  • 1. Data: 2010-12-26 19:13:53
    Temat: punto 96 niedomaganie
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    objaw: charczy przy wchodzeniu na obroty, ale powyzej 1500 juz jest ok,
    po nagrzaniu i podaniu ok 4-5 tys. obroty spadaja powolutku, wrecz
    slamazarnie do zadanych ca 900rpm.
    Moja diagnoza to krokowiec.
    Poleci?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2010-12-26 19:14:34
    Temat: Re: punto 96 niedomaganie
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-26 19:13, MarcinJM pisze:
    > objaw: charczy przy wchodzeniu na obroty, ale powyzej 1500 juz jest ok,
    > po nagrzaniu i podaniu ok 4-5 tys. obroty spadaja powolutku, wrecz
> [...]

    motór to 1.2 75KM

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 3. Data: 2010-12-26 19:22:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > objaw: charczy przy wchodzeniu na obroty, ale powyzej 1500 juz jest ok,
    > po nagrzaniu i podaniu ok 4-5 tys. obroty spadaja powolutku, wrecz

    Może lewe powietrze?

  • 4. Data: 2010-12-26 19:23:34
    Od: Borg <b...@o...pl>

    W dniu 2010-12-26 19:14, MarcinJM pisze:

    > motór to 1.2 75KM

    zamień s powrotem motór na silnik, problem powinien ustąpić

  • 5. Data: 2010-12-26 19:31:36
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-26 19:22, Tomasz Pyra pisze:

    > Może lewe powietrze?

    To by sie silnik lekko szamotal przy schodzeniu (krokowiec swoje, lewe
    swoje).
    A tu lagodnie, acz powoli schodzi na zadane obroty.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 6. Data: 2010-12-26 19:49:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-26 19:31, MarcinJM pisze:

    > To by sie silnik lekko szamotal przy schodzeniu (krokowiec swoje, lewe
    > swoje).
    > A tu lagodnie, acz powoli schodzi na zadane obroty.

    Problem z krokowcem od problemów z lewizną łatwo odróżnić zatykając w
    takim momencie wlot powietrza dla krokowca.
    Jak nie zgaśnie od razu, no to pewnie krokowiec.

    Stan w jakim znajduje się silnik krokowy też można sprawdzać interfejsem
    i wtedy widać jaką ma prędkość reakcji.

  • 7. Data: 2010-12-26 20:48:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-12-26 19:13, MarcinJM wrote:

    > objaw: charczy przy wchodzeniu na obroty, ale powyzej 1500 juz jest ok,
    > po nagrzaniu i podaniu ok 4-5 tys. obroty spadaja powolutku, wrecz
> [...]

    Mozliwe - koniecznosc czyszczenia krokowca to raczej dosc czesto
    spotykany problem w kropkach. A jesli to nie to, to moze wina ECU.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2010-12-29 10:35:52
    Temat: Re: punto 96 niedomaganie - jednak krokowiec
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

> [...]
    > objaw: charczy przy wchodzeniu na obroty, ale powyzej 1500 juz jest ok,
    > po nagrzaniu i podaniu ok 4-5 tys. obroty spadaja powolutku, wrecz

    Po umyciu wszystko zaczelo dzialac poprawnie.
    Szczegolne podziekowania dla panow z magnetti marelli, ktorzy srubki
    krokowca wkrecili na czerwony loctite. Demontaz krokowca zajal mi 2
    godziny na _wyjetej_ przepustnicy.

    A poniewaz przy okazji chcialem uszczelnic miske, ktora nieco
    przeciekala po ostatnim kamlocie to rowniez skladam szczegolny podziw
    dla inzynierow fiata za fabryczne uszczelnienie miski silikonem, bez
    zadnej uszczelki, bez minimalnej nawet szczeliny. Nie bylo nawet jak
    nozem sie dostac, zeby ciac ten silikon. Musialem rozebrac caly przod
    auta, przy okazji wymieniajac chlodnice, wentylator, jego wlacznik i
    czujnik cisnienia oleju, ktory pozwolil sobie peknac po raz kolejny
    (przy lekkim puknieciu zderzakiem wentylator chlodnicy lamie czujnik, a
    sam sie dopycha do chlodnicy unieruchamiajac sie i spalajac przy okazji.)
    Miska nadal przecieka, ale juz mniej.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl