  • 11. Data: 2010-12-26 20:35:55
    Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
    Od: Marcin <e...@o...pl>

    W dniu 2010-12-26 20:33, Czarek Daniluk pisze:

    > Jak jeździsz głównie po mieście po 6km to kup sobie jakieś CC ;)
    >
    > Pozdrawiam !
    Nie no bez przesady ;-) lubię "komfort" i lubię diesle :-)

  • 12. Data: 2010-12-26 20:49:35
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:25:23 +0100, Marcin napisał(a):

    > ale te 307 ładne są, no i dość bogate. Tylko silniki są wspólne ???
    > wszystko inne jest be ???

    Żartowałem z tych co tak niemieckie wychwalają. Z pobieżnych oględzin
    wychodzi, że 1.6HDI i 1.6 TDCI to te same silniki. W Fordzie jest cDPF, nie
    ma FAP, nie ma konieczności dolewania niczego co ma współpracować z cDPF.
    Sam silnik jest do bólu nudny, poprawny i do 150 tys. kilometrów jedyna
    usterka to pękająca rura IC. 90 koni szału nie robi, ale da się jeździć.
    Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się
    niemiłosiernie długo, momentalnie stygnie. Termostat OK, bo drugi u nas w
    firmie ma tak samo, a na trasie spokojnie osiąga temperaturę nominalną. Co
    ciekawe 1.6 HDI w Berlingo błyskawicznie się nagrzewa i grzeje kabinę jak
    szalony. Może Francuzi dokładają jakiś podgrzewacz - mimo, że ten u nas w
    firmie to totalny biały golas z klimą jako jedynym wyposażeniem dodatkowym.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 13. Data: 2010-12-26 21:04:59
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-12-26 20:49, P.B. pisze:

> [...]
    > firmie to totalny biały golas z klimą jako jedynym wyposażeniem dodatkowym.

    To juz obecne francuskie diesle dobijaja bez awarii do 150kkm?
    Imponujace :) Bo jeszcze niedawno jakis zapaleniec francuskiej
    motoryzacji krytykowal moje auto, ze po 230kkm musialem zmienic sprzeglo
    i to byla dla niego 'powazna awaria'. Szkoda, ze zapomnial powiedziec,
    ze jego auto nie dojezdzilo nawet do 150kkm, bo sprzedal je z powodu
    dogorywania turbiny, sprzegla i czegos tam jeszcze, jednak twardo szedl
    w zaparte, ze 'ten mu sie znudzil i by chcial inny!'. Ach, jak dobrze,
    ze wielbiciele francuskiej motoryzacji drzazge w oku niemca znajda a w
    swoim drzewa nie widza ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 14. Data: 2010-12-26 21:05:21
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-26 20:35, Marcin pisze:

    > Nie no bez przesady ;-) lubię "komfort" i lubię diesle :-)

    Bez przesady, to katowanie diesla na tak krótkim odcinku :)
    Sam mam TDI, ale dojrzewam do tego żeby kupić jakiegoś cieniasa do
    jeżdżenia 6,5km do pracy, a nie tłuczenie łomota ;) pomimo webasta
    trzeba przejechać jakieś 3km nim temperatura wejdzie na jakiś rozsądny
    poziom.

    Pozdrawiam !

  • 15. Data: 2010-12-26 21:10:02
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Nie no bez przesady ;-) lubię "komfort" i lubię diesle :-)

    Nie słuchaj ich. Wbrew pozorom małe francuskie diesle grzeją się dość
    szybko. Mam na myśli 1.6HDi i 1.5dci.
    Ja też jeżdżę na krótkich dystansach, tyle, że po centrum Wrocka, więc
    przeliczając na motogodziny, trochę się ich zbiera. Jak nie planuję
    jakiejś trasy w najbliższym czasie, to się dla relaksu przejadę
    obwodnicą śródmiejską raz na tydzień, coby silnik dobrze zagrzać i
    przedmuchać. I wystarczy. Do tego zmiana oleju co rok (czyli u mnie co
    6, 8, góra 10kkm), tak samo filtry.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2010-12-26 21:13:56
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:if8760$82c$1@news.onet.pl...

> [...]
    > jeżdżenia 6,5km do pracy, a nie tłuczenie łomota ;) pomimo webasta trzeba
    > przejechać jakieś 3km nim temperatura wejdzie na jakiś rozsądny poziom.

    He, he, he... Cienias na dojazdy 6km do pracy. Tedeji do weekendowych
    wyjazdów. Terenowy do wyjazdów na ryby. Sportowy do zabawy. Siakaś nyska czy
    inny lublin do przewożenia mebli dwa razy w roku... Jak to się ludziom w
    d...ch przewraca ;-)
    W jednych butach będą cały rok chodzić, ale samochód chcą mieć na każdą
    okazję ;-)

  • 17. Data: 2010-12-26 21:34:07
    Od: Marcin <e...@o...pl>

> [...]
    > obwodnicą śródmiejską raz na tydzień, coby silnik dobrze zagrzać i
    > przedmuchać. I wystarczy. Do tego zmiana oleju co rok (czyli u mnie co

    nie no 6 km to tak na codzień, wiadomo że coś wyskoczy i trzeba jechać
    dalej raz na jakiś czas, pozatym często jade gdzieś w trasę po 100 km,
    jeśli mozna to nazwać trasą. Ostatnio w moim VW 4 TDI po tych krótkich
    odcinkach dość nowy aku odmówił posłuszeństwa przy -11 więc jestem
    przeczulony.

  • 18. Data: 2010-12-26 22:16:42
    Od: Lukasz <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > ma FAP, nie ma konieczności dolewania niczego co ma współpracować z cDPF.

    A nie jest to przypadkiem tak, ze te 90 konne 1.6TDCI nie maja zadnego
    filtra czastek stalych. Dopiero te 105(?)1.6TDCI maja takowy w ktorym
    trzeba plyn dolewac?

  • 19. Data: 2010-12-26 22:22:19
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-26 22:16, Lukasz pisze:

    > A nie jest to przypadkiem tak, ze te 90 konne 1.6TDCI nie maja zadnego
    > filtra czastek stalych. Dopiero te 105(?)1.6TDCI maja takowy w ktorym
    > trzeba plyn dolewac?

    Nie wiem co Ford wymodził. Ale 1.6HDi w wersji 90KM nie ma filtra FAP
    (przy okazji - nie ma też dwumasowego koła zamachowego). Dopiero wersje
    mocniejsze (110KM - 156KM) mają FAP.

  • 20. Data: 2010-12-27 00:30:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]

    > jedną stronę i właśnie o to mi chodzi. pozatym na jakimś tam mądrym
    > forum przeczytałem że fap wytrzymuje koło 160 kkm właśnie w tych HDI :-)

    Rozumiem że można coś lubić ale dlaczego robić to na siłę i wbrew logice?
    Jakaś durna moda na diesle do miasta i przebiegi 15km dziennie...
    Jeszcze może parkowanie pod chmurką?
    307 sama w sobie jest bardzo sympatyczna ale wyboru diesla to nijak nie
    rozumiem.
    Komfort owszem, nie każdy chciałby kulać do pracy CC albo UNO, ale
    307/308 wychodziły też z silnikami benzynowymi i nad tymi bym się
    zastanawiał, do takich zastosowań jak opisujesz.

    Diesle droższe w zakupie, droższe w serwisowaniu, ciężej znoszą
    użytkowanie w opisanych warunkach... ale skoro posiadanie diesla ma
    przynieść Ci wewnętrzny spokój, poczucie spełnienia i samozadowolenie to
    ja nic nie mówiłem...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis