  • 181. Data: 2016-10-13 22:13:17
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-13 21:52, re wrote:
    > A kogo to obchodzi?
    > Wszystkich poza Tobą ?

    Nie sądzę.

    > Współczesny Pascal nazywa się Delphi i nic nie ma wspólnego z Pascalem i
    > nie o nim tu mowa.
    > Mówisz, że lepiej wiesz o czym piszę ?

    Piszesz o Współczesnym Pascalu. Nie ma takiego języka w przyrodzie. Są
    skamieliny Pascala, kilka miernych implementacji Pascalów obiektowych o
    których świat zapomniał i Delphi. Pascal współcześnie nie istnieje
    podobnie jak nie nazywa się C++ odmianą BCPL choć mają gdzieś w mroku
    dziejów koneksje. Delphi owszem istnieje. To inny język, choć przyznaje
    że obecnie do nauczania czegokolwiek nadaje się równie dobrze jak
    Pascal. Tu hint dla czepialskich: równie dobrze oznacza źle.

  • 182. Data: 2016-10-14 06:51:05
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Oct 2016 19:15:28 +0200, "re" <r...@r...invalid> wrote:
    > Puknij się w głowę. Gówno zrobisz. Ludzie tu programują w różnych
    językach
    > prawdziwe programy a Ty jakieś pierdoły wypisujesz bez sensu.

    To zobacz sobie www.draw.io - program podobny do Visio czy Dia, ale
    cały w tym niby głupim Javascript.

  • 183. Data: 2016-10-16 15:22:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "slawek"

> [...]
    językach
    > prawdziwe programy a Ty jakieś pierdoły wypisujesz bez sensu.

    ---
    Nic tylko płakać

  • 184. Data: 2016-10-19 21:05:48
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 26 Sep 2016 15:57:54 +0200, slawek wrote:

    > Skąd więc OBECNA popularność Pascala jako np. języka obowiązkowego
    > dla techników-informatyków itp.?!

    Jeszcze taka ciekawostka:

    https://ultibo.org

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 185. Data: 2016-10-21 16:17:05
    Od: krolikbest <k...@w...pl>

    Użyłem do chociażby tego
    https://www.youtube.com/watch?v=0qiz8s-oNNM

    i używam do wielu innych projektów. Moim skromnym zdaniem czy do budowy
    używam młotka czerwonego lub zielonego nie ma kompletnie znaczenia.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 186. Data: 2016-10-22 08:04:37
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Oct 2016 16:17:05 +0200, krolikbest <k...@w...pl>
    wrote:
    > i używam do wielu innych projektów. Moim skromnym zdaniem czy do
    budowy
    > używam młotka czerwonego lub zielonego nie ma kompletnie znaczenia.

    Niby tak. Ale czy teraz używa się młotka? Większość rzeczy wokół nas
    wydaje się nie potrzebować młotka do swojego istnienia.

    Czerwony czy zielony... Pascal czy Cobol...?!

    Używanie Pascala do czegoś - jak dla mnie - to tak jak nitowanie
    karoserii zamiast zgrzewania i klejenia.

    W dodatku z C można bezproblemowo przejść do C++ i względnie łatwo C#
    oraz Javę. Delphi? Raczej przeniesienie projektu do Ady nie będzie.

  • 187. Data: 2016-10-22 10:05:19
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 22 października 2016 08:04:40 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > budowy
    >

    > Niby tak. Ale czy teraz używa się młotka? Większość rzeczy wokół nas
    > wydaje się nie potrzebować młotka do swojego istnienia.

    Jeżeli nie zrozumiałeś metafory, chodziło w niej o to, że nie jest
    ważne, jakich narzędzi używasz, o ile te narzędzie pomagają ci osiągnąć
    cele, które przed sobą stawiasz.

    > Czerwony czy zielony... Pascal czy Cobol...?!
    >
    > Używanie Pascala do czegoś - jak dla mnie - to tak jak nitowanie
    > karoserii zamiast zgrzewania i klejenia.

