  • 111. Data: 2016-10-01 07:18:04
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 15:10:07 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > Na przykład w jakich zastosowaniach jest to niewygodne? I dlaczego?

    Za dużo. Java ma to lepiej.

  • 112. Data: 2016-10-01 08:17:13
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 14:58:26 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > Bo, jak wiemy, 9 kobiet urodzi dziecko w miesiąc.

    Każdy psychoanalityk ucieszyłby się z tej odpowiedzi.
    Jednak technicznie biorąc: 9 kobiet w odpowiednim wieku itd. może
    urodzić 10 dzieci w ciągu roku (bo bliźnięta). Nie zdarzyło się
    jeszcze aby kobieta urodziła ośmioraczki.

    Milion linii kodu źródłowego to dużo. Są dwie możliwości.

    Albo nikt nie chce niczego zmieniać, ale zatrudnia się dwóch-trzech
    ludzi na wszelki wypadek. Gdyby coś trzeba było (np. zmiana w
    podatkach, usuwanie drobnych błędów, cokolwiek) to ktoś jest. Na
    codzień mają ulepszać, a od święta są polisą że ktoś się na tym zna.

    Albo celem nie jest napisanie programu w sensownym czasie i w
    sensowny sposób, nie ma konkurencji, brak trzeźwego spojrzenia na
    własne możliwości i brak funduszy/inwestora na zatrudnienie
    kogokolwiek z zewnątrz. Programiści tkwią w przestarzałym
    oprogramowaniu (Delphi), brak czasu na szkolenia (i urlopy), o
    inżynierii oprogramowania ktoś coś słyszał, ale i tak wiadomo że
    lepszy program to taki który ma więcej linijek.

  • 113. Data: 2016-10-01 08:33:31
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 23:59:59 +0200, Kviat <null> wrote:
    > Uwielbiam teoretyków.

    Doceniam praktyków: przez 20 lat potrafią partaczyć wymianę jednej
    żarówki. Ale przecież za coś trzeba żyć, nieprawdaż?

    > Jakbyś zatrudnił 4000 ludzi to w pięć minut miałbyś

    Aby napisać Helloworda wystarczy jeden człowiek.

    No popatrz, dlaczego taki CD-Projekt zatrudnił do produkcji kilkuset
    ludzi?

    No ale ty ze szwagrem potraficie napisać milion linii kodu w miesiąc.
    No może trzy razy dłużej.

  • 114. Data: 2016-10-01 08:54:17
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 01 Oct 2016 08:33:31 +0200, slawek wrote:

> [...]
    > ludzi?
    >
    > No ale ty ze szwagrem potraficie napisać milion linii kodu w miesiąc.

    Jesteś kolo żenujący, naprawdę... pisz sobie te całki na pińcet linijeczek
    w Lispie, Fortanie czy innym akademickim języku, ale nie pouczaj ludzi,
    którzy zarabiają nażycie pisząc soft a którym nie płaci uczelnia za sam
    fakt bycia na etacie. Nie masz pojęcia o pisaniu rozległego softu, za to
    masz masę cennych, mądrych i nikomu nie przydatnych uwag.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 115. Data: 2016-10-01 09:16:35
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 30 Sep 2016 14:11:36 -0700 (PDT), g...@g...com wrote:

    > No to szacunek.
    > A masz jakieś konto na githubie, żebym mógł to zobaczyć?
    > Czy nie możesz mieć, bo pracujesz tylko nad tajnymi projektami?

    Teoretycy gawędziarze nie mogą nic pokazać, bo ich siłą nie są konkrety
    tylko znokautowanie przeciwnika pozornie logicznymi argumentami. Nazwałbym
    to retoryką sofizmatyczną ;-)

    > Dzięki. Zapytam w pracy, czy nie możemy przepisać całego systemu na Pythona ;]

    Za tydzień poradzi Ci Perla, gdy się okaże, że masz jakieś operacje na
    łancuchach tekstowych, więc się tak nie rwij ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 116. Data: 2016-10-01 09:17:38
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Oct 2016 08:54:17 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    >... pisz sobie te całki na pińcet linijeczek
    > w Lispie, Fortanie czy innym akademickim języku

    Gdyby nie te całki, to byś sobie kamyczki w abaku programował.

    No i coś ci się, kotek, zapomniało: Pascal to akademicki język,
    politechnika w Zurich.

  • 117. Data: 2016-10-01 10:07:33
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 01 Oct 2016 09:17:38 +0200, slawek wrote:

    > Gdyby nie te całki, to byś sobie kamyczki w abaku programował.

    Oczywiście, że tak. Ja to wiem, nie ja tu mam problem z pychą.

    > No i coś ci się, kotek, zapomniało: Pascal to akademicki język,
    > politechnika w Zurich.

    Średniowieczny Pascal może tak, ale teraz to język produkcyjny kotek:

    http://delphi.wikia.com/wiki/Good_Quality_Applicatio
    ns_Built_With_Delphi

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 118. Data: 2016-10-01 10:39:21
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 1 października 2016 08:17:16 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

> [...]
    > urodzić 10 dzieci w ciągu roku (bo bliźnięta). Nie zdarzyło się
    > jeszcze aby kobieta urodziła ośmioraczki.

    Co nieszczególnie pomaga jeśli potrzebujesz jednego dzieka.

    > Milion linii kodu źródłowego to dużo. Są dwie możliwości.

    Owszem, milion linii kodu to dużo. Dużo za dużo, żeby na podstawie
    tej informacji wyciągnąć wniosek, że są tylko dwie możliwości.
    Zwłaszcza jeżeli nie widziało się systemu, o którym się mówi,
    i nie wie się nawet, do czego ten system służy.

> [...]
    > inżynierii oprogramowania ktoś coś słyszał, ale i tak wiadomo że
    > lepszy program to taki który ma więcej linijek.

    Z tych rzeczy może brak urlopów brzmi niepokojąco, jednak
    może wynikać z różnych czynników. Na przykład, jeżeli ktoś
    jest szefem mającym silne poczucie odpowiedzialności za swój
    zespół i produkt.

    I nie wiem na jakiej podstawie wyciągnąłeś wniosek, że Delphi
    jest przestarzałe.

    Ale muszę przyznać, że -- choć upraszczasz tu i ówdzie -- Twoje
    analizy są imponujące. Widać, że nie jesteś jakimś małolatem,
    który chce zaimponować kolegom z usenetu, tylko naprawdę masz
    dużo doświadczenia w realizacji profesjonalnych projektów.
    Może masz jakąś firmę konsultingową? Myślę, że wiele osób tu
    obecnych mogłoby naprawdę poprawić swoje życie, korzystając
    z Twoich usług.

  • 119. Data: 2016-10-01 10:54:58
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 1 października 2016 09:16:37 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > Teoretycy gawędziarze nie mogą nic pokazać, bo ich siłą nie są konkrety
    > tylko znokautowanie przeciwnika pozornie logicznymi argumentami. Nazwałbym
    > to retoryką sofizmatyczną ;-)

    Przyznam, że w moim umyśle zostało zasiane ziarno niepewności.
    Z jednej strony, jak czytam gościa, który mówi coś o "gimbazie"
    (ergo sam jest raczej z rocznika, który kończył gimnazium) i opowiada,
    jak to "ćwierć wieku temu programował w Pascalu na kartach perforowanych",
    to sobie myślę, że chyba musiał mocno nadinterpretowywać
    swoje sranie do pieluchy. Ale owszem, oprócz rozbawienia zdarzają
    mi się momenty poirytowania, kiedy ów jegomość udaje, że nie widzi
    rzeczy, na które niewygodnie by mu było odpowiedzieć.

    Z drugiej strony momentami ciężko mi uwierzyć, że to jest prawdziwa
    osoba, i moja irytacja momentalnie zmienia się wówczas w podziw dla autora
    bota, który tak dobrze sobie radzi z przetwarzaniem otrzymanych
    informacji, i jeszcze dodatkowo posiada umiejętność wywoływania
    tak silnych emocji u ludzi. (A że bot nie dysponuje żadnymi rzeczowymi
    informacjami, tylko wypowiada różne ogólniki bez poparcia w doświadczeniu,
    to chyba normalne)

  • 120. Data: 2016-10-01 11:32:03
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 1 Oct 2016 01:54:58 -0700 (PDT), g...@g...com wrote:

> [...]
    > tak silnych emocji u ludzi. (A że bot nie dysponuje żadnymi rzeczowymi
    > informacjami, tylko wypowiada różne ogólniki bez poparcia w doświadczeniu,

    O bocie nie pomyślałem, ale w sumie jeśli tak na to spojrzeć to robi się
    dużo jaśniej, jego wywody często sprawiają wrażenie wyrwanych z kontekstu
    lub uparcie podążających w jednym kierunku, mimo, że po drodze dostaje
    informacje, które przeczą temu kierunkowi :-)
    No ale co począć, slawek to taki folklor tej grupy chyba.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka