  • 11. Data: 2017-05-20 02:17:22
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "marrgol" napisał:

    > Z menu Operations albo prawym myszem na partycji
    > i Advanced -> Set Active.

    Wielkie dzięki. Jest. Nie widziałem, bo sprawdzałem na aktywnej partycji i
    ta opcja była nieaktywna i słabo widoczna.

    Wielkie podziękowania i pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-05-22 15:49:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Leszek K." ofm76t$7n8$...@d...me

    > AOMEI Partition Assistant Standard Edition

    Jest za free?

  • 13. Data: 2017-05-22 15:52:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> 0...@g...co

    : Dodam ze aby usunąc aktywnosc jakby bardzo komus
    : zależało mozna przez stworzenie kolejnej partycji
    : (jesli jest wolne miejsce) jej aktywowanie i usunięcie.

    Nie można zaktywizować ;) kilku naraz?
    Paragony od jakiegoś czasu (od jakiejś
    wersji) tak czynią -- bez ostrzegania. :)
    Takoż z dezaktywizacją. ;)

    : Lub aktywowanie ostatniej partycji, jej usunięcie

    Dlaczego ostatniej?

    : i stworzenie na nowo. Ale to juz wersja dla tych co
    : lubią dreszczyk emocji (czasem różne narzedzia tworzą
    : partycje w różny sposób i można utracić dane z takiej
    : partycji).

    Ja kasuję i odkasowuję bezproblemowo.

    : Ale np. linuxowy cfdisk potrafi te flage przełączać tam i spowrotem.

    A jaki nie potrafi? Każdy partycjoner i każdy
    edytor dysku potrafi -- to raptem jedno miejsce...

    -=-

    Ja preferuję Paragony -- szukam chodzącego za free po W10. [W10=WA=WX?]

  • 14. Data: 2017-05-22 20:13:01
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 15:53:37 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:
> [...]
    > : zależało mozna przez stworzenie kolejnej partycji
    > : (jesli jest wolne miejsce) jej aktywowanie i usunięcie.

    Można. Ale zazwyczaj programy partycjonujące dbaja o to aby jednak wiecej niz jedna
    nie była aktywna.

    > Paragony od jakiegoś czasu (od jakiejś
    > wersji) tak czynią -- bez ostrzegania. :)
    > Takoż z dezaktywizacją. ;)
    >
    > : Lub aktywowanie ostatniej partycji, jej usunięcie
    >
    > Dlaczego ostatniej?

    Bo tak łatwiej. Znowu, taka jest specyfika programów do pratycjonowania.
    Edytorem dyskowym mozna zrobic jak sie chce.

> [...]
    > : lubią dreszczyk emocji (czasem różne narzedzia tworzą
    > : partycje w różny sposób i można utracić dane z takiej

    Oczywiście, bo to w sumie żadna magia ale czasem programy partycjonujące mają dodane
    pewne fanaberie i zrobienie partycji dla windowsa pod windowsem i dla windowsa pod
    starszym windowsem mimo że klikamy to samo to jednak wynik o pare sektorów inny.

    Ostatnio doszło ustawianie partycji tak aby zaczynała sie i kończyła odpowiednio aby
    dyski SSD sie tak szybko nie zuzywały.

    > : Ale np. linuxowy cfdisk potrafi te flage przełączać tam i spowrotem.
    >
    > A jaki nie potrafi? Każdy partycjoner i każdy
    > edytor dysku potrafi -- to raptem jedno miejsce...

    Pewnie kazdy potrafi ale jak widać nie kazdy potrafi sprawnie znaleźć taka opcje w
    interfejsie.

  • 15. Data: 2017-05-23 05:20:11
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał:

    > Edytorem dyskowym mozna zrobic jak sie chce.

    masz na mysli hexredytor poddyskowy? I wpisywanie w odpowiednie miejsce 80H?

    > Pewnie kazdy potrafi ale jak widać nie kazdy potrafi sprawnie znaleźć taka
    > opcje w interfejsie.

    I po to właśnie są grupy dyskusyjne i życzliwi respondenci.

    Pzdr

  • 16. Data: 2017-05-23 08:27:07
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 05:20:20 UTC+2 użytkownik Kamil napisał:

    > masz na mysli hexredytor poddyskowy? I wpisywanie w odpowiednie miejsce 80H?

    Tu akurat mialem na mysli edytowanie tablicy partycji takim edytorem bo nawet dosyc
    leciwy edytor z pakietu nortona (czasy 1995-1997 oidp) miał odpowiednie formatki do
    wpisywania danych i juz sobie transformował na bajty to co wpisałeś.

    Jak miałbys ochote to możesz uaktywnić wszystkie partycje, możesz sobie załozyc
    partycje na zakładkę albo z odstępem między nimi i tam sobie trzymać tajemne zapiski
    i takie tam...

    > I po to właśnie są grupy dyskusyjne i życzliwi respondenci.

    Ano po to. Moja uwaga tyczyła sie tego że programy dziś starają się mieć nieco wiedzy
    i ukrywają niektóre sprawy przed userem. Ja tych kombajnów nie uzywam bo mi zazwyczaj
    nie są potrzebne. Dlatego nie wiem gdzie danej opcji szukać. Ale wiem czy powinna tam
    byc w zależności od jej skomplikowania.

    U siebie stosuje proste schematy partycjonowania albo korzystam z LVM.

  • 17. Data: 2017-05-23 08:33:50
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 00:11:28 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

> [...]
    aby dyski SSD sie tak szybko nie zuzywały.

    > To żadna przeszkoda, bo partycjoner nie odkasowuje na oślep.

    Przeszkoda jest o tyle ze partycja załozona przez nowy soft będzie brac pod uwage
    wiele zalezności. Skasowanie starszym narzedziem partycje usunie zupełnie ok. Ale to
    starsze narzędzie załozy ją od nowa ale juz może zastosowac inna geometrie. W efekcie
    jesli miales na tej partycji filesystem skasowales partycje i zalozyles od nowa to
    filesystem nie będzie nadawał sie do uzytku i system operacyjny uzna że go tam nie
    ma.

    Załozyłem to milcząco bo takie deaktywowanie partycji nie przez narzędzie a przez
    taka operacje założenia i aktywacji innej partycji jest dosyc niespotykane i w
    związku z tym user chcialby zatrzymac dane na tej partycji która słuzyc będzie do
    takiego obejscia.

  • 18. Data: 2017-05-23 16:25:05
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:ofuqgu$l85$1@node1.news.atman.pl...

    > "Leszek K." ofm76t$7n8$...@d...me

    > Jest za free?

    Diskpart jest za free (tzn w kosztach systemu Windows).

    --
    marfi

  • 19. Data: 2017-05-24 01:39:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> 8...@g...co

[...]

    Było sporo (także przed latami dziewięćdziesiątymi) pakietów oferujących
    różne zabawy bezpośrednio na dysku. Ja akurat lubiłem (do takich zabaw)
    Nortona i (do pisania programów) Borlanda, ale pamiętam też konkurecję.
    Ludzie z mego otoczenia albo lubili naraz Nortona i Borlanda, albo
    naraz tychże nie lubili.

  • 20. Data: 2017-05-24 01:49:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> c...@g...co

    : Przeszkoda jest o tyle ze partycja załozona przez
    : nowy soft będzie brac pod uwage wiele zalezności.

    Co to 'nowy soft'?

    : Skasowanie starszym narzedziem partycje usunie zupełnie ok.

    I zostawi puste miejsce, które można nawet trochę ;) nadpisać
    bez tracenia skasowanej partycji i informacji w niej zawartych.

    Nie polecem takich zabaw userom poczatkującym -- zwłaszcza na
    nieistotnych ;) (czyli takich, które nie są zbakapowane) danych.

    : Ale to starsze narzędzie załozy ją od nowa ale juz
    : może zastosowac inna geometrie.

    Co to geometria? -- rzekome cylindry i powierzchnie talerzyków?

    : W efekcie jesli miales na tej partycji filesystem skasowales
    : partycje i zalozyles od nowa

    Nie piszemy o 'założeniu od nowa', ale o *odkasowaniu*
    partycjonerem (edytorem dysku raczej ;) nikt tutaj nie
    odkasowuje) skasowanej partycji. Akurat znam magików,
    którzy nie kalali się ;) partycjonerami, gdy chcieli
    odkasować skasowaną partycję, czy ustawić aktyność.

    Kiedyś takie zabawy należały do podstawowych.
    [teraz podstawą jest odnalezienie okienka,
    do którego wpisujemy ,,frazę'', by pogadać
    z wszechwiedzącym bogiem o imieniu Google]

    : to filesystem nie będzie nadawał sie do uzytku

    Bardzo często eksperymentuję z partycjami (ostatnio na
    maszynach wirtualnych -- teraz niemal wyłącznie na VB
    i VM) i wiem, że niekoniecznie jest tak, jak piszesz.
    Choć to niewiarygodne -- nawet częściowe nadpisanie
    skasowanej partycji nie musi oznaczać utraty informacji.

    Zwłaszcza nadpisanie FATalnej NTFSową itp., czy nadpisanie
    jakoś modyfikowanej zupełnie nową -- ta zmodyfikowana zwykle
    ma swe opisy (tablice partycji itp.) w nietypowych miejscach.

    Oczywiście nikomu nie proponuję tego rodzaju zabaw na tym,
    czego nie chce utracić -- zauważam, że w razie ,,czego''
    zazwyczaj warto próbować odzysku nawet wtedy, gdy na oko
    nie ma już szansy na łatwy odzysk.

    : i system operacyjny uzna że go tam nie ma.

    : Załozyłem to milcząco bo takie deaktywowanie partycji
    : nie przez narzędzie a przez taka operacje założenia
    : i aktywacji innej partycji jest dosyc niespotykane

    W wypadku Paragonów -- można mieć wiele aktywnych partycji
    na jednym dysku fizycznym i można nie mieć żadnej aktywnej.
    Wcześniejsze wersje ostrzegały zarówno o braku aktywnej,
    jak i wielu aktywnych -- w obu wypadkach start kompa
    z takiego dysku nie jest możliwy, co może skomplikować
    sytuację.

    : i w związku z tym user chcialby zatrzymac dane na tej
    : partycji która słuzyc będzie do takiego obejscia.

    Ja też.

    -=-

    Kasuję partycje bardzo często -- nie mam z odkasowywaniem żadnych problemów.
    IMO pod Windows nie ma obawy o pisanie poza partycjami, chyba że stosownymi
    edytorami dysku (których raczej nikt z Grupowiczów nie używa) i partycjonerami.

    Mogę śmiało napisać, że zabawy z partycjami należą do najbezpieczniejszych
    pod Windows. :) Dookoła masy błędów -- a partycje pracują najwyraźniej poprawnie.

    Przykładowo OE obcina mi :) zawartość DBXów bez podawania przyczyny. ;)
    Po odpaleniu OE na VB, wszystkie (opisane w Folders.dbx) DBXy mają nadal
    swe setki megabajtów -- ale są wewnatrz bez m@ili widocznych przez OE. :)

    - OE czyni tak wtedy, gdy chcę mieć DBX na fizycznym dysku pod VB.
    - Gdy chcę mieć te same DBXy na dysku emulowanym -- OK!

    Wszystko bez zmian, nawet te same pełne nazwy (czyli przykładowo --
    D:\abc\def\Ghi.DBX)
    a nieco ;) inne zachowanie OE. Od lat mam OE na VB bezproblwmowo, ale teraz pojawiło
    się
    nowe zachowanie... ;) Miałem też na innych wirtualnych maszynach -- bezproblwmowo...

    [IMO zabazwy z OE na wirtualnych maszynach są jak masturbacje -- dają zadowolenie,
    ale bezproduktywne]

    Natomiast z partycjami nie miewam problemów, o ile nie używam magicznych ;)
    partycjonerów.
    Przebudowuję (kiedyś naprawdę były geometrie, w tym także przeploty ;) itp.) M$owe
    partycje
    od dziesięcioleci -- bez problemów. Szczególnie ciekawe są defragmentacje -- które na
    oko ;)
    muszą dawać (choćby raz na sto operacji) kaszankę...

    Natomiast niespodziewane wyłączenia (zwykle powodowane zwiechami) kompa bywają
    smutne.
    Legendarną bezawaryjność NTFSów należy włożyć pomiędzy bajki.