednak podwyzki
    pare razy wywolywaly strajki), na mieszkanie, na telewizor, na
    ubranie, a niektorym nawet na samochod.
    A w tym momencie to chyba jednak znacznie wiecej niz $60.

    > Ale mi nie chodzi oto, czy jest dobrze czy źle, tylko o to, że
    > Balcerowiczowi udało się zrobić to, za co komunistów powywieszano by
    > na latarniach.

    No coz, pare razy narod probowal, komunisci zawsze okazywali sie
    lepiej uzbrojeni.

    > Duża emigracja to nie kwestia przemian ustrojowych w 1989 roku tylko
    > kryzysu ostatnich lat.

    Ten kryzys to i zagranice dotknal. Mlodziez emigruje masowo od 2004.

    > Cóż... Nic na to nie poradzimy. Już wymierają, wytrzymamy.

    Grzywne im, rownie wysoka
    http://ipn.gov.pl/wydzial-prasowy/komunikaty/sad-w-s
    zczecinie-skazal-gen.-jaroslawa-w.-b.-komendanta-woj
    ewodzkiego-mo-w-szczecinie-oraz-jego-zastepce-do-spr
    aw-sb-stefana-j.-za-bezprawne-pozbawienie-wolnosci-k
    ilkudziesieciu-osob-internowanych-po-wprowadzeniu-st
    anu-wojennego-w-polsce

    A w slad za tym ida odszkodowania dla bezprawnie internowanych. W
    calym kraju.

    J.

  • 69. Data: 2014-01-06 18:55:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    > ubranie, a niektorym nawet na samochod.
    > A w tym momencie to chyba jednak znacznie wiecej niz $60.

    Nie - mieliśmy chore, ręcznie regulowane ceny. Wiele cen było
    sztucznie zaniżonych. A wiele bliskie realnych.

    > No coz, pare razy narod probowal, komunisci zawsze okazywali sie
    > lepiej uzbrojeni.

    Ale Balcerowicz nas urynkowił bez broni.

    > Ten kryzys to i zagranice dotknal. Mlodziez emigruje masowo od 2004.

    Bo w 2004 otwarto granice. To ledwie niecałe 10 lat temu/

> [...]
    anu-wojennego-w-polsce
    > A w slad za tym ida odszkodowania dla bezprawnie internowanych. W

    Mam żądać odszkodowania od wolnej ojczyzny za to, że mnie gnębiła jej
    poprzedniczka? Jakoś mi się po te 25000 srebrników nie śpieszy. Mimo
    tego, że przyznawane to jest niemal automatycznie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2014-01-07 15:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik the_foe t...@w...pl ...

    > wypadek wypadkowi nierówny. A jesli pytamy co zabija na drodze, to na
    > pewno nie pijani kierowcy, tylko prędkość. A czemu jadac 90 km/h na
    > jednopasmówce seryjnie wyprzedzaja mnie tiry tego nie wiem. Wiem tylko,
    > ze taki przemeczony kierowca zapier...y 100 km/h tam gdzie ma
    > ograniczenie do 70 jest zagrozeniem, a nie podpity kierowca co po nocy
    > snuje sie 35 km/h po pustych miejskich ulicach.

    Dlaczego cię wyprzedzają?
    Zapewne dlatego, ze masz coś nie tak z predkościomierzem.
    Jadac 90 nie bedziesz wyprzedzany przez tiry, bo nawet jak taki ma limit
    ustawiony na 9X to na naszych jednopasmówkach na takie manewry nie ma czasu
    ani miejsca.