  • 21. Data: 2019-04-24 08:41:48
    Temat: Re: Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Apr 2019 13:18:45 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:
    > Floveme ma okrągły magnes, widziałem też owalne, ale raczej nie
    > polecam, bo na
    > mój gust owal wtyk do owalnego gniazda będzie pasował tylko w
    > jednej pozycji.
    > A w okrągłych zawsze się przyciągnie.

    Nie musza być okrągłe, bo pole magnetyczne w pożądanym kablu
    odpowienio moderuje ustawienie.
    Floveme nie mają pinów data, trochę upierdliwe gdy trzeba z danych
    skorzystać bo trzeba bazę wyciągać i zamieniać a z reguły taka baza
    jest ciężko chwytna palcami (bo wąska).
    Kable np. WSKEN są w wersji data.
    Tutaj ich test https://youtu.be/Euz00E3otlQ
    Tylko, ze wsken są pożądane i kosztują 70pln a nie 13...

    > Jedyne na co trzeba uważać, to sposób wyciągania wtyczki --
    > trzeba łamać albo
    > wyciągać w bok. Jeżeli wyciągasz jak standardową wtyczkę, to
    > możesz wyciągnąć
    > razem z magnetyczną bazą (silne jest to połączene magnetyczne).

    Porządny kabel nie wyciąga bazy ciągać dowolnie.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2019-04-24 10:51:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Apr 2019 08:41:48 +0200, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

    > Porządny kabel nie wyciąga bazy ciągać dowolnie.

    Nie bardzo rozumiem, ale tutaj akurat znaczenie ma oryginalne gniazdo w
    telefonie. Jeżeli nie jest ciasne, to wyciągniesz.

  • 23. Data: 2019-04-24 11:31:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Apr 2019 10:51:26 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:
    > Nie bardzo rozumiem, ale tutaj akurat znaczenie ma oryginalne
    > gniazdo w
    > telefonie. Jeżeli nie jest ciasne, to wyciągniesz.

    Jak jest luźny to już trochę za późno, kabel magnetyczny ma większy
    sens gdy jest zastosowany od nowości sprzętu, wtedy ma największe
    szanse na wydłużenie użytkowania gniazda na wiele długich lat.
    Oczywiście w przypadku luźnego gniazda ostatecznie można użyć
    podkładki, która unieruchomi bazę.Ale podkładka ma z kolei tylko
    sens w przypadku baz ze stykami na dane.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2019-04-24 11:45:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Apr 2019 11:31:33 +0200, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

    > Ale podkładka ma z kolei tylko
    > sens w przypadku baz ze stykami na dane.

    Zapewne są inne sposoby niż podkładka, ale nie miałem potrzeby.
    Co do kabli magnetycznych DATA, to ja od dawna przesyłam bezprzewodowo (serwer
    FTP).

  • 25. Data: 2019-04-29 18:22:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1du3a21c3h3sf$.hry2fusfk5y1$....@4...net

    > Ale to 1Ah, teraz baterie maja 2, 3, 4Ah ...

    Taka ładowarka jedyne by uzupełniała poranne ubytki.
    Naładowałbym telefon przewodowo (raz a dobrze) do pełna
    podczas swego snu a bezprzewodowo bym jedynie uzupełniał
    poranne/bieżące ubytki, bo znacznie łatwiej raz za razem
    kłaść na ładowarce i zdejmować z ładowarki niż podłączać
    i odłączać przewód...

    Zwykle, zanim wyjdę na zewnątrz, mam mniej niż 75%...

    > Mogly dac, ale musialby miec z 10x10cm.
    > Zakladajac straty na Qi i akumulatorku, to mysle ze 20x10.
    > A jak ma starczyc na 3Ah, to mysle ze 20x20 i to jeszcze
    > za oknem ... a tak bedzie dzialac tylko w pogodne dni.

    Straty są coraz mniejsze a ponadto akumulator ma znacznie
    mniej niż 5 V, więc wkładanie 1 Ah na ponad 5 V dać może
    nieco więcej niż 1 Ah na akumulatorze.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 26. Data: 2019-04-29 18:27:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> 6...@4...com

    > : Ugreen, Rock, Baseus itp. --
    > : Ja akurat mam chyba te wszystkie popularne markowe,
    > : a magnetyczny z Floveme.

    > Jakie masz wrażenia/spostrzeżenia?

    : Pozytywne. Działa jak należy.
    : Prąd ładowania wydaje się nieco niższy,
    : ale w sumie to bez znaczenia.

    Więc chyba i ja kupię, choć dziś środkowe państwo
    przysłało mi grafity -- 12 zamiast 48...

    Tenks za odp. [Tenks->10ks->Xks->XX]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 27. Data: 2019-04-29 18:31:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Byc moze kwestia innej serii.
    > Ja kupiłem kilka sztuk w roznym czasie bo rzeczywiscie
    > wydawały się ok. Jednak po jakims czasie zaczynały
    > ładowac maks pradem 200-300mA. Wczesniej bez problemu
    > ok 500-800mA

    U mnie dają niezłe prądy, ale nie mierzyłem miernikiem;
    może zmierzę -- natomiast ładowarki potrafią grzać się...
    Potrzebuję na razie nie więcej niż 2 A. 300 mA na 5 V
    dziś to parodia...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 28. Data: 2019-05-04 01:16:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Jezeli mowisz o tym w przeplocie biało-roznym to te gówna
    > bardzo szybko przestają ładować jakims znosnym prądem.
    > Miałem takich kilka, wszystkie poszły do kosza.

    Dziś sprawdziłem dwa (bo tyle mi zostało) przewody biało-różne tak,
    jak umiałem (apką w ładowanym telefonie) i oba na oko zachowują się
    tak samo, jak inne przewody, które mam, ale te inne przewody są
    krótkie -- od kilkunastu cm do dwudziestu kilku cm...

    Asus Max demonem szybkości ładowania nie jest i wszystkie
    znaki na ziemi (jakie umiem odczytać) wskazują na ~1 A -/+20%.
    (różne ładowarki sieciowe, różne przewody, różne stopnie
    naładowania akumulatora)

    Ładowarka samochodowa (za niespełna 8 pln -- teraz jest już tańsza)
    też pokazuje ~1 A, ale na innym przewodzie -- kilkucentymetrowym.
    Za jakiś czas być może spróbuję także tych przewodów -- biało-różnych.
    Nie spodziewam się rewelacji.

    Czas ładowania na różnych przewodach i różnych ładowarkach też jest ~taki sam.

    -=-

    Aby sprawdzić ,,dobroć'' przewodów, warto mieć ohmomierz -- niby
    mam, ale gniazdek nie mam do podłączania...

    Warto też sprawdzić, co dzieje się z przewodami, gdy zagrzeją
    się, ale stosownych obciążników/oporników nie mam...

    Ładowarka samochodowa pokazuje ~1 A w czasie ładowania Asusa Maxa
    i ~napięcie wejściowe (instalacji samochodowej) wskazywane przez
    inny woltomierz. Mierzenie napięcia jest znacznie łatwiejsze,
    ale też warto by podłączyć ładowarkę pod odłączony akumulator,
    nie zaś do gniazdka zapalniczki otrzymującego napięcie dopiero
    po przekręceniu kluczyka -- razem z masą innych samochodowych
    urządzeń żrących prąd...

    Aby mieć uczciwy pogląd o dobroci ładowarki, warto by narysować
    charakterystyki prądowo-napięciowe pod obciążeniem ładowarki
    w czasie zmieniającej się temperatury otoczenia i sprawdzić
    wskazania napięć instalacji samochodowej w różnych napięciach,
    tejże instalacji i w różnych temperaturach otoczenia -- bez
    solidnych pomiarów i wykresów raczej nie uda się niczego
    ciekawego powiedzieć poza tym, że ,,z ładowarką na oko jest OK''.

    -=-

    Przy okazji, skoro o ładowarce z Ali -- grafity z Ali przywędrowały oszukane:

    - nie 48, lecz 15 (gdzieś już napisałem, że 12, ale jest ich aż ;) 15)
    - są kolorowe na zewnątrz, ale rysują szarym ,,kolorem''...

    Najgorsze jest to, że tak, jak mnie, ów sprzedawca oszukał masę innych
    ludzi. (czyli moją wina jest wybranie takiego sprzedawcy)

    Obaczę, jak z innymi zakupami na Ali -- chcę tam kupić sporo i trochę
    już kupiłem... Po wpadce z grafitami zamierzam czytać opinie innych ludzi.

    Od nieuczciwego sprzedawcy grafitów żądam zwrócenia mi 69% zapłaconej ceny.
    Na zamówieniu jest 48, na opakowaniu jest w dwóch miejscach 48 i w jednym -- 15.

    Na opakowaniu podana jest też masa -- 16 gramów.
    Całość chyba waży ~9 gramów a 15 grafitów waży zaledwie 0.5 grama,
    więc trzeba by bardzo dużo takich grafitów, by uzyskać aż 16 gramów.

    15 grafitów ---- 0.5 grama
    (16-9) gramów ---- ??? grafitów

    na 1 gram trzeba aż 30 grafitów, czyli na 7 gramów -- 210 grafitów

    15 grafitów
    ----------- * (16-9) gramów ---> 15*2*7 grafitów ---> 210 grafitów
    0.5 grama

    Czyli potrzeba jeszcze ~195 grafitów, aby było aż 16 gramów.
    IMO aż tyle nie zmieściłoby się do plastykowego pudełka.
    [same kłamstwa u tego Chińczyka -- jak u prelegenta
    przemawiającego z okazji święta Konstytucji 3 maja]

    -=-

    Wracając do Pepco -- przetestowałem też zestaw (dziurkacz,
    zszywacz i paczuszkę zszywek) biurowy za 7 czy 8 pln. Jest
    OK, choć wolałbym, aby miał metalowy języczek rozszywający
    (ma plastykowy -- niby rozszywać nim można, ale łatwiej by
    było metalowym, bo cieńszym i wytrzymalszym) i aby zszywki
    po zszyciu były bardziej rozpłaszczone...

    Poszukuję też zszywek 23/8 lub 23/10 czy 9/8 lub 9/10...
    Tanich -- niekoniecznie złoconych ;) czy miedziowanych...

    Pepcowy zszywacz rzecz jasna jest na malutkie zszywki. :)
    (na mniejsze niż 24/6 -- ale typowe, niestety nie pamiętam
    rozmiaru; w Auchan za kilka tysięcy sztuk takich zszywek
    można czasami zapłacić nawet aż jedną złotówkę!!!)

    Dziurkacz nie ma wysuwanej miarki/linijki.

    Biuro rachunkowe, choć skomputeryzowane, nadal nie może obywać
    się bez: papieru, dziurkacza, zszywacza, ołówków, długopisów... :)
    A wszystko to są koszty!!! [koszty uboczne, ale jednak koszty!!!]

    Koszty z Ali mi nie przydadzą się -- bo mnie raczej ;) interesuje VAT.
    [tyle teraz słychać o mafiach VATowskich... fakt -- PITy nie są już
    wartościowe... koszty pozbawione VATu nie mają dla mnie wartości...
    tak więc albo Amoazonki, albo: Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl,
    Pepco itp. polskie ;) sklepy... ale warto przetestować Ali itp...]

    -=-

    Wracając zaś do ładowania Asusa Maxa -- ma on włączony jakiś tajemny
    tryb wyładowczo-ładowczy, dzięki któremu ponoć na jednym ładowaniu
    krócej żyje telefon, ale (też ponoć) akumulator wytrzymuje więcej cykli...

    Bez obciążników zużycie CPU schodzi do ~1% a w trybie latawca do ~0.5%,
    ale z włączonym wyświetlaczem w pełnym słońcu telefon pociągnie zaledwie
    kilka godzin; na luzie -- być może i tydzień... Ładuje się kilka godzin
    od prawie zera do [bohatera?] 100%.

    ~Tyle czasu trzyma dziś, ile trzymał przed niemal 3 laty i ~tyle
    czasu ładuje się dziś, ile ładował się przed niemal 3 laty...
    Z akumulatora jestem zadowolony. BTW -- na akumulator Monstera
    też nie narzekałem. Overmax stracił swój akumulator baaaardzo
    szybko.

    Czułość odbiornika GPS jest makabrycznie słaba; łączność BT
    też mogłaby być lepsza -- laptop Acera ma nieco lepszą.

    Asus grzeje się mocno, ale nie aż tak mocno jak Monster.

    Wymiana niewymiennego ;) akumulatora jest ponoć łatwa.
    (ale na razie nie jest potrzebna)

    Wymianę niezbyt szybkiej SDkartki na szybką (64 GB, A2, V30 za
    niespełna 7 dych pln z VAT w Auchan) na razie też uważam za
    niepotrzebną, ale żałuję, że pokusiłem się na 32 GB za ~30 pln
    i dziś kupiłbym A1 lub nawet A2, gdyż niektóre apki nie radzą
    sobie z powolną SD, przez co okupują deficytową ,,pamięć
    wewnętrzną'', choć potrafią spaść na SD...)

    Asusa Maxa kupiłem latem 2016 roku za niemal tałzena plnów.
    (chyba połowę kosztuje szkło GG4 -- ale IMO warto je mieć;
    dziś są już lepsze szkła -- GG5 i GG6)
    Wówczas nie miałem pojęcia o kartach SD klasy A1 i A2...
    IMO niebawem nie będzie w sprzedaży nowych SD wolniejszych niż A1...
    (A1/A2 to coś na kształt opóźnień i czasu dostępu, czyli liczby IOpSów;
    V30 to szybkość zapisu po wyczerpaniu możliwości szybkiego bufora)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 29. Data: 2019-05-04 01:32:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" qa79cm$fai$...@n...news.atman.pl

    > Więc chyba i ja kupię, choć dziś środkowe państwo
    > przysłało mi grafity -- 12 zamiast 48...
    + przysłało mi grafity -- 15 zamiast 48...

    Zażyczyli sobie fotki. :) Strzeliłem Asusem 4 fotki jednomegabajtowe,
    skleiłem w całość, przerobiłem na ćwierć megabajta i wysłałem.

    Grafity na zewnątrz są kolorowe, ale rysują na szaro. :)
    I jest ich 15, nie 48. Twardość? -- IMO pomiędzy 2B i 3B.

    https://pl.aliexpress.com/item/48-sztuk-pud-o-0-5mm-
    0-7mm-kolorowe-o-wek-o-owiu-o-wkiem-Art/32990185842.
    html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2ddd5c0f0J2uw7
    https://www.aliexpress.com/store/2342344?spm=a2g17.1
    0010108.100005.2.64602306cRZmeC
    Merry Future Store

    Tu nie warto kupować!!!!

  • 30. Data: 2019-05-04 20:51:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ccccf9b$0$7453$6...@n...neostrada.pl

    http://eneuel.w.duna.pl/grafity/a.jpg

> [...]

    0-7mm-kolorowe-o-wek-o-owiu-o-wkiem-Art/32990185842.
    html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2ddd5c0f0J2uw7

    Utrzymują, że jest 48...

    Quantity: 1 tubes(1 tube contain 48 pieces)

    Więc posłałem im kolejne zdjęcie, na którym jest 15...

    http://eneuel.w.duna.pl/grafity/b.jpg

    W opiniach innych ludzi ci dostawcy są oszustami.
    Warto czytać opinie innych ludzi. [niby oczywiste]

    --