  • 61. Data: 2020-02-05 13:08:10
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    GPT jest znacznie bardziej bezpieczna.
    Podobno.
    Bo w odróżnieniu od MBR nie trzyma tego w jednym miejscu tak, że łatwo było
    uszkodzić.
    Idź z postępem :-)

    -----

  • 62. Data: 2020-02-05 13:09:09
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e39401b$0$521$6...@n...neostrada.pl

    > Ostatecznie udało się czy poległeś jak Pszemol?
    >
    > IMO SSD niewiele różni się od HDD podczas instalowania
    > systemu (poza sterownikami, czasem dostępu, transferem
    > itd.) skąd zatem problemy okołoinstalacyjne?

    Trudno pisać o jakiejś ostateczności,. Korzystam z ostatniej 10ki raptem
    kilka dni, i to ze jak na razie wszystko gra to nie można na to patrzeć
    w kategoriach ostatecznych.  No i z tym graniem to też też tak nie
    bardzo - przed momentem aktualizacja 10ki (pierwszy raz w historii)
    zakończyła sie błędem! Poprawki pobrane, następuje restart kompa -
    instalacja 60% i komunikat - 'nastąpił błąd aktualizacji , wycofywanie
    zainstalowanych komponentów, nie wyłączaj komputera", jeszcze jeden
    restart z podobnym komunikatem. Żeby było śmieszniej - sprawdzam
    aktualizację opcją Windows Update - komunikat - 'system jest aktualny".

  • 63. Data: 2020-02-05 13:09:26
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e39717c$0$511$6...@n...neostrada.pl

    > - dysk może mieć więcej niż 2 TB i więcej niż 4 partycje podstawowe
    >   [w pewnym sensie ma 0 podstawowych -- wszystkie są ,,logiczne'']
    >

    > - w razie padu kompa trudniej odczytać GPT na kompie z MBR
    >   (same partycje są takie same wewnątrz, więc odczytanie
    >   nie jest niemożliwe, ale jest lekko trudniejsze)
    >
    > - potrzebna jest dodatkowa partycja z bootem a zakładanie
    >   bootów bezpośrednio na partycje systemowe jest trudniejsze
    >   (tego nie potrafię -- używam EasyBCD) więc w razie padu
    >   tej dodatkowej partycji można mieć trudności pomimo tego,
> [...]

    Jeżeli to wszystko, to dla mnie skóra nie warta wyprawki.  Może w
    przyszłości, na dzień dzisiejszy - dziękuje, postoje.

  • 64. Data: 2020-02-05 13:09:58
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 04.02.2020 o 16:56, Animka pisze:

    > Możesz podać linka skąd pobrałeś?

    Ze strony Microsoftu, dział pobierania.

  • 65. Data: 2020-02-05 13:11:45
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e394063$0$521$6...@n...neostrada.pl

    > 32W10 ściągnąłem kiedyś, aby zainstalować na netbooku;
    > 64W10 nie ściągałem, więc wybory nie mam.
    >
    > 32W10 zainstalował się i na netbooku emachines, i na
    > notebooku F-S (na HDD) i chyba zaktualizował się do
    > najnowszej wersji na netbooku.

    W sumie zagadka jak to się dzieje - instaluję 10ke z oryginalnego
    nośnika zakupionego w sklepie. Poprawki aktualizacyjne ważą więcej niż
    sam system, a najnowsza wersja systemu wcale nie waży więcej niż ta
    sprzed kilku lat, z zerem poprawek do pobrania..

  • 66. Data: 2020-02-05 13:17:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakiś sterownik nie pasuje, może grafiki.
    Przyjrzyj się bardzo dokładnie, czy przy ponownej instalacji nie ma błyśnięcia
    czarnego ekranu (i resetu kompa).
    U mnie pomogło i poszło gdy podłączyłem zewnętrzny monitor po analogu (d-Sub).

    -----

  • 67. Data: 2020-02-05 13:54:00
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 05/02/2020 12:11, Trybun wrote:
> [...]
    > aktualizacyjne ważą więcej niż sam system, a najnowsza wersja systemu
    > wcale nie waży więcej niż ta sprzed kilku lat, z zerem poprawek do

    Eee, Ty tak poważnie? Poprawki zawierają przede wszystkim nowe,
    poprawione wersje już istniejących plików systemowych plus jakieś
    skrypty dopisujące coś do rejestru, mówiące systemowi, jaki plik
    systemowy ma zastąpić po restarcie nowym, wypakowanym gdzieś do tempa
    itd. W aktualnym systemie już są najnowsze pliki, te z poprawek, więc i
    rozmiar instalki za bardzo się nie zmienia.

    --
    MF

  • 68. Data: 2020-02-05 14:03:28
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 5 Feb 2020 13:07:22 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e3aaff8$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

    >No dobrze, mniej więcej juz wiadomo o co chodzi. Pytanie teraz jak sie
    >za to zabrać gdy przyjdzie czas na sformatowanie SSD i ustawianie go od
    >nowa? Są do tego jakieś programy?

    Upierdliwe i nie warte zachodu, wzrost wydajności nie jest jakoś specjalnien
    widoczny(raptem max 20% dla dysku, bez pomiarów stoperem tego nie zobaczysz).
    Zamiast formatowania dla ssd stosuje się Secure Erase lub Trim(z linuxa można to
    zrobić
    dla całego dysku blok za blokiem). Po tej operacji jest pewność, że dysk jest
    pusty(nie
    ma na nim śmieciowych danych).

    Trim całego dysku z Linuxa robisz za pomocą:
    http://man7.org/linux/man-pages/man8/blkdiscard.8.ht
    ml
    Secure Erase jest bardziej upierdliwe:
    https://www.thomas-krenn.com/pl/wiki/SSD_Secure_Eras
    Na szczęście można do tego użyć programu od producenta dysku.

    Następnie rozplanowujesz sobie partycje i partycjonujesz dysk wg tego schematu,
    zostawiając między partycjami wolne miejsce(4-8 GiB), te wolne miejsca będą pełnić
    rolę
    OP(można też będzie za ich pomocą powiększać jakieś partycje w miarę potrzeby).
    Do tej pory jakieś 30 minut roboty dla obeznanego z tematem.
    Teraz instalujesz wszystkie systemy(czasem będzie potrzeba zmiany bootującej
    partycji).
    Linux instalujesz na końcu, GRUB instalujewsz w MBR, reszta systemów zostanie
    automatycznie dodana do startowego menu Gruba.

  • 69. Data: 2020-02-05 14:06:17
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 5 Feb 2020 12:54:00 +0000
    doszła do mnie wiadomość <d...@k...wujka.mar
    cina>
    od MF <n...@n...noproblem.invalid> :

> [...]
    >itd. W aktualnym systemie już są najnowsze pliki, te z poprawek, więc i
    >rozmiar instalki za bardzo się nie zmienia.

    Zwykłe poprawki zajmują mało, ale podniesienie wersji z ,przykładowo, 1803 na 1903 to
    kilka gigabajtów.

  • 70. Data: 2020-02-05 14:34:54
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 5 Feb 2020 00:31:14 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e3a01d5$2$524$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Olaf Frikiov Skiorvensen" 2...@4...com

    >2 TB, nie 2 GB
    >4 podstawowe, nie 4 w ogóle

    Racja, myślałem o TiB a wpisałem GiB, co do partycji extended, to ich nie stosuję(to
    proszenie się o kłopoty).