  • 1. Data: 2004-09-03 17:10:18
    Temat: Pietnuje Microsofta
    Od: Rafal Jankowski <r...@d...pl>

    Podobno w IE była luka w kodzie obsługującym protokół gophera.
    Inżynierowie Microsofta poradzili sobie z tym uniemożliwiając
    korzystanie z gophera przy pomocy IE bez użycia proxy.
    http://support.microsoft.com/?id=250700

    FUT: pl.pregierz

  • 2. Data: 2004-09-04 15:48:10
    Temat: Re: Pietnuje Microsofta
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Rafal Jankowski <r...@d...pl> w artykule
    <news:cha8fb$c6o$1@www.doraco.com.pl> pisze:

    > Podobno w IE była luka w kodzie obsługującym protokół gophera.
    > Inżynierowie Microsofta poradzili sobie z tym uniemożliwiając
    > korzystanie z gophera przy pomocy IE bez użycia proxy.
    > http://support.microsoft.com/?id=250700

    Po pierwsze, po co przypominasz starocie?
    Po drugie, może ja słabo znam angielski, ale tam wyraźnie napisano o
    kłopotach z dostępem do gophera tylko przy _włączonym_ _automatycznym_
    wykrywaniu proxy. Czyli bez proxy lub z proxy ustawionym ręcznie wszystko
    działało. Gdzie tam masz napisane o luce w obsłudze protokołu gophera lub
    o uniemożliwieniu dostępu _bez_ proxy?

    > FUT: pl.pregierz

    FUT ignored. Cross+FUT warning.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 3. Data: 2004-09-04 23:00:48
    Od: Rafal Jankowski <r...@d...pl>

    Użytkownik Andrzej P. Wozniak napisał:
    > Osoba podpisana jako Rafal Jankowski <r...@d...pl> w artykule

    > Po pierwsze, po co przypominasz starocie?

    Właśnie przyszedł mi do głowy pomysł aby złożyć ofertę na stworzenie
    portalu gopherowego dla pewnej fabryki gofrów, jednak brak obsługi
    gophera w IE mój pomysł skazuje z góry na niepowodzenie i uznałem, że
    jest to również problem światowego Internetu. W archiwum nic na ten
    temat nie znalazłem więc pozwoliłem sobie napisać o tym na grupę. Jak
    już było to sorry.

> [...]
    > wszystko działało. Gdzie tam masz napisane o luce w obsłudze protokołu
    > gophera lub o uniemożliwieniu dostępu _bez_ proxy?

    U mnie w IE gopher bez proxy nie działa niezależnie od ustawienia
    automatycznego wykrywania proxy. Rzeczywiście na stronie do której
    podałem link jest napisane o niedziałaniu przy włączonym ustawieniu
    automatycznego wykrywania proxy. Jeśli uważasz, że to poważne
    niedopatrzenie możesz napisać do MS aby stworzyli drugą stronę o
    niedziałaniu gophera przy _wyłączonym_ _automatycznym_ wykrywaniu proxy.

  • 4. Data: 2004-09-06 07:52:26
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    <news:chdhcf$kvi$1@www.doraco.com.pl> pisze:

> [...]

    [...]
> [...]
    > niedopatrzenie możesz napisać do MS aby stworzyli drugą stronę o
    > niedziałaniu gophera przy _wyłączonym_ _automatycznym_ wykrywaniu proxy.

    Teraz po trzecie: Jesteś pewien, że właśnie ten artykuł chciałeś zacytować
    czy raczej był to pierwszy z brzegu, jaki Ci się nawinął pod rękę?
    Gdybyś się przyłożył do punktu pierwszego, czyli cytowania staroci,
    znalazłbyś niejeden artykuł na temat "Microsoft zablokował w IE obsługę
    protokołu gopher w 2002 roku". Tyle tylko, że z obsługą gophera w innych
    przeglądarkach www też jest krucho, nawet w Mozilli.
    http://gopher.floodgap.com/gopher/gw?gopher.floodgap
    .com/0/gopher/wbgopher

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 5. Data: 2004-09-06 11:18:16
    Od: Rafal Jankowski <r...@d...pl>

    On Mon, 6 Sep 2004, Andrzej P. Wozniak wrote:

> [...]
    >
    > Teraz po trzecie: Jesteś pewien, że właśnie ten artykuł chciałeś zacytować
    > czy raczej był to pierwszy z brzegu, jaki Ci się nawinął pod rękę?

    To był artykuł jaki dostałem od tech-supportu MS, w odpowiedzi na pytanie
    czemu gopher nie działa w IE. Zgadzam się co do tego, że jest raczej
    średnio trafiony.

    > Gdybyś się przyłożył do punktu pierwszego, czyli cytowania staroci,
    > znalazłbyś niejeden artykuł na temat "Microsoft zablokował w IE obsługę
    > protokołu gopher w 2002 roku".

    Ale chodzi o usenet i hierarchię pl.*? Jeśli tak to to jest chyba jakieś
    zadanie z gwiazdką, bo żadnej dyskusji na temat (nie)działania gophera w
    IE jakoś nie udało mi się znaleźć. Możesz coś zacytować?

    > Tyle tylko, że z obsługą gophera w innych
    > przeglądarkach www też jest krucho, nawet w Mozilli.
    > http://gopher.floodgap.com/gopher/gw?gopher.floodgap
    .com/0/gopher/wbgopher

    Co do tego zgoda, ale firma softwareowa produkująca wiodący system
    operacyjny dostarczany z najpopularniejszą przeglądarką powinna się chyba
    przyrówwnywać do najlepszych.

  • 6. Data: 2004-09-06 19:03:35
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Rafal Jankowski <r...@d...pl> w artykule
    com.pl> pisze:

    > Ale chodzi o usenet i hierarchię pl.*?

    Nie. O Google.

    > Jeśli tak to to jest chyba jakieś
    > zadanie z gwiazdką, bo żadnej dyskusji na temat (nie)działania gophera w
    > IE jakoś nie udało mi się znaleźć. Możesz coś zacytować?

    Żeby od razu dyskusję. Może trzeba było szukać świstaka i nie na grupach
    comp. W każdym razie nie przypominam sobie żadnej afery, tylko ubolewania,
    że stworzonko umarło. Zresztą zapytaj jakiegoś MVP, oni lepiej powinni
    pamiętać.

    .com/0/gopher/wbgopher
    > Co do tego zgoda, ale firma softwareowa produkująca wiodący system
    > operacyjny dostarczany z najpopularniejszą przeglądarką powinna się
    > chyba przyrówwnywać do najlepszych.

    Czyli do kogo? Do samych siebie? We are the leaders, wait for us?
    Bardziej serio - chwilowo nie ma możliwości sprawdzenia na jakimś Linuksie
    live, czy gopher działa w Konquerorze i Mozilli, a Opery nie mam pod ręką.
    Po Safari teraz nie pójdę, ale to powinien wiedzieć WO, stąd cross+FUT
    pl.comp.os.advocacy, gdzie właściwie od początku powinien znajdować się
    ten wątek...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)