  • 41. Data: 2019-07-10 06:52:42
    Temat: Re: Pieszy ma pierwszeństwo przed pasami?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.07.2019 o 05:59, Budzik pisze:

> [...]
    e-drogi/wiadomosc
    -kierowca-winny,n

    > Nie sadzisz ze akurat ten wyrok jest absurdalny?

    W tym przypadku cieżko ci odmówić racji.

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2019-07-10 09:42:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-10 o 05:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...

    e-drogi/wiadomosc
    -kierowca-winny,n

    > Nie sadzisz ze akurat ten wyrok jest absurdalny?

    Prawie się zgodzę :) jest tylko jedno "ale". Wobec ostatniego raportu i
    statystyk gdzieś/kogoś trzeba wystraszyć, skoro giną ludzie na
    przejściach. Zobacz ile musiało być zmian w prawie, żeby zmniejszyć
    ilość pijanych za kierownicą i jakie kary, łącznie z uznaniem że to
    przestępstwo a nie wykroczenie. Problem pijanych nadal jest a problem
    zapierdalających ledwie drgnął, pomimo obostrzeń z odbieraniem prawka
    włącznie. Były pomysły na rekwirowanie pojazdu...więc gdyby odbieranie
    prawka nie pomogło to krok następny byłby raczej oczywisty :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 43. Data: 2019-07-10 10:37:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Zenek juz tak ma ze jak mu sie jakas wymyslona riposta sdpodoba to meczy
    > ją jak Kryszak stare kawałki...

    Mnie się kojarzy z Pietrzakiem :D

  • 44. Data: 2019-07-10 11:04:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >ilość pijanych za kierownicą i jakie kary, łącznie z uznaniem że to
    >przestępstwo a nie wykroczenie. Problem pijanych nadal jest a problem

    Zmniejszyla sie ilosc pijanych ? Ja tam raczej pamietam, ze na
    wioskach wladza z wodka przegrala - i rowerem po pijaku juz mozna :-)

    A "problem pijanych" ... jak sie wczytac w statystyki, to z powodu
    pijanych kierowcow samochodow ginie niecale 200 osob.
    Zwalczysz problem, a 3 tysiacie trupow zostanie.

> [...]
    >włącznie. Były pomysły na rekwirowanie pojazdu...więc gdyby
    >odbieranie prawka nie pomogło to krok następny byłby raczej oczywisty

    Pomysly juz byly przy alkoholu .. nie lepiej grzywna ?
    Przyjdzie komornik, auto zabierze.

    Bo tak to masz sluzbowe, leasing, pozyczone ...

    J.

  • 45. Data: 2019-07-10 11:14:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >mężczyznę. Pieszy
    >,,przeleciał" nad pojazdem i spadł 25 metrów dalej. Nie udało się go
    >uratować,
    >choć został przewieziony helikopterem do szpitala.

    >Zubowicz był trzeźwy. Na drodze nie było śladów hamowania, świadkowie
    >twierdzili, że jechał szybko. Ale powołany przez prokuraturę biegły
    >nie
    >potrafił ocenić z jaką prędkością. Poza tym uznał, że 69-latek
    >wtargnął na
    >jezdnię, choć, gdy doszło do potrącenia, był na środku pasa ruchu.

    srodek pasa ruchu to sa dwa kroki. Moglo trwac sekunde.
    I kierowca nie mial szans na zahamowanie, szczegolnie jak jechal
    szybko :-)
    Ale nawet 50km/h to jest 14m/s.

    Co wiecej - skoro nie zdazyl przejsc wiecej niz pol pasa, to znaczy ze
    wszedl "bezposrednio przed pojazd".

    J.

  • 46. Data: 2019-07-10 11:16:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Wszystkie sprawy w gazetach koncza sie niekorzystnie dla kierujacego
    >jak sprawe rozstrzyga policjant. Po skierowaniu do sadu czesto jest

    Jesli mowa o wypadku z pieszym, to zazwyczaj pieszy odniosl obrazenia
    takie, ze sprawa musi isc przez sad.
    No chyba, ze prokurator uzna, ze winy kierowcy nie bylo.

    J.

  • 47. Data: 2019-07-10 11:19:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-07-09 01:06, LordBluzg(R) wrote:

    >"1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany
    >zachować szczególną ostrożność"

    Akurat kierowca tez, wiec mozna skazac obu ..

    J.

  • 48. Data: 2019-07-10 11:31:13
    Od: p...@g...com

    --Akurat kierowca tez, wiec mozna skazac obu ..

    tez obstawialbym wspolwine ale jak widac sad ksztaltuje swiadomosc prawna :-)

    Otóż, co przytacza TVN24, sąd kierował się "względami prewencji generalnej,
    wymagające od wyroku sądowego pozytywnego wpływu na kształtowanie się świadomości
    prawnej społeczeństwa".

    Otóż taką, że po po pijaku można bezkarnie biegać po ulicach i wpadać pod auta. Co
    więcej, kosztem zdrowia można na tym nawet zarobić całkiem poważne pieniądze!

    to lekka przesada bo nie sadze zeby po wyroku pijaczki masowo rzucali sie pod auta
    ale zapierdalając miej sie na baczności :-)

  • 49. Data: 2019-07-10 11:54:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-10 o 11:04, J.F. pisze:
    [...]

    > A "problem pijanych" ... jak sie wczytac w statystyki, to z powodu
    > pijanych kierowcow samochodow ginie niecale 200 osob.
    > Zwalczysz problem, a 3 tysiacie trupow zostanie.

    Może w tych 200 ocalonych będziesz ty albo ktoś z rodziny?

    > Pomysly juz byly przy alkoholu .. nie lepiej grzywna ?
    > Przyjdzie komornik, auto zabierze.
    >
    > Bo tak to masz sluzbowe, leasing, pozyczone ...

    No to do pierdla w przypadku służbowego/inne

    Chyba w USA (niektóre stany) tak majo :]

    Grzywny nie ściągniesz od bidoka.

  • 50. Data: 2019-07-10 11:58:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-10 o 11:14, J.F. pisze:

    > srodek pasa ruchu to sa dwa kroki. Moglo trwac sekunde.
    > I kierowca nie mial szans na zahamowanie, szczegolnie jak jechal szybko :-)
    > Ale nawet 50km/h to jest 14m/s.

    Pieszy chodził o lasce (stopa cukrzycowa) i poruszał się powoli.

    > Co wiecej - skoro nie zdazyl przejsc wiecej niz pol pasa, to znaczy ze
    > wszedl "bezposrednio przed pojazd".

    Raczej odwrotnie :>