  • 111. Data: 2020-02-10 02:25:08
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e403f59$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    > Laptop czy stacjonarny - żadna różnica.

    Miejsca na dyski w laptopie mniej...

    > Dyski wszędzie są takie same,

    Nie -- ale nie jest to tutaj ważne.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 112. Data: 2020-02-10 02:44:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e403f16$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    > Zawsze, dysk pod Windowsa zawsze ustawiam w trybie graficznym.
    > Z Linuksami różnie bywa, niektóre mają instalatory tylko w trybie tekstowym.

    partycjonera
    instalatory

    > No to jest tu różnica zdań. Olaf twierdzi co innego.

    Dla szybkości dysk nie ma to znaczenia, Olaf ma co innego na uwadze.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 113. Data: 2020-02-10 03:27:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e3c9b08$0$526$6...@n...neostrada.pl

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/2gg.png
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/h2.png

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 114. Data: 2020-02-10 09:26:16
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e403f59$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    > Miejsca na dyski w laptopie mniej...

    > Nie -- ale nie jest to tutaj ważne.

    W sumie najlepsze wariant - jeden dysk w maszynie.

  • 115. Data: 2020-02-10 09:27:14
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e403f16$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    > partycjonera
    > instalatory

    Tryb graficzny/tekstowy dotyczy wszystkiego, także partycjonowania.

    > Dla szybkości dysk nie ma to znaczenia, Olaf ma co innego na uwadze.

    Szybkość i wydajność.  Nie zgłębiałem tematu, bo to na razie rzecz
    nieistotna, ale parę wątpliwości mam, choćby w kwestii gospodarowania
    przestrzenią dysku która nie została podporządkowana systemowi... czyli
    tą "wolna przestrzenią".

  • 116. Data: 2020-02-10 09:29:51
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e3c9b08$0$526$6...@n...neostrada.pl

    >   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/2gg.png
    >   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/h2.png

    Miałem na myśli literę "C". :-P

  • 117. Data: 2020-02-10 11:42:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e4113a7$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    > W sumie najlepsze wariant - jeden dysk w maszynie.

    Gdy chcesz skopiować coś dużego (setki GB) z HDD na
    HDD -- warto oba dyski wstawić w tę samą obudowę,
    aby uniknąć problemu z brakiem łączności.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 118. Data: 2020-02-10 11:53:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e41147e$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    > Miałem na myśli literę "C". :-P

    Toteż nie dałem tych linków pod Twym pytaniem o literkę 'C'.

    Systemowa nie musi mieć litery 'C' -- może mieć inną.
    (przynajmniej mogła kiedyś; **być może** W10 na to nie
    pozwala, ale WinDOSy czy WXP -- pozwalały, bo tak miałem
    przez jakiś czas na blaszaku z Athlonem AMD)

    Tak, jak doprowadziłem do sytuacji z GG czy
    HH -- mógłbym doprowadzić do sytuacji z CC.

    Brak snapów nie jest tożsamy z brakiem sytuacji pokazanej snapami.

    -=-

    WXP sięga plików rejestru ulokowanych poza partycję z literą 'C'.

    Być może to właśnie jest powodem moich niedawnych niepowodzeń
    ummieszczenia WXP obok 32W10 -- rozwiązanie to przyszło mi do
    mej głowy właśnnie w efekcie rozmów z Tobą; o problemie tym
    pisałem wcześniej:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e2de44d$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Dorzuciłem obok partycję WXP -- ruszyła, ale mam problemy po restarcie.

    Ruszyła i jako aktywna za sprawą boot.ini i spod 32W10 za sprawą BCD.
    Obydwa starty prowadziły do uniezdolnienia WXP...

    Tym razem chcę dorzucić WXP (choćby ten, spod którego teraz piszę)
    i skasować 32W10 na pierwszy start WXP, po czym 32W10 odkasować
    spod WXP. Być może wystarczy samo ukrycie (hidden) partycji
    z 32W10 na czas pierwszego startu WXP.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 119. Data: 2020-02-10 11:54:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e4113e1$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > Tryb graficzny/tekstowy dotyczy wszystkiego, także partycjonowania.

    Użyj choć jeden raz w swym życiu czegoś, co zachwalałeś, a co zowie się:
    AOMEI Partition Assistant

    obecnie chyba:
    AOMEI Partition Assistant Wersja Profesjonalna 8.4

    a wszystko stanie się jasne w kwestii wolnego miejsca przed partycją...

    Dobrze, że tylko parę. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 120. Data: 2020-02-10 23:28:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Trybun" 5e4113a7$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    > Gdy chcesz skopiować coś dużego (setki GB) z HDD na
    > HDD -- warto oba dyski wstawić w tę samą obudowę,
    > aby uniknąć problemu z brakiem łączności.

    Oraz jeśli jest możliwość - podpiąć albo do różnych kontrolerów (miały
    tak np. płyty Gigabyte serii P55M), albo do dwóch różnych kanałów
    kontrolera - wtedy transfer będzie szybszy.

    Ale można też spokojnie jechać na dwóch kompach z transmisją 1000Mb.

    Swego czasu najszybsze kopiowanie dysk-dysk (fizycznie, nie logicznie)
    uzyskiwałem na kontrolerze ATA66 i ATA100, łącząc je w lustro.
    Oczywiście nie można było pomylić dysku źródłowego z docelowym.

    Później już transfer z dysków na tyle przyśpieszył, że takie rozwiązanie
    straciło rację bytu. Szybciej jest kopiować logicznie. Wyjątki: "ogromne
    mnóstwo" małych plików (np Apache z wieloma robudowanymi witrynami) -
    ale też już raczej nie stosuje się kopiowania fizycznego.

    Jeszcze wyjaśnienie: kopiowało się dysk, jak znajomy wpadł z jakimś na
    chwilę i miał na nim trochę divixów albo innych gołych bab. Kopiowanie
    fizyczne trwało minuty, natomiast logiczne trwało by godziny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam