  • 91. Data: 2016-09-30 21:51:17
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 20:57:15 +0200, Kviat <null> wrote:

    https://jonlennartaasenden.wordpress.com/2014/11/06/
    famous-software-mad
    e-with-delphi/

    Nero. Ok. Co prawda jest tuzin takich, ale swego czasu popularny.
    (Chyba Niemcy lubią Delphi.)

    Age of Wonders. Szału nie ma. Zwłaszcza jeżeli to jedynka. Jagged
    Aliance 2 jest w C++ (a raczej w C, ale kompilowanym jako C++), Civ4
    to Python, Unity jest jakieś takie C#. Gry pisano chyba we wszystkim.
    Perl, Lua, JavaScript, asembler.

    > http://www.nasa.gov/mission_pages/SOFIA/index.html

    Ale raczej nie awionika, a tylko akwizycja danych (embeded i tak w C)
    i jakaś ich oglądałka. Takie rzeczy teraz robi się np. w Pythonie z
    Matplotlib.

  • 92. Data: 2016-09-30 22:01:36
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-09-30 o 21:51, slawek pisze:
> [...]
    famous-software-mad
    > e-with-delphi/
    >
    > Nero. Ok. Co prawda jest tuzin takich, ale swego czasu popularny. (Chyba

    To żeś przykład wybrał... gra... gdzie od średniowiecza wiadomo, że do
    pisania gier Delphi to raczej średni pomysł.

    To może podaj jakieś warunki brzegowe, które by Cię zadowoliły czy
    zaimponowały... czy coś...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 93. Data: 2016-09-30 22:12:44
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 30 września 2016 19:36:11 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > A na to jakoś nie trafiłem. Może da się obejść np. robiąc własną?

    No, to jak zrobisz to wklej proszę linka na githabie czy gdzieś,
    bo by mi się przydało.

    Ty w ogóle kiedykolwiek coś robiłeś na komputerze innego niż
    przechwalanie się że umiesz przepisać informacje z wikipedii
    na grupę dyskusyjną?

  • 94. Data: 2016-09-30 22:14:40
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2016-09-30 o 19:33, slawek pisze:

    > CLR strasznie sy...iaste jest.
    Bo Ty tak twierdzisz?

    --
    wloochacz

  • 95. Data: 2016-09-30 22:21:32
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 21:44:14 +0200, Kviat <null> wrote:
    > Nie znasz człowieka i z góry zakładasz,
    > że konfabuluje.

    Zadałem kilka konkretnych pytań. Zero odpowiedzi. Więc niczego nie
    zakładam a priori, lecz wyciągam wnioski a prosteriori.

    Bardzo często spotykam ludzi, którzy przechwalają się swoimi
    umiejętnościami. Gdy przychodzi do konkretów okazuje się że nie są
    wiele warci. Dla przykładu: "informatyk" nie potrafiący w Javie,
    którą rzekomo perfekcyjnie opanował, przeczytać liczby całkowitej
    zapisanej heksadecymalnie.

  • 96. Data: 2016-09-30 22:26:27
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 22:01:36 +0200, Kviat <null> wrote:
    > To może podaj jakieś warunki brzegowe, które by

    Już podałem. Trzeba było czytać.

  • 97. Data: 2016-09-30 22:34:24
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2016-09-30 o 19:50, slawek pisze:

    > Nie było. Ale miło że jest.

    > No cóż, ja pisałem programy w Pascalu trochę wcześniej. Ale zmartwię
    > cię: od ponad dekady jest Ada.
    No i co z tego, że jest?
    Niech sobie będzie na zdrowie, nie będę jej używał bo jest.

    --
    wloochacz

  • 98. Data: 2016-09-30 22:34:44
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2016-09-30 o 20:15, slawek pisze:
    > 1 mln
    >
    > 1. Ile z tego sam napisałeś (stworzyłeś, nie przepisaleś)?
    Wszystko; oczywiście nie wszystko sam, bo zazwyczaj (ale nie zawsze,
    bywało i tak że przez kilka lat rozwijałem to sam) pracuję w dwu lub
    trzyosobowym zespole wliczając mnie. Był czas (prawie 3 lata), że
    pracowało przy tym i 4 osoby pełną parą.
    W tej chwili pracujemy w zespole 2+1, tj. jeden czasem coś tam skrobnie,
    jak ma czas a dwoje ful-time...

    > 2. Ile czasu ci to zajęło?
    Hmm... ciężko powiedzieć.
    Projekt restartowałem prawie 5 lat temu, ale nie wszystko wyrzuciłem do
    kosza, bo nie wszystko tego wymagało.
    Część rozwiązań (dziś nazwałbym to to proof-of-concept) powstało w
    okolicach roku 2005.

    > 3. Jaka cześć tego to copy-paste? Tzn. ile linijek się powtarza?
    Trudne pytanie...
    Generalnie większość czasu zajęło pisanie frameworka na własne potrzeby.
    Na jego potrzeby powstało bardzo dużo kodu.
    Ten twór z definicji ma automatyzować to, co automatyzować się da i ma
    to sens. Druga noga, to eliminacja copypasteryzmu. A więc DI, IoC, SOLID
    i inne takie duperele zwane "wzorcami".
    Słyszałeś może, tylko na pewno twierdzisz, ze ich nie da się stosować w
    Pascalu...
    Trzecia część to metadane, które opisują system i jego konfigurację.

    Kodu biznesowego sensu stricte jest w sumie niewiele, oczywiście w
    stosunku do całości.

    Tak więc ile kodu się powtarza? No idea, ale na pewno nie więcej jak
    kilka procent.
    Może inaczej - znam cały kod nieźle, na tyle nieźle że orientuje się co
    gdzie jest i jak działa (bo oczywiście nie wszystko wyszło przez moje
    paluchy). I nie potrafię znaleźć miejsca, gdzie coś się powtarza.

    A wszystko po to, bo jestem leniwy, ale chyba najbardziej nienawidzę się
    powtarzać. Robienie tego samego, tylko w innym kontekście jest czymś, co
    doprowadza mnie do szewskiej pasji. A więc kombinuję jak koń pod górę,
    aby się nie powtarzać.

    Poza tym, znam większe projekty pisane w Delphi lub w FPC od mojego. W
    PL są napisane. I nie, nie będę pisał kto, co i dlaczego.
    Darek (i pewnie Adam) na pewno to czyta, ale oni są poważni ludzie i
    raczej na pewno nie będą się wdawać w bezsensowne pyskówki.

    > 4. Czy jesteś pewien, że używając innego języka nie osiagnąłbyś celu
    > mniejszym kosztem?
    Tak i nie.
    Tak, bo znam możliwości innych języków i paru rzeczy mi w Delphi
    brakuje. Ale nie tyle w Delphi, co dla Delphi.
    Nie, bo Delphi znam nieźle, a na pewno najlepiej ze wszystkiego co znam.
    Ergo - mam głęboko w dupie, że coś lepsze bo jest lepsze. Dla mnie
    lepsze jest to, czym efektywniej się posługuję.
    A najefektywniej posługuję się Delphi.

    > 5. Wreszcie: dlaczego za 1 milion LOC musiałeś zabrać się sam?
    Bo chciałem i mogłem.

    > Czy dlatego że Pascal nie nadaje się do pracy zespołowej?
    Bzdura.
    W sumie dlaczego miałby się nie nadawać?

    > Nota bene, milion LOC przez 10 lat to 100 tysięcy rocznie, czyli około
    > 10 tysięcy miesięcznie (wakacje, część już napisanego trzeba skasować).
    Nie pamiętam kiedy byłem na wakacjach.
    A nie, pamiętam - nigdy na dłuższych niż tydzień, a i to raz na kilka lat.

    > To daje 300 do 400 dziennie. Napisać. Zdebugować. Udokumentować.
    > Osiągalne. Ale jeżeli: to bardzo prymitywny kod;
    Oczywiście, pewnie masz rację.
    Natomiast ja mam inne obserwacje - kod dla mnie jest na tyle niezły, że
    potrafię zmieniać coś w jednym miejscu nie dotykanym latami i niczego
    nie popsuć.
    Lub odwrotnie - dopisać te kolejne 1K LoC i uzyskać poważną wartość
    dodaną do całego systemu, która z nim współpracuje a nie jest dopchana
    kolanem i związana drutem.

    > stać nas na czekanie 10
    > lat na wejście na rynek (a to oznacza dwie trzy generacje hardware, OS i
    > całej reszty). A jeszcze trochę czasu potrzeba na architekturę i
    > administrację (choćby backup).
    Jak pisałem - chciałem i mogłem.

    > Więc albo konfabulujesz, albo napisz więcej konkretów.
    Niczego nie muszę nikomu udowadniać.
    Ja już mam wyrobioną opinię na Twój temat, a Ty na pewno wiesz, że
    konfabuluję.
    No i spoko.

    --
    wloochacz

  • 99. Data: 2016-09-30 22:37:43
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 13:12:44 -0700 (PDT), g...@g...com
    wrote:
    > No, to jak zrobisz to wklej proszę linka na githabie czy gdzieś,
    > bo by mi się przydało.

    Sprawdź, czy da się w C# wywołać Win API, patrz PInvoke. Win API ma
    obsługę portu szeregowego.

    Poszukaj jak to się robi np. w Asemblerze lub C i zlinkuj lub
    przepisz na C#. Była cała książka o RS232c, nawet gdzieś ją mam.

    Zrób to w Javie i wywołuj przez J4ini.

    Opcja zero: napisz do MS, mi odpowiedzieli. Że po roku i że trochę w
    stylu "not a bug". Ale odpowiedzieli.

  • 100. Data: 2016-09-30 22:43:40
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2016 22:14:40 +0200, wloochacz
    <w...@n...spam.gmail.com> wrote:
    > Bo Ty tak twierdzisz?

    Tak. To jest moja opinia. Po pół roku prób okazało się że C# jest
    lepsze niż C++/CLR.

    Oczywiście możesz mieć własne zdanie.