  • 101. Data: 2016-09-30 22:50:54
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 30 września 2016 22:37:44 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > Sprawdź, czy da się w C# wywołać Win API, patrz PInvoke. Win API ma
    > obsługę portu szeregowego.
    >
    > Poszukaj jak to się robi np. w Asemblerze lub C i zlinkuj lub
    > przepisz na C#. Była cała książka o RS232c, nawet gdzieś ją mam.

    To tak jak ja Twoje dobre rady.
    Nie mam ambicji użerać się z tępym środowiskiem ani korporacją,
    w której programiści nie potrafią odróżnić wątku od callbacka.

    Jeżeli dla Ciebie to fajna zabawa, proszę bardzo, ale ja niestety
    mam ciekawsze i pilniejsze rzeczy do zrobienia.

  • 102. Data: 2016-09-30 22:52:35
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 30 września 2016 22:44:07 UTC+2 użytkownik slawek napisał:
    > On Fri, 30 Sep 2016 22:14:40 +0200, wloochacz
    >
    > Tak. To jest moja opinia. Po pół roku prób okazało się że C# jest
    > lepsze niż C++/CLR.

    Ale przecież C# też działa na CLR
    T_T

  • 103. Data: 2016-09-30 22:53:29
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-09-30 o 22:21, slawek pisze:

    > Zadałem kilka konkretnych pytań. Zero odpowiedzi. Więc niczego nie
    > zakładam a priori, lecz wyciągam wnioski a prosteriori.

    Ale że co? Ma się tłumaczyć, że nie bierze środków halucynogennych?
    Chyba jesteś nowy na grupach dyskusyjnych dotyczących programowania,
    skoro nie bardzo znasz aktywność wloochacza...

    > Bardzo często spotykam ludzi, którzy przechwalają się swoimi
    > umiejętnościami. Gdy przychodzi do konkretów okazuje się że nie są wiele
    > warci.

    Dobra. To pochwal się swoimi konkretami.

    1. Ile z tego sam napisałeś (stworzyłeś, nie przepisaleś)?
    2. Ile czasu ci to zajęło?
    3. Jaka cześć tego to copy-paste? Tzn. ile linijek się powtarza?
    4. Czy jesteś pewien, że używając innego języka nie osiagnąłbyś celu
    mniejszym kosztem?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 104. Data: 2016-09-30 23:04:10
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 13:12:44 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > Ty w ogóle kiedykolwiek coś robiłeś na komputerze

    Na przykład: działający program do transmisji przez RS232 i takie
    tam. Aby było śmieszniej: w Pascalu. TPW 1.0, MS Windows 3.1. Nawet
    rysował krzywą Gaussa na bieżąco.

    BTW w Pythonie obsługa com-a jest boleśnie prosta: import, otwarcie,
    zamknięcie. Trzy linijki. No i oczywiście komunikacja. Poszukaj w
    Google.

  • 105. Data: 2016-09-30 23:11:36
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 30 września 2016 23:04:11 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > Na przykład: działający program do transmisji przez RS232 i takie
    > tam. Aby było śmieszniej: w Pascalu. TPW 1.0, MS Windows 3.1. Nawet
    > rysował krzywą Gaussa na bieżąco.

    No to szacunek.
    A masz jakieś konto na githubie, żebym mógł to zobaczyć?
    Czy nie możesz mieć, bo pracujesz tylko nad tajnymi projektami?

    > BTW w Pythonie obsługa com-a jest boleśnie prosta: import, otwarcie,
    > zamknięcie. Trzy linijki. No i oczywiście komunikacja. Poszukaj w
    > Google.

    Dzięki. Zapytam w pracy, czy nie możemy przepisać całego systemu na Pythona ;]

  • 106. Data: 2016-09-30 23:50:56
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 22:34:44 +0200, wloochacz
    <w...@n...spam.gmail.com> wrote:
    > Wszystko; oczywiście nie wszystko sam, bo zazwyczaj (ale nie
    zawsze,
    > bywało i tak że przez kilka lat rozwijałem to sam) pracuję w dwu
    lub
    > trzyosobowym zespole wliczając mnie. Był czas (prawie 3 lata), że
    > pracowało przy tym i 4 osoby pełną parą.
    > W tej chwili pracujemy w zespole 2+1, tj. jeden czasem coś tam
    skrobnie,
    > jak ma czas a dwoje ful-time...

    Czyli de facto twój wkład był 25%. Jeżeli nie jedna siódma. Czyli z
    miliona robi się ćwierć.

    > Projekt restartowałem prawie 5 lat temu, ale nie wszystko
    wyrzuciłem do

    Czyli nie 1 milion przez 10 lat, ale ćwierć miliona przez pięć lat.

    > Kodu biznesowego sensu stricte jest w sumie niewiele, oczywiście w
    > stosunku do całości.

    Niewiele, czyli mniej niż połowa. To daje nie 400 LOC, ale zaledwie
    100 LOC dziennie.

    > Bo chciałem i mogłem.

    Tu plączesz się w zeznaniach: raz piszesz że sam, s raz że jednak w
    samoczwart. Ok. Może pomysł był twój. Ale realizacja już nie: było
    kilku ludzi.

    > Nie pamiętam kiedy byłem na wakacjach.
    > A nie, pamiętam - nigdy na dłuższych niż tydzień, a i to raz na
    kilka lat.

    Kiepska organizacja pracy. Tak się nie da. Albo za mało ludzi, albo
    zła metodyka, albo Delphi jest nie aż tak wspaniałe jak ci się
    wydaje.

    Dlaczego zamiast bawić się w klepacza kodu nie jesteś
    architektem/menagerem projektu?

    Bez przesady. Ale jeżeli kogoś stać na zatrudnienie czterech ludzi
    przez 5 lat, to stać go na zatrudnienie 40 ludzi na pół roku. I
    produkt jest wtedy o ponad cztery lata wcześniej na rynku.

  • 107. Data: 2016-09-30 23:57:30
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 13:52:35 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > Ale przecież C# też działa na CLR

    Jest jednak bardziej ogarnięte niż C++/CLR.

    W tym ostatnim masz np. obiekty utworzone przez new i obiekty
    utworzone przez gcnew i obiekty na stosie. Już sam to jest ździebko
    niewygodne.

  • 108. Data: 2016-09-30 23:58:26
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 30 września 2016 23:50:58 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > Bez przesady. Ale jeżeli kogoś stać na zatrudnienie czterech ludzi
    > przez 5 lat, to stać go na zatrudnienie 40 ludzi na pół roku. I
    > produkt jest wtedy o ponad cztery lata wcześniej na rynku.

    Bo, jak wiemy, 9 kobiet urodzi dziecko w miesiąc.

  • 109. Data: 2016-09-30 23:59:59
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-09-30 o 23:50, slawek pisze:
> [...]
    > 5 lat, to stać go na zatrudnienie 40 ludzi na pół roku. I produkt jest
    > wtedy o ponad cztery lata wcześniej na rynku.

    Uwielbiam teoretyków.
    Prowadziłeś kiedyś własny biznes? Zatrudniałeś ludzi?
    Jakbyś zatrudnił 4000 ludzi to w pięć minut miałbyś program. Genialne.
    Dlaczego wcześniej na to nie wpadłem?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 110. Data: 2016-10-01 00:10:07
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 30 września 2016 23:57:31 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > Jest jednak bardziej ogarnięte niż C++/CLR.
    >
    > W tym ostatnim masz np. obiekty utworzone przez new i obiekty
    > utworzone przez gcnew i obiekty na stosie. Już sam to jest ździebko
    > niewygodne.

    Na przykład w jakich zastosowaniach jest to niewygodne? I dlaczego?