  • 31. Data: 2018-11-04 15:10:52
    Temat: Re: Parownik klimy.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 22:03:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > No ale mysle, ze to sie wzielo z tego, ze na polnocy zaprojektowali
    > budynek z centralna klima, a na poludniu bez.
    > I teraz musza sie ratowac malymi klimatyzatorami.

    https://www.google.com/maps/@60.3937463,5.3221409,10
    3a,35y,45.02t/data=!3m1!1e3
    https://www.google.com/maps/@60.3928283,5.3255273,86
    a,35y,45.03t/data=!3m1!1e3
    https://www.google.com/maps/@60.3920814,5.3259747,86
    a,35y,45.03t/data=!3m1!1e3
    A tutaj tak:
    https://map.naver.com/?vrpanotype=3&menu=location&st
    reet=on&lng=3d914a930877641ae75013efe5bbb43b&vrpanol
    ng=cb5750a6ea4571a4ad898cc854b151ce&vrpanopoi=off&ma
    pMode=1&vrpanofov=80&vrpanoid=l8fJN1teaib2wb2uI112Aw
    %3D%3D&vrpanopan=158.29&vrpanosky=on&vrpanolat=5155e
    29dfb166dc178ffecca54c1e51f&vrpanotilt=45.8&lat=5155
    e29dfb166dc178ffecca54c1e51f&dlevel=14&enc=b64
    (indywidualne jednostki zewnętrzne klimatyzacji plus kotły gazowe do ogrzewania zimą
    schowane są za tymi żaluzjami)

    > A czemu tak ... zapewne z biedy. Mimo ze goraco, to nikt nie mial
    > klimy i pare lat tak trwalo.
    > Bo teraz juz pewnie projektuja normalnie.
    >
    > Za to czemu na polnocy tak projektuja ... moze to kiedys bylo
    > ogrzewanie, i sie okazalo, ze przyda sie i do chlodzenia.
    >
    > Swoja droga klimat sie chyba ogrzewa - raczej nie pamietam takich
    > upalow w Polsce z mlodosci ...

    ogrzewanie na maksa zimą, klima a maksa latem.

    > Nie wiem czy tak grzeja, ale latem mozesz mniej chlodzic, jak bedzie
    > suche powietrze.

    Latem chłodzą do 18C, zimą grzeją do 28C. W obu przypadkach wilgotność spada do 20%

    > A ktos z USA narzekal - czemu u was sklepy oszczedzaja na
    > klimatyzacji? U nas jak sie wchodzi do sklepu, to jest zimno.
    >
    > No coz, jak za oknem jest +35, to moze jest sens, zeby wejsc do +20,
    > schlodzic sie, zeby starczylo na spacerek w +35 ...

    > Nie daje sie, wiem, ze bez czesci zewnetrznej to tanie g* :-)
    > Wiec nie bylem pewny co mi reklamuja
    >
    > Ale to chyba akurat drogie ? Ale za to modne i gadzeciarskie :-)
    >
    > Ale jak oni chca to zamontowac ?
    > Przy scianie, w rogu, czy gdzies pod podloga rurki prowadza ?

    W kącie w każdym pokoju stoi.

    > Znow chyba wychodza niuanse kulturowe - ponoc w Korei kanały w
    > podlodze popularne. Sluza do ogrzewania, bo na podlodze sie siedzi,
    > kleczy, itp.
    > A u nas byloby powazne kucie.

    U nas są stropy żerańskie z kanałami.

  • 32. Data: 2018-11-04 16:34:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 06:10:52 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > https://www.google.com/maps/@60.3937463,5.3221409,10
    3a,35y,45.02t/data=!3m1!1e3

    A powod nie jest bardziej prozaiczny - ze np na montaz czegos na
    scianie musi sie architekt miejski zgodzic ?

    Czyli budynek wcale nie taki nowy ... na moj gust to jednak sciezka
    decyzyjna jest inna:
    -najpierw trzeba odczuc potrzebe chlodzenia powietrza ... a mam spore
    watpliwosci, czy w Norwegii jest taka potrzeba,

    -potem bedzie kwestia, czy robimy to zbiorczo w calym budynku, czy w
    poszczegolnych pokojach - a to moze zalezec chocby od tego, czy
    biurowcu jest jedna duza firma, czy wiele malych.

    -do zbiorczej sa potrzebne warunki - wentylacja wewnetrzna lub
    miejsce, miejsce na dachu ...

    -do indywidualnej tez sa potrzebne warunki, tylko inne.
    Chocby zgoda na dziurawienie scian, co w wynajmowanym pomieszczeniu
    nie jest takie oczywiste.

    A to nie jest bardziej rekuperator niz chlodziarka ?

> [...]
    e29dfb166dc178ffecca54c1e51f&dlevel=14&enc=b64
    > (indywidualne jednostki zewnętrzne klimatyzacji plus kotły gazowe do ogrzewania

    A to biurowiec czy mieszkania ?

    Estetyczne, masowe ... moze lepsze niz centrala na dachu ...

    ogrzewanie na maksa zimą, klima a maksa latem.

    > Latem chłodzą do 18C, zimą grzeją do 28C. W obu przypadkach wilgotność spada do 20%

    No, z tymi 28 to cos przesadzaja, chyba ze przyzwyczajeni i lubia
    cieplo ... ale czemu latem do 18 ?

    I co - maja rzeczywiscie 18 w budynkach ? To wilgotnosc niekoniecznie
    jest 20% ...

    A teraz wszystko betonem zalewane ...

    J.

  • 33. Data: 2018-11-04 17:23:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 00:34:55 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    zimą schowane są za tymi żaluzjami)

    > A to biurowiec czy mieszkania ?
    >
    > Estetyczne, masowe ... moze lepsze niz centrala na dachu ...

    To jest officetel.

    ogrzewanie na maksa zimą, klima a maksa latem.

    > No, z tymi 28 to cos przesadzaja, chyba ze przyzwyczajeni i lubia
    > cieplo ... ale czemu latem do 18 ?

    Bo na zewnątrz jest 40 i jak wchodzą do biura spoceni to chcą natychmiast wystygnąć.
    Pisałem wcześniej: to jest niedorzeczne, ale ludzie tacy są.

    > I co - maja rzeczywiscie 18 w budynkach ? To wilgotnosc niekoniecznie
    > jest 20% ...

    Jak tam siedzi wymiennik wielkości ryzy papieru A4, który ma temeratrę 5C, to jak
    myślisz, wysusza powietrze, czy nie?

    > A teraz wszystko betonem zalewane ...

    Znaczy zbiednieliśmy...

  • 34. Data: 2018-11-04 18:48:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 08:23:51 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    29dfb166dc178ffecca54c1e51f&vrpanotilt=45.8&lat=5155
    e29dfb166dc178ffecca54c1e51f&dlevel=14&enc=b64

    Usilowalem znalezc biurowiec LG ...tez maja takie zaluzje z
    klimazytorami ?

    > Bo na zewnątrz jest 40 i jak wchodzą do biura spoceni to chcą natychmiast
    wystygnąć. Pisałem wcześniej: to jest niedorzeczne, ale ludzie tacy są.

    Po ostatnim lecie to ja ich troche rozumiem :-)

    Tylko co dalej - ubrac sie, zeby te 18 C wytrzymac ?
    Czy koreanski etos pracy wymaga garnituru ?

    Ale oni tam dluzej zyja - moze tak jest lepiej ?
    Czy po prostu prad tani ...

    > Jak tam siedzi wymiennik wielkości ryzy papieru A4, który ma temeratrę 5C, to jak
    myślisz, wysusza powietrze, czy nie?

    No moze i racja, ale jaki musialby byc duzy, zeby w biurze utrzymac te
    18 C ..

    > Znaczy zbiednieliśmy...

    Poniekad. Technologie sie zmienily ... ale deweloper pewnie wybral
    najtansza dla siebie :-)

    Ale czy te stropy zeranskie byly lepsze ?

    J.

  • 35. Data: 2018-11-04 20:39:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > Usilowalem znalezc biurowiec LG ...tez maja takie zaluzje z
    > klimazytorami ?

    Sobie walnęli dupne centrale na dachu. Typowy czebol, wierchuszka musi mieć luksus.

    wystygnąć. Pisałem wcześniej: to jest niedorzeczne, ale ludzie tacy są.

    > Po ostatnim lecie to ja ich troche rozumiem :-)

    Mi wystarcza 24C i silny wentylator przy biurku na przywitanie.

    > Tylko co dalej - ubrac sie, zeby te 18 C wytrzymac ?
    > Czy koreanski etos pracy wymaga garnituru ?

    Koreańczycy w garniakach, cały dzień.

    > Ale oni tam dluzej zyja - moze tak jest lepiej ?
    > Czy po prostu prad tani ...

    Dla przemysłu bardzo tani.

> [...]
    >
    > Poniekad. Technologie sie zmienily ... ale deweloper pewnie wybral
    > najtansza dla siebie :-)
    >
    > Ale czy te stropy zeranskie byly lepsze ?

    Byłyby lepsze gdyby te kanały wykorzystywać do ogrzewania.

    No dobra, bo mówisz że w Polsce leją ten strop. Ale to jest cały blok budowany metodą
    ciągłego odlewania (taki pomału rosnący), czy ściany z bloczków, a tylko stropy lane?

  • 36. Data: 2018-11-04 21:03:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 11:39:39 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Sobie walnęli dupne centrale na dachu. Typowy czebol, wierchuszka musi mieć luksus.

    Ale chyba caly budynek chlodza, nie tylko gorne pietra ?

    Chyba ze caly budynek to wierchuszka :-)

    wystygnąć. Pisałem wcześniej: to jest niedorzeczne, ale ludzie tacy są.

    > Mi wystarcza 24C i silny wentylator przy biurku na przywitanie.

    Papiery rozrzuca ...

    > Koreańczycy w garniakach, cały dzień.

    To moze 18C daje sie wytrzymac ... ale mowisz, ze zima 28 ?

    > Byłyby lepsze gdyby te kanały wykorzystywać do ogrzewania.

    U nas kroluja kaloryfery.

    > No dobra, bo mówisz że w Polsce leją ten strop. Ale to jest cały
    > blok budowany metodą ciągłego odlewania (taki pomału rosnący), czy
    > ściany z bloczków, a tylko stropy lane?

    z tego co widze, to slupy nosne i stropy lane, a sciany z bloczkow.

    Ciaglym odlewaniem bym tego nie nazwal - rosnie po pietrze.

    A potem na stropie uklada sie kable i rurki i zalewa posadzka.

    J.

  • 37. Data: 2018-11-04 21:19:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 05:03:52 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale chyba caly budynek chlodza, nie tylko gorne pietra ?
    >
    > Chyba ze caly budynek to wierchuszka :-)

    To zależy o co pytasz. Siedziba władz w Seulu, na ???, to jak nazwa wskazuje,
    siedziba władz. Dwa wieżowce, od góry takie tiny.pl/g3g4n, od dołu takie
    tiny.pl/g3g4k

    wystygnąć. Pisałem wcześniej: to jest niedorzeczne, ale ludzie tacy są.

    > Papiery rozrzuca ...

    Papiery trzeba mieć zawsze czymś przyciśnięte na biurku.

    > To moze 18C daje sie wytrzymac ... ale mowisz, ze zima 28 ?

    > U nas kroluja kaloryfery.

    W Korei podłoga grzeje.

    > z tego co widze, to slupy nosne i stropy lane, a sciany z bloczkow.
    >
    > Ciaglym odlewaniem bym tego nie nazwal - rosnie po pietrze.
    >
    > A potem na stropie uklada sie kable i rurki i zalewa posadzka.

    Kolejna czarodziejska technologia której Polacy będą musieli się od Koreańczyków
    nauczyć...

  • 38. Data: 2018-11-04 21:59:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 12:19:13 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > To zależy o co pytasz. Siedziba władz w Seulu, na ???, to jak nazwa
    > wskazuje, siedziba władz.

    Ale w siedzibie wladz sa prezesi, dyrektorzy, ksiegowi, sekretarki,
    drobni urzednicy, sprzataczki ...

    > Dwa wieżowce, od góry takie
    > tiny.pl/g3g4n, od dołu takie tiny.pl/g3g4k

    A ten lacznik miedzy nimi ? Zapewne chlodzony, a chlodziarka gdzie ?

    > W Korei podłoga grzeje.

    > Kolejna czarodziejska technologia której Polacy będą musieli się od
    > Koreańczyków nauczyć...

    Ogrzewanie podlogowe ?
    Ogolnie jest znane, ale raczej w domach jednorodzinnych.

    W blokach sie raczej nie stosuje.

    tylko koreanczyki ponoc powietrzem grzeja podloge, a my woda ...

    J.

  • 39. Data: 2018-11-04 22:13:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 21:59:38 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale w siedzibie wladz sa prezesi, dyrektorzy, ksiegowi, sekretarki,
    > drobni urzednicy, sprzataczki ...

    I dla tych sprzątaczek postawili te centrale klimatyzacyjne na dachu.

    > A ten lacznik miedzy nimi ? Zapewne chlodzony, a chlodziarka gdzie ?

    Jest gdzieś lecz nie wiadomo gdzie.

    > Ogrzewanie podlogowe ?
    > Ogolnie jest znane, ale raczej w domach jednorodzinnych.
    >
    > W blokach sie raczej nie stosuje.
    >
    > tylko koreanczyki ponoc powietrzem grzeja podloge, a my woda ...

    Czodziło mi o bezszwowe lanie betonu od podziemi po komin.

    Koreańskie mieszkania ogrzewa się podłogową instalacją wodną z indywidualnego kotła
    gazowego. W kilku miejscach jest kilka elektrociepłowni rozsyłających odpadowe ciepło
    do okolicznych bloków, ale w skali kraju to rzadko spotykane rozwiązanie.

  • 40. Data: 2018-11-04 22:34:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 13:13:50 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Czodziło mi o bezszwowe lanie betonu od podziemi po komin.

    Jakos opanowalismy lanie ze szwem i to nie przeszkadza.
    Chyba nie.

    Pal licho bloki - przesła mostu tak robili po kawalku.
    Na razie stoi.

    > Koreańskie mieszkania ogrzewa się podłogową instalacją wodną z indywidualnego kotła
    gazowego.

    A to cos mi sie pomylilo ... albo i nie

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ondol

    P.S. O, masz centrale na dachu