  • 11. Data: 2016-09-15 11:22:03
    Temat: Re: Plecak
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu sobota, 10 września 2016 15:10:26 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > W końcu kupiłem Manfrotto Hiker 20 LT. Na jednodniowe wycieczki powinno
    > być OK, na dłuższe i tak będzie Alpinus.
    >
    > P.P.

    Hej,
    czy jak już go wypróbujesz, możesz coś więcej o nim napisać? W szczególności:
    1. Czy jest wygodny przy dłuższym noszeniu?
    2. Czy da się zamocować na zewnątrz statyw, kije trekingowe, czekan?
    3. Jak szybko można dostać się do sprzętu? Czy dostęp jest wygodny, szczególnie przy
    pełnym i ciężkim plecaku.
    4. Czy ma miejsce na bukłak (camel bag)?
    5. No i czy masz jakieś swoje przemyślenia, uwagi itp.
    ja wiem, że jest wiele recenzji w sieci, ale wolałbym opinię "z pierwszej ręki".

    Ja obecnie mam Mindshift Trail: ich plecaki mają świetny patent na dostęp do sprzętu
    (sprawdza się świetnie - to z mojego doświadczenia), ale ceny plecaków powalają nawet
    braci Kliczko ;) No i o ile model Trail sprawdza się przy szybkich (max 1-dniowych)
    wypadach (np. szybki wyskok na świt na Babiej Górze i powrót po paru godzinach) to na
    dłuższe eskapady (czyli np. 2 dni w górach z noclegiem w schronisku) jest za mały (i
    wydaje mi się, że nawet większe modele Mindshift będą nadal zbyt małe).

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 12. Data: 2016-09-15 14:44:36
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-09-15 o 11:22, Tomasz Worek pisze:

> [...]
    jest za mały (i wydaje mi się, że nawet większe modele Mindshift będą nadal zbyt

    Statyw, kije, czekan da się przymocować, bukłak też. Dostęp do sprzętu
    jest wygodny, ale miejsca na sprzęt jest mało. Wygodnie mieści się APSC
    z przypiętym Tamronem 17-50/2.8 i Samyang 8mm. Na upartego można jeszcze
    wcisnąć Pentaxa 55-300, ale jest już ciasno. Kolejny obiektyw można do
    drugiej kieszeni, tam jest dużo miejsca. Pasek piersiowy do noszenia
    aparatu wygodny, ale tylko w bardzo prostym terenie (na szczycie
    Diablaka będzie OK, ale na Akademickiej aparat może nie przeżyć;-)
    Więcej napiszę, gdy trochę z nim połażę. Ale pamiętaj, to jest mały
    plecak, właśnie do szybkiego wejścia na Babią, na kilkudniowe trasy o
    wiele za mały.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2016-09-15 21:06:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    jest za mały (i wydaje mi się, że nawet większe modele Mindshift będą nadal zbyt

    Rzeczywiście, patent super :-)
    Widzę, że się pospieszyłem...
    A z miejscem na camel bag trochę przesadziłem. Przyczepić pewnie się da,
    ale dedykowanego miejsca nie ma.

    Paweł

  • 14. Data: 2016-09-15 22:01:10
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czyli jaki?
    Często używam Lowepro Flipside 400AW, ale generalnie nie na długie wycieczki, lecz na
    spacery, gdy trzeba mieć wolne ręce (wewnątrz plecaka idealnie się mieści lustrzanka
    z długim obiektywem np. 2.8/50-135mm lub 2.8/200mm i wpiętą w sanki lampą błyskową
    bez zdejmowania lampy + 1-2 dodatkowe obiektywy, a na zewnątrz monopod), sprzęt można
    wyjmować bez zdejmowania plecaka - nawet bez siadania na jakiejś ławce (czyli nawet
    na stojąco), choć w takim przypadku trzeba uważać, bo rozpięte suwaki same nie
    utrzymają ciężkiej zawartości (jak masz zapasowe obiektywy).

    -----

  • 15. Data: 2016-09-16 10:31:13
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-09-15 o 22:01, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czyli jaki?

    Zerknij tu:

    https://notopstryk.pl/pl/p/MindShift-Gear-rotation18
    0-Panorama/2755

> [...]
    same nie utrzymają ciężkiej zawartości (jak masz zapasowe obiektywy).

    Ale nie ma tu miejsca na kurtkę, polar, przeciwdeszczowiec i inne graty
    potrzebne na wycieczce.

    P.P.

  • 16. Data: 2016-09-16 11:07:56
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    Wiele statywów ma haczyk, podobno do zaczepienia plecaka w celu
    stabilizacji. Podobno, bo zaczepienie dużego plecaka to abstrakcja, a
    podwieszenie małego daje odwrotny do zamierzonego efekt (zwłaszcza przy
    wietrze). Jakieś pomysły na wykorzystanie tego haczyka?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 17. Data: 2016-09-16 14:21:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-16 o 11:07, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Wiele statywów ma haczyk, podobno do zaczepienia plecaka w celu
    > stabilizacji. Podobno, bo zaczepienie dużego plecaka to abstrakcja,

    Dlaczego abstrakcja?

  • 18. Data: 2016-09-16 15:07:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wykręciłem ten haczyk, bo tylko przeszkadzał i zaczepiał o coś.
    Jeśli już, to użyłbym fartucha ('apron') zaczepianego za wszystkie trzy nogi.

    -----

  • 19. Data: 2016-09-16 19:38:03
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-09-16 o 14:21, cef pisze:

    > Dlaczego abstrakcja?

    Spróbuj zaczepić 80-litrowy plecak ważący 15 kg ;-)

    P.P.

  • 20. Data: 2016-09-16 19:43:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-16 o 19:38, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Spróbuj zaczepić 80-litrowy plecak ważący 15 kg ;-)

    Na moim statywie bez problemu zawieszę znacznie więcej.
    Może mylisz statyw z konstrukcją słaborurkową? :-)