  • 11. Data: 2014-11-01 17:38:50
    Temat: Re: P?atno?? iPhone
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 01 Nov 2014 08:57:54 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

    >A konkretnie? Ciekawe, że w Europie nikt o tym nie wie....

    Byl artykul (a raczej seria artykulow) w Communications of the ACM i
    IEEE Spectrum. Ale nie chce mi sie (i nei mam czasu) szukac.
    Stwierdzono ze europejski chip jest latwy do zlamania. Niestety, nie
    pamietam szczegolow, a nie zapamietalem bo niespecjalnie to moja
    branza

    Mysle ze Europa o tym wie, ale sie nie pzrejmuje. Zmiana chipu bylaby
    pod wzgledem kosztow porywnywalna z lotem na Ksiezyc

    Rozumowanie bankow jest proste. Oszystwa zwizane z kartami kredytowymi
    kosztuja nas rocznie X. Gdyby wydac Y, kosza oszustw spadlyby do X/n,
    gdzie n pewna liczba wieksza niz 1. Jak sie ma Y do oszczednosci,
    czyli X - X/n?

    Niestety, jakby nie liczyc, Y jest za duze. Duzo za duze. Bankom
    oplaca sie obecna sytuacja.

    Banki zabezpieczaja sie analizujac tranzakcje klientow, kreujac
    "profil" klienta i blokujac karte gdy tranzakcja jest neizgodna z
    profilem. Co jest troche upierdliwe dla klienta, ale kosztuje niewiele

    A.L.

  • 12. Data: 2014-11-01 20:15:17
    Temat: Re: Płatność iPhone
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-10-31 20:15, P.B. pisze:

    > Nie wiem jak w całym Zjednoczonym Królestwie, ale w Londynie miesiąc temu
    > była pełna cywilizacja: kartą można było płacić w każdym sklepie, autobusie
    > (za przejazd, jak się zapomniało Oysterki), knajpie, muzeum, budzie z
    > pamiątkami. Pewnie są miejsca, że tylko gotówką można płacić, ale
    > generalnie jest jak Bolandzie albo lepiej.
    >
    > W Yorkshire nie byliśmy, więc nie miej pretensji jak utkniesz w jakiejś
    > dziurze głodny, z kartą, której nikt nie chce :)

    Ja byłem jedynie we Wrexham (zgadnij gdzie to ;-) ), Liverpoolu i
    Manchesterze na Old Trafford :-D
    Ale na parę dni jedynie to i gotówką tylko się posługiwałem.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 13. Data: 2014-11-01 20:15:26
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-10-31 20:26, Waldek Godel pisze:

    > Ale teraz możesz sobie wyobrazić, że w Związku Socjalistycznych Republik
    > Amerykańskich jest dużo gorzej.

    Nie kumam dlaczego porównujesz USA do socjalizmu. Zanim Reagan rozwalił
    system, IMAO Amerykanie mieli jeden z najsensowniejszych systemów
    gospodarczych. Socjalizm to mamy w Europie - wysokie podatki i duża
    redystrybucja.

  • 14. Data: 2014-11-01 20:15:34
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-10-31 20:48, J.F. pisze:

    > A nie EuroCheque ?

    Nie. Kreisssparkasse to taki odpowiednik naszego PKO BP. Musiałem mieć w
    nim konto.

    > To taki wynalazek, ktory bral znacznie mniejsze prowizje, stad ta
    > niechec do VISY

    > Sprawdzic koszty platnosci zagranicznych w swoim banku. Cos mi sie
    > widzi z bedziemy wozic gotowke :-)

    Obawiam się że przyszłością jest pieniądz wirtualny. Jak w Limes
    Inferior Zajdla.

  • 15. Data: 2014-11-01 20:27:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 01 Nov 2014 20:15:26 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

> [...]
    > system, IMAO Amerykanie mieli jeden z najsensowniejszych systemów
    > gospodarczych. Socjalizm to mamy w Europie - wysokie podatki i duża

    Nie porównuję - tam jest socjalizm. I to taki bezsensowny. Kontrola urzędów
    nad wszystkim, ale taka która nie panuje nad niczym.

    Sensowny system gospodarczy to oni mieli ostatnio (resztki) za Clintona.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Podczas zażartej kłótni w Internecie nigdy nie atakuj oponenta za jego

  • 16. Data: 2014-11-01 20:30:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 01 Nov 2014 20:15:34 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

    > Nie. Kreisssparkasse to taki odpowiednik naszego PKO BP. Musiałem mieć w
    > nim konto.

    Tylko zasięgiem. Bo tak faktycznie to jest bardziej odpowiednik Banków
    Spółdzielczych, przynajmniej w założeniach.

    > Obawiam się że przyszłością jest pieniądz wirtualny. Jak w Limes
    > Inferior Zajdla.

    To jest teraźniejszość a nie przyszłość.

  • 17. Data: 2014-11-01 20:45:55
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-11-01 20:30, Waldek Godel pisze:

    > Tylko zasięgiem. Bo tak faktycznie to jest bardziej odpowiednik Banków
    > Spółdzielczych, przynajmniej w założeniach.

    Tak czy inaczej jest wszędzie. Nawet w zadupiach gdzie asfalt zwijają na
    noc.

    > To jest teraźniejszość a nie przyszłość.

    Czyli nie czytałeś. W LI pieniądze fizycznie nie istnieją.

  • 18. Data: 2014-11-01 22:09:38
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Pierdzielisz jak potluczony

    A.L.

  • 19. Data: 2014-11-02 17:36:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "ALEX Alpha MR" <k...@s...us> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Powodem tej sytuacji jest szybsze wprowadzenie kart płatniczych w Ameryce
    > niż w Europie. Tego typu technologia wcześniej zadomowiła się w USA i
    > szacuje się, że działa tam już ponad 10 mln terminali płatniczych oraz 1,2
    > mld kart ich obsługujących. Dlatego też, tamtejsze banki nie chciały
    > wydawać pieniędzy na wymianę całej infrastruktury, ponieważ niektóre dane
    > mówią, że wiązałoby się to z koniecznością zainwestowania miliardów
    > dolarów. Nikomu nie uśmiechało się poniesienie tych kosztów, dlatego
    > banki, sklepy i operatorzy kart woleli korzystać ze starej technologii."

    Jak najbardziej prawda...

    A największe zdziwienie jak taką kartą amerykańską płacę
    w polskim sklepie... Facio wkłada ją do terminala jak czipową
    i nie działa - mówię mu, że to magnetyczna a on nie kuma...\
    Potem paragon sobie wkłada (bez podpisu) do pliku innych
    a ja mu na to, że chyba trzeba podpisać... A on - oh, jasne-
    nie mam długopisu... Proszę poczekać :-) No i kolejka czeka :-)

    Generalnie Amerykanie to bardzo praktyczny naród i nie
    zmieniają niczego co działa tylko dla zabawy... Każde
    wydanie kasy na zmianę musi być poparte jakąś korzyścią
    dla banku czy klienta i ta korzyść większa od kosztów...
    Jak widać karty chipowe czy zbliżeniowe nie dają dużych
    korzyści bo mimo prób ich wprowadzania w USA (miałem
    takie karty w programach pilotażowych jakieś 6-7 lat temu
    w USA) wrócono do tych z paskiem magnetycznym i takie
    już zostały.

  • 20. Data: 2014-11-02 18:05:32
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 2 Nov 2014 17:36:21 +0100, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Generalnie Amerykanie to bardzo praktyczny naród i nie
    >zmieniają niczego co działa tylko dla zabawy...

    I dlatego ciagle uzywa czekow, ktore sa w czodziennym zyciu
    NIEZMIERNIE uzyteczne. Czego Euroejczycy, w pogoni, ze tego, panie
    ..."nowoczesnoscia" nei kumaja

    A.L.