    Mógłbyś to wyjaśnić? Bo w istocie nie wydaje się, żeby istniały
    jakieś większe różnice między używaniem Pascala a używaniem C.
    (A jeżeli formaty plików obiektowych są kompatybilne, to różnica
    już w ogóle staje się żadna)

    > W dodatku z C można bezproblemowo przejść do C++ i względnie łatwo C#
    > oraz Javę. Delphi? Raczej przeniesienie projektu do Ady nie będzie.

    Przeniesienie projektu z C do C# albo Javy jest mniej więcej tak samo
    łatwe (czy też trudne), jak do Delphi, i dużo trudniejsze, niż do Pascala.

    W przypadku C i Pascala sprawa jest zasadniczo trywialna, bo to są
    trochę inne ubranka dla tych samych koncepcji. (Jak wpiszesz w google
    "C to Pascal converter" albo na odwrót, to Ci wyskoczy z milion projektów)

  • 188. Data: 2016-10-22 10:14:49
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 22 Oct 2016 08:04:37 +0200, slawek wrote:

    > W dodatku z C można bezproblemowo przejść do C++ i względnie łatwo C#
    > oraz Javę. Delphi? Raczej przeniesienie projektu do Ady nie będzie.

    Bardziej Ci się wydaje niż wiesz. To, że C i C# są klamerkowe niczego nie
    ułatwia, łatwiej zmienić begin na { niż pewną filozofię, która stoi za
    całym środowiskiem. A tu akurat Delphi wygrywa. C# został zaprojektowany na
    bazie doświadczeń z Delphi, oba języki i środowiska projektował ten sam
    człowiek. Przejście z Delphi na C# jest dość naturalne i płynne.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 189. Data: 2016-10-22 13:55:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-22 10:05, g...@g...com wrote:
    > Jeżeli nie zrozumiałeś metafory, chodziło w niej o to, że nie jest
    > ważne, jakich narzędzi używasz, o ile te narzędzie pomagają ci osiągnąć
    > cele, które przed sobą stawiasz.

    To typowy bełkot marketoidów. W progrmowaniu dużych apliakcji cele są
    zbyt odległe aby móc je osiągnąć. De facto jesteś w bezustannej gonitwie
    za celami. Jesli nie masz narzedzia które jest elastyczne - przegrywasz.
    Chyba że chodzi o nastepny program do wydruku faktur. Wtedy puste hasła
    marketoidów są jak najbardziej na miejscu.

    > Mógłbyś to wyjaśnić? Bo w istocie nie wydaje się, żeby istniały
    > jakieś większe różnice między używaniem Pascala a używaniem C.

    Porownałeś dwa języki uzywane podczas ostatniego zlodowacenia. Tak,
    miedzy nimi nie ma różnicy. Nic z tego nie wynika.

  • 190. Data: 2016-10-22 17:39:46
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 22 października 2016 13:56:26 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

> [...]
    > Chyba że chodzi o nastepny program do wydruku faktur. Wtedy puste hasła
    > marketoidów są jak najbardziej na miejscu.

    Teraz to chyba ja nie zrozumiałem sensu Twojej wypowiedzi.

    Oczywiście, jeżeli Twoje narzędzia nie są w stanie podołać
    celom, które sobie stawiasz, to warto poszukać lepszych
    narzędzi. To chyba jasne. Ale nie mam pojęcia, jak ma się
    to mieć do "marketoidów".

    > Porownałeś dwa języki uzywane podczas ostatniego zlodowacenia. Tak,
    > miedzy nimi nie ma różnicy. Nic z tego nie wynika.

    Otóż to. Nic a nic nie wynika z dyskusji o wyższości jednych
    języków programowania nad innymi. Można się ewentualnie zastanawiać
    nad doborem danego języka do ograniczeń nakładanych na poszczególne
    projekty. Można też mieć swoje preferencje. De gustibus non est
    disputandum.